Auteur Topic: Armani su misura  (11159 keer gelezen)

Ramone

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.438
    • Bekijk profiel
Re: Armani su misura
Reactie #30 Gepost op: 29 september 2011 – 22:46:21
Wat een gelul weer stelletje kenners :roll: Bij Oger verkopen (of verkochten) ze ook Armani, de hogere lijnen vallen in dezelfde categorie als Corneliani, Zegna.  

Nogal een boude stelling. Zonder met hetzelfde taalgebruik te gaan smijten; kun je dat laatste ook onderbouwen? Ik ken verscheide Armani-winkels in Rotterdam: stuk voor stuk verkopen ze slechte plakpakken voor een enorm hoge prijs. Bijenkorf staat met stip op 1. Bij welke winkel kan ik volgens jou gaan kijken voor een Armani dat in dezelfde categorie valt als E. Zegna (dus niet het ZZegna van o.a. wederom de Bijenkorf)? Bij Oger in elk geval al (minimaal) 3 jaar niet.

Mr.Barry

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.417
    • Bekijk profiel
Re: Armani su misura
Reactie #31 Gepost op: 30 september 2011 – 01:23:27
GA's highest line, the black label is made in house "Borgo 21." Other the past two seasons they have managed to make the suits entirely hand made. While they are not Brioni or Kiton, most of the suit is now done by hand in Milan. None of the products are made outside of Armani anymore. The jackets are ALL CANVASSED. No fusing is involved anymore, and has not for over 10 years. Collezioni is a merge between Armani and Zegna, the cut is actually based off a both brands. It is Zegna materials and manufacturing. This line is becoming more exclusive, prices are rising slightly due to better materials and detailing. All AC suits are now finished by hand and some are hand made (Barney's and Bergdorf's exclusives). Armani's general cut has changed a lot, its become more like Ford's, more modern, or maybe I should say classic as its definatly more conservative now. Armani black label suits now start at over $3500, maybe now even 4K, but as I said they are hand made now. Armani SA's admit there was a bad time for Armani quality, but the clothes speak for themselves that they have come a long way.

As for Emporio, as of last Fall/winter all their suits and jackets became fully canvassed and hand finished.

Dirk

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.528
    • Bekijk profiel
Re: Armani su misura
Reactie #32 Gepost op: 18 november 2011 – 23:21:00
En, kan je al wat van je bevindingen met Armani su misura met ons delen, Lord of Sealand?
You can buy clothes, but you can't buy style

Lord of Sealand

  • Gebruiker
  • Berichten: 29
  • E mare, libertas!
    • Bekijk profiel
Re: Armani su misura
Reactie #33 Gepost op: 21 november 2011 – 17:35:49
Eh, nee nog niet. Ik ben vorig weekeinde even langs gelopen om te informeren naar de s.v.z. (want nog niets gehoord) en hoorde toen dan het nog een week of twee kon duren. Nog even afwachten dus...   :-k
Liberae sunt nostrae cogitationes!

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Armani su misura
Reactie #34 Gepost op: 22 november 2011 – 17:15:51
En, kan je al wat van je bevindingen met Armani su misura met ons delen, Lord of Sealand?

Ik zag dat Boston Trader hier in Den Haag het binnenkort ook gaat aanbieden. Is booming!
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Lord of Sealand

  • Gebruiker
  • Berichten: 29
  • E mare, libertas!
    • Bekijk profiel
Re: Armani su misura
Reactie #35 Gepost op: 23 november 2011 – 18:53:23
Ja ja, ik ben gebeld - mijn pak is binnen  \:D/

Zaterdag 2de fitting, wij zijn benieuwd...   8-[
Liberae sunt nostrae cogitationes!

Dirk

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.528
    • Bekijk profiel
Re: Armani su misura
Reactie #36 Gepost op: 23 november 2011 – 23:41:30
Ik zag dat Boston Trader hier in Den Haag het binnenkort ook gaat aanbieden. Is booming!

Boston Trader bestaat nog steeds?
Ik hoorde m'n ouders vorige week nog zeggen dat het dicht was (?) Vond het ook al gek, denk dat ze wellicht weer verwisseld zijn van pand ofzo.

Ja ja, ik ben gebeld - mijn pak is binnen  \:D/

Zaterdag 2de fitting, wij zijn benieuwd...   8-[
Ik ben ook erg benieuwd, Lord. Schiet meteen even wat foto's voor je SF vrinden :)
You can buy clothes, but you can't buy style

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Armani su misura
Reactie #37 Gepost op: 24 november 2011 – 11:10:19
Gewoon op de plaats nog steeds. Was bijna twee weken geleden dat ik het zag staan. Zal van het weekend eens kijken als ik in het centrum ben.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Lord of Sealand

  • Gebruiker
  • Berichten: 29
  • E mare, libertas!
    • Bekijk profiel
Re: Armani su misura
Reactie #38 Gepost op: 01 december 2011 – 18:54:26
Ben zeer tevreden met het resultaat! Ik zal in het weekeinde wat foto's plaatsen met wat uitleg en een eerste review.
Liberae sunt nostrae cogitationes!

Emilio

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.317
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Re: Armani su misura
Reactie #39 Gepost op: 01 december 2011 – 19:50:48
Citaat
Boston Trader bestaat nog steeds?
Ik hoorde m'n ouders vorige week nog zeggen dat het dicht was (?) Vond het ook al gek, denk dat ze wellicht weer verwisseld zijn van pand ofzo.
Ik ben ook erg benieuwd, Lord. Schiet meteen even wat foto's voor je SF vrinden :)

Dat Jeans deel in het verlengde van de Papenstraat is volgens mij gesloten.. Het andere filiaal tegenover SuitSupply is nog gewoon geopend.
Laatst bewerkt op: 02 december 2011 – 11:14:48 door Sergio


Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Armani su misura
Reactie #40 Gepost op: 02 december 2011 – 11:29:19
wat zijn eigenlijk zo de regels ivm de "fronts" (het stuk tussen de zakken en je kruis zeg maar)
van een jasje met betrekking tot iemands lichaamsvorm ?
vb vierkante fronts voor een kleiner iemand en weggesneden fronts voor een langer persoon ?
En de stand van de zakken (recht of schuin) ?

Qua vorm zijn er niet echt regels, anders dan "gebruiken". Single breasted jasjes hebben vrijwel altijd afgeronde voorpanden en double breasted jasjes rechte. Wel belangrijk is dat de voorpanden vanaf de sluitknoop naar beneden in principe tegen elkaar of zelfs een deel over elkaar heen horen te vallen. Ze bedekken en verbergen daarmee het stuk tussen sluitknoop en broeksband.

Stand van de zakken is voor formele kleding recht. Schuine zakken zijn in principe voor rijkleding en andere praktische kledij. Daarnaast vind ik het zelden mooi staan, het geeft de illusie dat de drager nogal "achterover" leunt. Niet heel charmant.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Lord of Sealand

  • Gebruiker
  • Berichten: 29
  • E mare, libertas!
    • Bekijk profiel
Re: Armani su misura
Reactie #41 Gepost op: 04 december 2011 – 13:54:29
Ik heb foto's gemaakt maar het bljkt dat ze te groot zijn (ca. 1Mb per stuk) om hier te plaatsen. Sorry, het is de eerste keer! Ik moet nog even kijken hoe ik ze kan verkleinen tot max. 512 kb. Als iemand een tip heeft: graag!

Dan het pak: ik heb het inmiddels een paar keer gedragen en het zit lekker. Het draagt goed, geeft voldoende bewegingsvrijheid (ook met het middelste knoopje dicht, het is een drie-knoopsjasje) en ik heb het idee dat het pak voldoende ademt.

Op basis van dit laatste maar ook op basis van de tips elders op dit forum kom ik tot de voorlopige conclusie dat mijn pak inderdaad "full canvas" is, of ieder geval geen plakpak is. Het jasje voelt overal soepel en licht, ook als je de stof en de voering over elkaar wrijft. De revers "rollen" mooi. Nergens iets stugs. De drop is prima.

De knoopje op de mouw "werken" en de sluitingsknopen op het jasje staan mooi overeind en voelen stevig aan. De zijzakken hebben geen kleppen. Het binnenwerk is sober, twee binnenzakken (aan elke kan één) verder geen pennevakjes e.d. Het label vermeldt mijn naam en dat het pak voor mij "manufactored" is, eenzelfde label zit in de broek. Verder meldt het lusje om het jasje op te hangen (wat je natuurlijk noooooit gebruikt  [-X  ) duidelijk "made in Italy".

De broek heeft de standaardindeling, zoals ik had aangegeven: een bandplooi, twee steekzakken voor, twee paspelzakken achter. Na het afspelden en op maat maken van de pijpen zijn er op mijn verzoek omslagen aangebracht.

Is dit pak nu echt helemaal alleen voor mij "manufactored"? Ja, daar twijfel ik niet aan, een bedrijf als Armani dat net de Su misura-lijn in Nederland op de kaart aan het zetten is, kan het zich niet permitteren om daar de hand mee te lichten. Maar het is geen "bespoke", er is uitgegaan van bestaande patronen. Dit blijkt uit de gebruikelijke labels die in de binnenzak van het jasje en de binnenzijde van de broekband zijn aangebracht: daar wordt met een wonderlijke openhartigheid de confectiemaat vermeld die als uitgangspunt heeft gediend. Kortom: MTM, maar dan wel in de "de-luxe" uitvoering.

Geen spijt.  :lol:

Foto´s volgen hopelijk  [-o<
Liberae sunt nostrae cogitationes!

marcos

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.149
    • Bekijk profiel
Re: Armani su misura
Reactie #42 Gepost op: 04 december 2011 – 13:59:51
Klinkt goed. Je moet even naar imageshack.us gaan. Daar kun je de foto uploaden. Je krijgt dan een linkje, dat kun je hier plakken. Ben benieuwd.

Desiderata

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.933
    • Bekijk profiel
Re: Armani su misura
Reactie #43 Gepost op: 04 december 2011 – 16:20:51
Ik heb foto's gemaakt maar het bljkt dat ze te groot zijn (ca. 1Mb per stuk) om hier te plaatsen. Sorry, het is de eerste keer! Ik moet nog even kijken hoe ik ze kan verkleinen tot max. 512 kb. Als iemand een tip heeft: graag!

(...)

Picturepush. Tip van Laurens, hier ook actief. Daar kun je foto's neerzetten zonder dat compressie wordt toegepast.