Auteur Topic: Manchetknopen  (179153 keer gelezen)

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Manchetknopen
Reactie #195 Gepost op: 23 augustus 2008 - 22:56:36
Vind het wel een echte afknapper eigenlijk...
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #196 Gepost op: 24 augustus 2008 - 01:09:22
Vind het wel een echte afknapper eigenlijk...

De rillingen lopen hier over mij rug...
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Evan_S

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #197 Gepost op: 24 augustus 2008 - 07:31:42
Ik heb ze in het echt mogen aanschouwen. Het ziet er op het eerste gezicht erg goed uit (vooral voor het geld)! De brakke verlijming is inderdaad een beetje een afknapper, sowieso iets wat zonder al teveel moeite anders opgelost had kunnen worden (solderen, zelfs puntlassen).

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #198 Gepost op: 24 augustus 2008 - 22:25:25
En ze zijn aangekomen. Uurwerkjes zien er prima uit aan de zichtbare kant en ik ben er op zich tevreden mee (hoewel een iets groter model uurwerk een volgende keer misschien mooier is, ze vallen kleiner dan ik had verwacht van de foto) - maar de afwerking aan de achterkant is om te huilen. Plaatjes in deze Flickr set en ter illustratie...

Prima voorkant:
Plaatje
Armoedige achterkant:
Plaatje
Gewoon met een hotglue gun vastgelijmd! Bah... Het is dat je normaal toch alleen de voorkant ziet. Maar wel jammer.

Ah nu weten we dus wat het handwerk aan deze knoopkes is.
Zou ik toch wel een behoorlijke domper vinden zeg.

Maar.... de voorkant ziet er inderdaad fraai uit.
Dus toch veel plezier ermee.
Niets zo veranderlijk als de mens

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #199 Gepost op: 29 augustus 2008 - 07:59:21
Hmm... Ik wilde net (voor het eerst) mijn paarlemoeren manchetknopen van Kent Wang in mijn manchetten doen en direct ging er een stuk. Ik gebruikte geen brute kracht of iets dergelijks, deed niets anders dan ook op het begeleidende briefje staat. De knoop zal tijdens het verzenden wel beschadigd zijn of van tevoren niet helemaal goed zijn geweest. Ik e-mail Kent vandaag of morgen wel even om te kijken of dit opgelost kan worden.

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #200 Gepost op: 29 augustus 2008 - 09:16:00
Hmm... Ik wilde net (voor het eerst) mijn paarlemoeren manchetknopen van Kent Wang in mijn manchetten doen en direct ging er een stuk. Ik gebruikte geen brute kracht of iets dergelijks, deed niets anders dan ook op het begeleidende briefje staat. De knoop zal tijdens het verzenden wel beschadigd zijn of van tevoren niet helemaal goed zijn geweest. Ik e-mail Kent vandaag of morgen wel even om te kijken of dit opgelost kan worden.

mmm dat is inderdaad wel een beetje snel al.

Ze zullen het vast wel oplossen. Ander kun je altijd nog dreigen dat de SF-pochet niet door gaat  :twisted:

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #201 Gepost op: 01 september 2008 - 17:43:13
Hoor wel vaker dat er Kent Wang speeltjes kapot gaan, maar ik heb begrepen dat ze meestal vervangen worden. Komt vast wel goed.

Die horloge-knoopjes: Idd, wat een schandalige afwerking. Doet mij denken aan de manier waarop 'Atelier Mario' te Haarlem in opdracht van de Oger Outlet de mouwen van een Corneliani jasje dichtgeplakt had om de voering niet open te hoeven maken (verzoek was niet de knopen dwars door de voering te rammen zoals ze eerder al hadden gedaan).
Lijm is handig spul, maar gebruikt men te vaak als shortcut.
Solderen of tinnen bij dit soort knoopjes kost nauwelijks meer tijd nog moeite en geeft een stuk beter resultaat...
Brrrr.... En dan spreken over 'handwerk', en term die men toch al te vaak verkracht... Maar soms gaat men wel erg ver...

Maar goed, gelukkig is het verder een leuk speeltje zo te zien.

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #202 Gepost op: 03 september 2008 - 10:18:33
Hoor wel vaker dat er Kent Wang speeltjes kapot gaan, maar ik heb begrepen dat ze meestal vervangen worden. Komt vast wel goed.

Inderdaad:

Citaat van: Kent Wang
I'm very sorry to hear that. The piece must have been damaged during the rigors of international mail.

I have just shipped you a replacement. There is no need to return the broken piece.

Kent Wang

Netjes.

Samuel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #203 Gepost op: 03 september 2008 - 10:35:01
Doet mij denken aan de manier waarop 'Atelier Mario' te Haarlem in opdracht van de Oger Outlet de mouwen van een Corneliani jasje dichtgeplakt had om de voering niet open te hoeven maken (verzoek was niet de knopen dwars door de voering te rammen zoals ze eerder al hadden gedaan).
Lijm is handig spul, maar gebruikt men te vaak als shortcut.

Was dit lang geleden? Mario is zelf al een aantal jaar overleden en het is in Turkse handen momenteel die nog wel de naam dragen.

Ragazzo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #204 Gepost op: 03 september 2008 - 10:54:45
Netjes.
Zeker netjes van hem.
Ik ben benieuwd. Ik heb op dit moment ook een bestelling lopen bij Kent, eens kijken of die van mij de reis gaat overleven.

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #205 Gepost op: 03 september 2008 - 19:25:22
Was dit lang geleden? Mario is zelf al een aantal jaar overleden en het is in Turkse handen momenteel die nog wel de naam dragen.

Beetje offtopic voor dit onderwerp, had het enkel als vergelijking geplaatst. Maar om antwoord te geven op je vraag: dit was recent. Kreeg inderdaad niet het gevoel dat de eigenaar daar echt de naam Mario zou dragen...

Was trouwens absoluut niet het enige probleem met de kleding die daar geweest is. Wel het meest heftig (andere zaken: ongelijke lengtes van mouwen, etc. etc.). Een pot ellende, bijna alles wat fout kon, was fout gegaan - ook na al eerder er problemen gehad te hebben en ze hier van op de hoogte te stellen. Je zou verwachten dat het daarna beter zou gaan, maar toen werd het enkel erger.

Geen idee of Oger daarna ze erop aangesproken heeft, ik denk het wel... Bij Oger zijn er nu van op de hoogte en ze hebben de problemen uiteindelijk allemaal in Amsterdam netjes opgelost.
Ik heb geen idee of dit alles effect heeft gehad op de huidige kwaliteit van 'Mario' - want zoals je waarschijnlijk wel kan begrijpen durf ik daar niets meer naar te sturen. Ik ga wel naar mijn coupeuse in het Noorden, waar mijn familie al tientallen jaren zijn kleding laat vermaken, na dit soort ervaringen.

Maar om toch iets dat on-topic is te posten: Fijn te horen dat het opgelost is met die Kent-knoopjes. Ik vind het wel leuk spul en had niet anders van hem verwacht.

Seneca

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #206 Gepost op: 05 september 2008 - 00:31:36
Vrij simpele knopen, maar ik vind ze wel íets hebben!

Neërlandsch trotsch!
All art is an imitation of nature.

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #207 Gepost op: 05 september 2008 - 08:51:49
Erg elegant!

Enige dat ze nog een tikkeltje mooier zou maken is het gebruik van twee munten per knoop i.p.v. een T-sluiting. Maar ja, tegenwoordig gebruiken ze bijna allemaal T-sluitingen, helaas...

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #208 Gepost op: 05 september 2008 - 09:47:38
Zien er leuk uit. Zijn ze daadwerkelijk oud, of zijn ze machinaal verouderd?

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #209 Gepost op: 05 september 2008 - 11:52:51
Zien er leuk uit. Zijn ze daadwerkelijk oud, of zijn ze machinaal verouderd?

http://www.dutchties.com/?page=catalog&view=product&product_id=1250

Manchetknopen gemaakt van originele VOC duiten. De manchetknopen hebben een coating gekregen zodat ze een oude metaalkleur hebben. De foto is van een van de beschikbare setjes. U krijgt altijd vergelijkbare manchetknopen toegestuurd. Aangezien het om originele duiten gaat kunnen de jaren en de afbeeldingen verschillen.

€ 79.99
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors