Mijn dank voor het navragen.
Tsja, handwerk is ook zo'n term die men ver weet door te trekken.
Denk dat ze idd handmatig de uurwerkjes etsen/solderen/whateveren en bij de manchetknopen bestellen ze denk ik wel standaard sluitingen (ziet er wel zo uit).
Ook bij hun ringen zal er misschien een beetje handwerk aan te pas komen: sommige scheentjes zien er wel als handwerk uit.
De dispuutsringen die wij in productie hebben zijn ook 'handmade': de mal maken ze met de hand de rest doen ze met machines - dat was wel duidelijk uit de factory tour. Manchetknopen uit die fabriek zijn hetzelfde verhaal. Als er eenmaal een mal is, kun je de boel snel gieten.
Bij deze manchetknopen en ringen kun je weinig gieten: toch een grote kans dat iemand met de hand die dingen vast zet. Elk model is net want anders, kun je ook niet snel een machine voor maken.
Wat ik denk: Opsturen naar lagelonenland... Is toch een Amerikaans bedrijf. How about Mexico?
Maar back on topic: Mooi spul en erg goedkoop, onafhankelijk hoeveel 'handwerk' er aan te pas komt. Leuke gadgets.
En heck, het is nog verantwoord ook (tenzij ze kinderarbeid gebruiken natuurlijk

: recycling van oude uurwerkjes.
Misschien krijgen ze wel subsidie

?