Over tendentieus gesproken !
Het lijkt wel C&J reclame door Mediam... etc.
Mediam... De Hallam op 348 leest is inderdaad al veel mooier en eleganter dan het "karbonkelige kistje" dat ze Radstock hebben gedoopt.
Dat zie je goed. Hulde!
C&J heeft een naam opgebouwd, echter ze maken het de laatste jaren niet helemaal, of helemaal niet, waar.
C&J blijft een goede en voor de kwaliteit van vandaag de dag, mooie schoen.
Echter zoals op een Franse website van schoenliefhebbers (
http://www.depiedencap.eu) is te lezen en te zien, worden bij C&J net als bij EG -bij het ontleden van schoenen-
cap toe- en hakverstevigingen van celstof geperst en tussenzolen van bedenkelijk prefabricaat aangetroffen. Dit is beide merken onwaardig. Zeker gezien de prijzen die EG en ook C&J in rekening brengen.
Ik krijg dan ook de indruk dat de navolging die C&J hier op dit forum krijgt, vooral merkengeilheid betreft en weinig met de door C&J geboden kwaliteit van doen heeft. Zoals je bij wijnsnobs ook
labeldrinkers hebt, zijn er onder schoensnobs ook merkengeilers.
Hoe het met Meermin zit, weet ik niet. Dat zal mogelijk niet anders zijn, zeker als "gerenommeerde topmerken" als EG en C&J zich al aan celstof als vervanger van leer wagen. Bij mij zijn vooralsnog geen ontledingen van Meermin schoeisel bekend.
Dat een deel van de Meermin schoenen pre-fab uit China is, zegt (mij) niet al te veel. China beidt ook veel verschillende kwaliteiten. Het is mij overigens wel opgevallen dat broguering bij Meermin niet altijd netjes is uitgestanst en nabewerking door de eindgebruiker behoeft.
De C&J
hype hier op SF begrijp ik ook niet zo en lijkt vooral op de oude reputatie te zijn gebaseerd. Nogmaals het blijft een mooi merk, echter het is allang niet meer wat het is geweest.
De C&J Radstock op de grovere 341 leest is een fabrieksschoen en geen handgrade, wat daar kwalitatief zo mooi of goed aan zou moeten zijn ontgaat mij.
Merken en reputaties moet je ter discussie durven stellen, zoals de heren op die hiervoor bedoelde Franse schoenenwebsite ook doen.
BS verzocht mij een foto van een alternatief te plaatsen.
Ik heb geenszins aangegeven dat Meermin kwalitatief gelijk zou zijn.
Al verwacht ik dat het kwaliteitsverschil van Meermin nog wel meevalt, t.o.v. C&J benchgrade. Afwerking is wellicht/waarschijnijk wel wat minder.
Je koopt ongeveer twee paar Meermin voor één paar C&J. Ik zou het wel weten.
Anders gewoon een Meermin Oxford cap toe in de Linea Meastro op de New Rey leest bestellen. Nog altijd goedkoper en kwalitatief al heel dichtbij de benchgrade van C&J.
Niet dat ik ervaring heb met Meermin echter gezien hetgeen ik lees, is er sprake van hoge service en een meer dan goede kwaliteit.
Meermin was slechts één alternatief, er is zoveel meer.
Inmiddels al 14 posts geplaatst zie ik pfffffffffff