Auteur Topic: [Afgelopen] Stijlforum Caruso actie i.s.m. Sartoria Naarden  (86506 keer gelezen)

Vodka

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Afgelopen] Stijlforum Caruso actie i.s.m. Sartoria Naarden
Reactie #135 Gepost op: 20 september 2005 - 00:33:02
Gelukkig gaat niet iedereen voor de "Ik wil op de verkopers van Oger lijken" look.

Ik vind het pak helemaal goed, zou ook mooi bij mijn postuur passen :P
Sailing, an expensive way to travel for free"

Alex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #136 Gepost op: 20 september 2005 - 00:37:10
Citaat van: "Camiceria"
Pak ziet er erg goed uit! Toch pak ik de mogelijkheid om wat kritiek te leveren.

Ik weet dat het erg moeilijk oordelen is vanaf de foto, maar met name de mouwen ogen wat aan de ruime kant. Taillering kan naar mijn mening wat meer aangezet worden. Verder lijkt op het totaalshot hyet revers enigszins 'strak' gesteven.

Gaat om mijn mening, pak ziet er verder geweldig uit natuurlijK!

Die taillering klopt helemaal! Toen ik het pak ophaalden zat ik ook al te kijken; ik wilde het juist getailleerd. We hebben toen ff zitten vogelen en het bleek dat de stof al snel begon te 'trekken' en dat je dat vrij goed ziet, dit was net mooier/klassieker imho

Mouwen en Revers zijn wel goed naar mijn mening (komt misschien door de foto) Ik denk dat de mouwen zo lijken door mijn ultra dunne polsen.

Ik beschouw dit als een leerles: het volgende pak moet echt perfect worden :)

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Reactie #137 Gepost op: 20 september 2005 - 00:41:03
Je ziet dat de stof bij de middelste knoop al langzaam begint te 'trekken'. Als je verder dan dit tailleert krijg je zo'n X-vorm rond de knoop, gaat dan wat te ver voor mijn smaak. Zo verschillen smaken ook qua pasvorm ;).

Mouw kan korter, maar ook daar moet je van houden.
Fashion can be bought. Style one must possess.

Camiceria

• Gebruiker
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Reactie #138 Gepost op: 20 september 2005 - 00:47:18
Citaat van: "Nexus"
Je ziet dat de stof bij de middelste knoop al langzaam begint te 'trekken'. Als je verder dan dit tailleert krijg je zo'n X-vorm rond de knoop, gaat dan wat te ver voor mijn smaak. Zo verschillen smaken ook qua pasvorm ;).

Als je op de juiste naden de juiste hoeveelheid stof weghaalt kun je een jasje extreem strak tailleren zonder dat je een echte X-vorm krijgt. ik doelde met de mouw meer op de wijdte, zoals Alex zelf al aangeeft. Kan idd aan de foto liggen ja. Is zeker bij 'extreem dunne polsen' ook moeilijk om een balans te vinden tussen 'iel' en 'te wijd'.

@Vodka: door een opmerking als: 'Gelukkig gaat niet iedereen voor de "Ik wil op de verkopers van Oger lijken" look' geef je desbetreffende verkopers naar mijn mening teveel eer. Ik vind strak nog altijd geen synoniem met Oger-verkopers namelijk.
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Alex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #139 Gepost op: 20 september 2005 - 00:48:21

Dit komt ik nogal krom sta  :oops: De mouw zit imho goed, het lijkt erger omdat je het manchet van mijn overhemd niet goed ziet hier.

Maar overall ben ik erg blij met het pak, en met SF aan wie ik het heb te danken natuurlijk :)

Vodka

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #140 Gepost op: 20 september 2005 - 01:47:16

@Vodka: door een opmerking als: 'Gelukkig gaat niet iedereen voor de "Ik wil op de verkopers van Oger lijken" look' geef je desbetreffende verkopers naar mijn mening teveel eer. Ik vind strak nog altijd geen synoniem met Oger-verkopers namelijk.

Teveel eer wil ik ze niet geven idd :P

Maar is een bepaalde randstedelijke trend vwb hoogwaardige Italiaanse kleding dat het eigenlijk net allemaal te strak moet zitten. Er wordt weinig rekening gehouden met andere facetten, zoals bijvoorbeeld lichaam. Voor mijn part neem je Jort Kelder als voorbeeld. Maar Oger draagt deze stijl zo uit als Italiaans, dus vandaar dat ik daaraan refereerde :P
Sailing, an expensive way to travel for free"

ruby tuesday

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #141 Gepost op: 20 september 2005 - 09:15:05
Mooi pak Alex. kan me wel vinden in de 'kritiek' van Cami. Het viel me ook als eerste op, maar ziet er goed uit hoor.

Immanuel

• Gast
Reactie #142 Gepost op: 20 september 2005 - 10:10:43
is ook weer halfgevoerd, is altijd t zelfde qua tailleren, was dat een eindje terug ook al geen probleem(pje)? mouw is moeilijk te beoordelen, komt misschien ook door lichte voering.. persoonlijk zou ik iets minder brede revers verkiezen, maar dat is dus persoonlijk

Overigens wel een mooi kostuum hoor, en idd je eerste pak op maat kan je beter beoordelen als je je volgende laat maken.. Als je je volgende pak gaat kiezen doe dan deze aan en zeg wat je nog anders wilt.. das het duidelijkste.. veel plezier met je pak, nu nog een mooie das :wink:

Solitarias

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #143 Gepost op: 20 september 2005 - 10:23:18
Pak ziet er erg goed uit! Toch pak ik de mogelijkheid om wat kritiek te leveren.

Ik weet dat het erg moeilijk oordelen is vanaf de foto, maar met name de mouwen ogen wat aan de ruime kant. Taillering kan naar mijn mening wat meer aangezet worden.

Daar zat ik ook naar te kijken idd.....

wel apart, dat half gevoerde...... Caruso met de billen bloot zeg maar.....
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

Solitarias

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #144 Gepost op: 20 september 2005 - 10:29:20
Citaat van: "Alex"

Ik beschouw dit als een leerles: het volgende pak moet echt perfect worden :)

Het is idd een iteratief proces... het is bijna onmogelijk om je eerste MTM pak meteen 100% goed te hebben
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

Bonne

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #145 Gepost op: 20 september 2005 - 11:50:37
Vind de revers wel erg groot, heb je hier bewust voor gekozen?
Voor de rest een mooi pak!

Lex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #146 Gepost op: 20 september 2005 - 11:59:22
Mooi pak hoor en ik vind de pasvorm ook uitstekend! Gewoon op het lichaam gesneden en leuke details!
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #147 Gepost op: 20 september 2005 - 16:59:41
Allereerst hulde voor Alex dat hij als eerste een uitgebreide fotoreportage van de SF Caruso actie op het net heeft gezet. Ik vind een mooi pak: mooie stof, en redelijk strak gesneden op het bovenlijf. Ben het alleen met eerdere sprekers eens dat de mouw mij wat te lang en te breed lijkt en dat de revers mij wat te breed is. Dat is voor een deel persoonlijk natuurlijk, maar is het niet "voorschrift" dat de manchet van het overhemd een cm of 1,5 a 2 uit "hoort" te steken onder de mouw van het pak? Vind ik zelf iig veel mooier en ik beoordeel een pak (drager) er ook op.
This, madame, is Versailles.

Alex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #148 Gepost op: 20 september 2005 - 18:11:06
Citaat van: "Rogier"
Allereerst hulde voor Alex dat hij als eerste een uitgebreide fotoreportage van de SF Caruso actie op het net heeft gezet. Ik vind een mooi pak: mooie stof, en redelijk strak gesneden op het bovenlijf. Ben het alleen met eerdere sprekers eens dat de mouw mij wat te lang en te breed lijkt en dat de revers mij wat te breed is. Dat is voor een deel persoonlijk natuurlijk, maar is het niet "voorschrift" dat de manchet van het overhemd een cm of 1,5 a 2 uit "hoort" te steken onder de mouw van het pak? Vind ik zelf iig veel mooier en ik beoordeel een pak (drager) er ook op.

Dat ligt niet aan het pak, maar aan het shirt (dat blijft een beetje hangen ofzo?). Normaal gesproken valt het shirt tot boven het begin van de duim. Ziet er inderdaad veel mooier uit  :)

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #149 Gepost op: 20 september 2005 - 18:30:45
Nog van harte met je pak veel draag plezier ermee.