Auteur Topic: Edward Green  (425791 keer gelezen)

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Edward Green - Deel II
Reactie #360 Gepost op: 20 december 2006 - 20:21:00
Citaat van: "ibookje"
Hoop dat ik niemand beledig, maar mensen die hier komen willen toch wat meer 'swung'?  :roll:

Hoeft niet hoor, ben zowel liefhebber van Brits als Italiaans schoeisel.

Santoni bijvoorbeeld is erg fraai maar de tijdloze schoonheid van een C&J Handgrade kan me ook zeer bekoren  8)

ibookje

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Edward Green - Deel II
Reactie #361 Gepost op: 20 december 2006 - 21:01:24
Inderdaad, kwaliteit is zeker een aspect wat zeer belangrijk is.
Smaak is uiteraard iets persoonlijks.

Napoleon

• Gast
Edward Green - Deel II
Reactie #362 Gepost op: 21 december 2006 - 14:28:38
mooie degelijke patta!

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Edward Green - Deel II
Reactie #363 Gepost op: 21 december 2006 - 14:47:50
Citaat van: "ibookje"
Zal zeker een prima schoen zijn, maar ik vind het een beetje braaf / saai.
Hoop dat ik niemand beledig, maar mensen die hier komen willen toch wat meer 'swung'?  :roll:

schwung is toch wat die 2 besnorde synchroonzwemmers van de reclame hebben? :lol:

schoen is mooi migliore!

Omegageneve

• Bekijk profiel
Stress bij Edward Green??
Reactie #364 Gepost op: 30 december 2006 - 16:58:59
Vrijdag even bij Brogues in Laren binnen geweest. Ik ben helemaal fan van deze zaak.

Ik stond te twijvelen tussen de toprange van CJ (zwarte Clifford) en een bijna dezelfde brogues van Edward Green(hele donkerbruine Malvern??).
Ik mocht die EG meenemen voor 500e.

Ik vroeg wat nu eigenlijk het verschil was tussen de CJ en EG. Volgens de eigenaar is de top range van CJ een enorme concurrentie en is de 250e verschil eigenlijk niet meer te verkopen. Het eventuele verschil zou hem kunnen zitten in het feit dat EG de schoen langer op de leest laat zitten.

Maar volgens de eigenaar gaat het niet zo goed bij EG, de directrice schijnt overspannen, schoenen in reparatie raken zoek. Dus hij heeft er op dit moment geen vertrouwen in. Hij schijnt dit met Zwartjes te delen.

Vandaar dat hij alle EG eruit gooit (500 geen slechte deal)

Maar toch voor de zwarte CJ Cliffords gekozen. Ik vond de leest net wat mooier en de afwerking is nagenoeg hetzelfde.

Wel jammer, nu maar eens uitkijken naar een Lobb of Berlutti.
RE ET CORDE IDEM

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Re: Stress bij Edward Green??
Reactie #365 Gepost op: 30 december 2006 - 19:36:14
Citaat van: "Omegageneve"
Vrijdag even bij Brogues in Laren binnen geweest. Ik ben helemaal fan van deze zaak.

Ik stond te twijvelen tussen de toprange van CJ (zwarte Clifford) en een bijna dezelfde brogues van Edward Green(hele donkerbruine Malvern??).

Ik vroeg wat nu eigenlijk het verschil was tussen de CJ en EG. Volgens de eigenaar is de top range van CJ een enorme concurrentie en is de 250e verschil eigenlijk niet meer te verkopen. Het eventuele verschil zou hem kunnen zitten in het feit dat EG de schoen langer op de leest laat zitten.

Maar volgens de eigenaar gaat het niet zo goed bij EG, de directrice schijnt overspannen, schoenen in reparatie raken zoek. Dus hij heeft er op dit moment geen vertrouwen in. Hij schijnt dit met Zwartjes te delen.

Vandaar dat hij alle EG eruit gooit (500 geen slechte deal)

Maar toch voor de zwarte CJ Cliffords gekozen. Ik vond de leest net wat mooier en de afwerking is nagenoeg hetzelfde.

Wel jammer, nu maar eens uitkijken naar een Lobb of Berlutti.

Dit hoor ik voor het eerst...
Ik denk dat het regelrechte onzin is....
ga maar eens vragen bij Sir Max of S&S... Die vertellen je wel hoe het zit....
En trouwens, neems eens beide paren in handen... dan zie je, ruik je en voel je het verschil. Geloof me, ik heb 2 paar toprange (handgrade) C&J en inmiddels ook 2 paar EG MTO...  Die EG's steken met kop en schouders er boven uit.... Wat overigens niet weg neemt dat die C&J erg goede en mooie schoenen zijn...

Toen ik Hillary (de directrice) voor het laatst zag (4 maanden geleden) was er nog geen wolkje aan de lucht!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

ruby tuesday

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #366 Gepost op: 30 december 2006 - 20:41:46

hoelang dan?

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #367 Gepost op: 31 december 2006 - 10:06:52
Citaat van: "ruby tuesday"

hoelang dan?

Bij EG volgens mij minstens 13 weken
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

dutchcourage

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Edward Green - Deel II
Reactie #368 Gepost op: 01 januari 2007 - 15:16:26
Citaat
Het eventuele verschil zou hem kunnen zitten in het feit dat EG de schoen langer op de leest laat zitten.

Ter verduidelijking: wat wordt bedoeld met 'de schoen langer op de leest laten zitten"?

Verder ben ik het met Migliore eens. De C&J handgrade schoenen zijn fantastische schoenen, maar de EG - MTO zijn toch van een andere orde. Ze zitten beter, het leer is mooier, het patina is dieper en verfijnder en het binnenwerk is mooier afgewerkt.
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it”

Omegageneve

• Bekijk profiel
Edward Green - Deel II
Reactie #369 Gepost op: 02 januari 2007 - 17:04:57
Ter verduidelijking, bovenstaande werd mij verteld, geen idee of het ook werkelijk zo is.

Mbt CJ en EG, ik ga voor zwarte wingtop brogues, dus ik weet niet of patina aan (echt) zwart besteed is?

Ik heb de CJ en EG naast elkaar gehouden en vond de leest van de EG ietsjes braver dan de CJ, verder voelde en zag ik geen verschil (dat zal er best zijn, zoals de duur op de leest)  dat 250e extra kon verklaren.
Sterker tussen de 500e (diep diep bruine) EG en de 480e (zwarte) CJ, ging ik dus voor de laatste (over smaak valt natuurlijk te twisten).

Dus, ben ik een domme rukker en moet ik terug en die EG in 8.5 er als de sodemieter bijhalen?

Een laatste vraag is de CJ handmade en de EG MTO van dezelfde orde? Ik bedoel MTO is toch niet de standaard collectie EG, want dat is de CJ handmade eigenlijk wel (luxe standaard, dat dan weer wel).

Iedereen de beste wensen voor 2007 trouwens!
RE ET CORDE IDEM

H_D

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Edward Green - Deel II
Reactie #370 Gepost op: 03 januari 2007 - 16:36:10
Tsja, over smaak valt niet te twisten, volgens mij zijn het beide kwalitatief goede schoenen die beiden lang meegaan. Kortom als jij de naar jou mening mooiere schoen hebt, prima toch?

Ik moet wel zeggen dat ik toen ik het EG topic gisteren eens doorlas, ik bedacht dat mijn volgende aankoop wellicht toch wel een EG gaat worden, mede dankzij het feit dat zij vrij goed in MTO zijn. Maar goed, het zal het wel ergens in de 2e helft van 2007 worden aangezien ik hier wel even wat budget voor moet opsparen...
If you're paying peanuts, you'll end up hiring monkeys"

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Edward Green - Deel II
Reactie #371 Gepost op: 03 januari 2007 - 22:02:05
Nu bij Brogues in Laren alle Edward Green voor de helft! Yes, je leest het goed: -50%! Ze hebben nog van alle maten flink wat staan. In verschillende leesten, veel 888! En je wordt nog vriendelijker geholpen dan in de voorverkoop.  :wink:
Ik heb een paar chelsea in chesnut en een paar holborn in suede ingeslagen. (De kwastjes heb ik er meteen vanaf gehaald  :lol: )
Ik kreeg zelfs nog een potje saphir, een bus suede spray en een paar extra veters gratis mee. Wat wil een mens nog meer? :wink:

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Edward Green - Deel II
Reactie #372 Gepost op: 03 januari 2007 - 22:25:45
Cypripedium hebben ze toevallig ook korting op C&J (leest 348) ?

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Edward Green - Deel II
Reactie #373 Gepost op: 03 januari 2007 - 22:28:06
Citaat van: "Vortex"
Cypripedium hebben ze toevallig ook korting op C&J (leest 348) ?

als ik het goed gezien heb zijn sommige modellen -10%

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Edward Green - Deel II
Reactie #374 Gepost op: 03 januari 2007 - 22:30:46
Citaat van: "cypripedium"
als ik het goed gezien heb zijn sommige modellen -10%

Hmm interessant :) Toevallig ook nog wholecut EG staan?