Auteur Topic: Manchetknopen  (179163 keer gelezen)

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Manchetknopen
Reactie #270 Gepost op: 17 november 2009 - 22:36:58
Dat vervelende gedoe elke keer weer over de Italiaanse versus Britse style.Alsof je neer moet kijken op iemand die van de Italiaanse style houd.Nou dat gaat mij niet overkomen ben nu voor de Oostenrijkse style.

Inderdaad, been there done that

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #271 Gepost op: 18 november 2009 - 14:37:04
Engels versus Italiaans kan me niet bijster veel schelen. Waar het mij vaak om gaat is de wijze waarop die voorkeur op dit forum wordt geuit. Daar vind ik regelmatig iets van en daar mag ik graag over schrijven.

Groeten,
Don

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #272 Gepost op: 22 november 2009 - 00:19:01
Voor mij geen paarlemoeren manchetknopen van Kent Wang meer. Nu is er voor de derde keer een gebroken, terwijl ik ze heel normaal en niet eens zo vaak gebruik. Toch jammer, want het zijn zeker aardige dingetjes.

Caesarius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #273 Gepost op: 22 november 2009 - 00:29:40
Ik koop nooit manchetknopen, draag die van m'n opa (erfstuk), ik geloof dat die jongens inmiddels 80 jaar oud zijn. Ze zien er versleten uit, maar tegen mijn roestige knoopjes kan geen enkel paar op. Leuk is overigens dat mijn opa en ik dezelfde initialen hebben, welke er ook in staan gegraveerd.
Always have a better answer.

Mediaman

• Gast
Reactie #274 Gepost op: 22 november 2009 - 01:12:32
Ik koop nooit manchetknopen, draag die van m'n opa (erfstuk), ik geloof dat die jongens inmiddels 80 jaar oud zijn. Ze zien er versleten uit, maar tegen mijn roestige knoopjes kan geen enkel paar op. Leuk is overigens dat mijn opa en ik dezelfde initialen hebben, welke er ook in staan gegraveerd.

Foto's!

Caesarius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #275 Gepost op: 22 november 2009 - 01:35:28
Patience, my friend.

Ik zal 'ns kijken of ik een goed foto'tje kan maken.

BarBaar

• Bekijk profiel
Reactie #276 Gepost op: 09 december 2009 - 16:03:54

Heb ik ook! Zonder initialen weliswaar ;)

Daarnaast zie ik zeer zelden mooie manchetknopen. Over het algemeen vind ik ze veel te schreeuwerig, en laten we maar niet over de "grappige varianten" beginnen.

Als ik een keer tegen iets moois en titaniumkleurig aanloop ga ik wel over aanschaffen denken.

Caesarius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #277 Gepost op: 09 december 2009 - 20:06:42
Waarom zielloze nieuwe knoopjes kopen als je knopen hebt liggen met historie? Ik draag mijn knopen net zo lang totdat ze niet meer kunnen. En dan repareer ik ze.

JMB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #278 Gepost op: 09 december 2009 - 23:41:41
Waarom zielloze nieuwe knoopjes kopen als je knopen hebt liggen met historie? Ik draag mijn knopen net zo lang totdat ze niet meer kunnen. En dan repareer ik ze.

Om af te wisselen? Om je (waardevolle) manchetknopen langer heel te houden, net als je met schoenen doet? Ook ik heb hele mooie manchetknopen van mijn opa, maar die gaan maar af en toe om hoor.

Alex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #279 Gepost op: 10 december 2009 - 03:18:51

Niet alle knoopjes met historie zijn ook mooi ;) Ik bewaar ze als herinnering en draag ze enkele keren per jaar. Goud is gewoon niet mijn materiaal.

Een beetje afwisseling kan geen kwaad. Bijvoorbeeld bachelor knots voor een wat jeugdigere uitstraling ook makkelijk bij het matchen bij een das. Eventueel als manchetknopen voor op reis, of zodat je op meerdere locaties (vriendin/thuis) nooit misgrijpt.
Laatst bewerkt op: 10 december 2009 - 03:22:48 door Alex

Caesarius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #280 Gepost op: 10 december 2009 - 18:35:13
Excuses, excuses..

Versleten, oude, lelijke manchetknoopjes zijn altijd mooi.

ML

• Gast
Reactie #281 Gepost op: 14 december 2009 - 11:51:02

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #282 Gepost op: 14 december 2009 - 12:53:05

Mediaman

• Gast
Reactie #283 Gepost op: 14 december 2009 - 13:11:18
Approved; ze kunnen in mijn daartoe bestemde topic geplaatst worden.

JMB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #284 Gepost op: 14 december 2009 - 14:36:12
Citaat
author=Carwo Plaatje aansteker-manchetknopen

Maar als je dan denkt een goede beurt te maken bij het aansteken van een leuk meisje's sigaret....

Wél handig als je met deze koude ergens vast komt te staan en een vuurtje moet maken om te overleven, dat dan weer wel. ;-)
Laatst bewerkt op: 14 december 2009 - 17:16:37 door JMB