Auteur Topic: Crockett & Jones  (1815034 keer gelezen)

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #4155 Gepost op: 23 september 2012 - 21:40:11
De hallam zou mijn keuze zijn idd.

badje

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Crockett & Jones
Reactie #4156 Gepost op: 23 september 2012 - 21:48:23
Radstock vind ik zeker niet lelijk, op de foto komt de schoen waarschijnlijk niet echt tot zijn recht. Doe de schoen aan en vergelijk het met andere modellen.
Ik zie dat je een C leest nodig hebt? De Hallam word dan wel vrij puntig denk ik. Verder is de Meermin die Amadeus poste natuurlijk mooi glimmend gepoetst en in een betere foto positie neergezet. Maar ja, 6 vetergaten blijft gewoon lelijk.

Mediaman

• Gast
Reactie #4157 Gepost op: 23 september 2012 - 21:49:03
@Jo: time will tell, maar de vele goede jarenlange ervaringen hier met C&J spreken gewoon voor het merk.

Doet verder niks af aan Meermin, ik overweeg zelf een paar te kopen. Ik verwacht echter niet dat ze over vijf jaar nog mooi zullen zijn en dat geeft niks, want ze kosten ook niet veel.

Laatst bewerkt op: 23 september 2012 - 21:53:58 door Mediaman

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4158 Gepost op: 23 september 2012 - 21:51:34
Al weer een jaar of vier oud. Ongeveer. Wekelijks gedragen:

Mediaman

• Gast
Reactie #4159 Gepost op: 23 september 2012 - 21:53:30
En gepoetst zo te zien.  :)

Jo, dit zie ik een paar Meermin's nog niet doen.

Jo

• Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
    • Bekijk profiel
Reactie #4160 Gepost op: 23 september 2012 - 21:56:18
@Jo: time will tell, maar de vele goede jarenlange ervaringen hier met C&J spreken gewoon voor het merk.

Dat klopt, voorlopig valt er weinig over te zeggen, buiten het feit dat de materialen en de constructie goed zijn.
Overigens hebben ze hier een benchgrade van C&J ontleed, waaruit bleek dat ook C&J op bepaalde vlakken bespaart.

Citaat
Doet verder niks af aan Meermin, ik overweeg zelf een paar te kopen. Ik verwacht echter niet dat ze over vijf jaar nog mooi zullen mooi en dat geeft niks, want ze kosten ook niet veel.

time will tell,

En gepoetst zo te zien.  :)

Jo, dit zie ik een paar Meermin's nog niet doen.

4 jaar oud worden?  Time will tell ;)  Voorlopig houden ze zich prima bij de mensen die ze al enkele maanden hebben.

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4161 Gepost op: 23 september 2012 - 22:03:19
Die Radstocks zien er mooi uit, die van Don ook.

guest45

• Gast
Reactie #4162 Gepost op: 23 september 2012 - 22:12:45
Ido, jonge vent ben je toch?
Overweeg anders een zwarte wholecut ipv een toe-cap. Vind ik iets vlotter. Niet dat er iets mis is met de schoen uit jouw plaatje overigens.
Opties zijn o.a. de Alex en de Carmina. Het leer van Carmina is iets minder maar de prijs ook.

-edit-
Mooi gepoetst, Don.

badje

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4163 Gepost op: 23 september 2012 - 22:15:24
Hmm, ik zit even mijn schoenen te bekijken en ik vind het grappig dat mijn Hallam in 348 10F langer is dan mijn Monkton in 348 10,5 E. Verder niets interessants.

roen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4164 Gepost op: 23 september 2012 - 22:18:37
Behalve de kwaliteit is de toecap van deze meermin behoorlijk lelijk. Door de bobbel bij het einde van de cap is het alsof er een condoom overheen geschoven is.

Goed verwoord. Ik sta voor alles open, zelfs made in China, maar die toecap is extreem lelijk.

What about deze?

Laatst bewerkt op: 23 september 2012 - 22:20:47 door roen

guest45

• Gast
Reactie #4165 Gepost op: 23 september 2012 - 22:21:43
Cordovan. Nice maar wel meteen een stuk duurder.

Mediaman

• Gast
Reactie #4166 Gepost op: 23 september 2012 - 22:28:26
Evt. de Church Consul.

roen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4167 Gepost op: 23 september 2012 - 22:29:22
Is het waard. Maar kalf kan ook.

Ben er zelf ook nog niet helemaal over uit. Wel bijna.

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Reactie #4168 Gepost op: 23 september 2012 - 22:31:37
Over tendentieus gesproken !
Het lijkt wel C&J reclame door Mediam... etc.

Mediam... De Hallam op 348 leest is inderdaad al veel mooier en eleganter dan het "karbonkelige kistje" dat ze Radstock hebben gedoopt.
Dat zie je goed. Hulde!

C&J heeft een naam opgebouwd, echter ze maken het de laatste jaren niet helemaal, of helemaal niet, waar.

C&J blijft een goede en voor de kwaliteit van vandaag de dag, mooie schoen.
Echter zoals op een Franse website van schoenliefhebbers (http://www.depiedencap.eu) is te lezen en te zien, worden bij C&J net als bij EG   -bij het ontleden van schoenen-  cap toe- en hakverstevigingen van celstof geperst en tussenzolen van bedenkelijk prefabricaat aangetroffen. Dit is beide merken onwaardig. Zeker gezien de prijzen die EG en ook C&J in rekening brengen.

Ik krijg dan ook de indruk dat de navolging die C&J hier op dit forum krijgt, vooral merkengeilheid betreft en weinig met de door C&J geboden kwaliteit van doen heeft. Zoals je bij wijnsnobs ook labeldrinkers hebt, zijn er onder schoensnobs ook merkengeilers.

Hoe het met Meermin zit, weet ik niet. Dat zal mogelijk niet anders zijn, zeker als "gerenommeerde topmerken" als EG en C&J zich al aan celstof als vervanger van leer wagen. Bij mij zijn vooralsnog geen ontledingen van Meermin schoeisel bekend.

Dat een deel van de Meermin schoenen pre-fab uit China is, zegt (mij) niet al te veel. China beidt ook veel verschillende kwaliteiten. Het is mij overigens wel opgevallen dat broguering bij Meermin niet altijd netjes is uitgestanst en nabewerking door de eindgebruiker behoeft.

De C&J hype hier op SF begrijp ik ook niet zo en lijkt vooral op de oude reputatie te zijn gebaseerd. Nogmaals het blijft een mooi merk, echter het is allang niet meer wat het is geweest.

De C&J Radstock op de grovere 341 leest is een fabrieksschoen en geen handgrade, wat daar kwalitatief zo mooi of goed aan zou moeten zijn ontgaat mij. 
Merken en reputaties moet je ter discussie durven stellen, zoals de heren op die hiervoor bedoelde Franse schoenenwebsite ook doen.

BS verzocht mij een foto van een alternatief te plaatsen.
Ik heb geenszins aangegeven dat Meermin kwalitatief gelijk zou zijn.
Al verwacht ik dat het kwaliteitsverschil van Meermin nog wel meevalt, t.o.v. C&J benchgrade. Afwerking is wellicht/waarschijnijk wel wat minder.

Je koopt ongeveer twee paar Meermin voor één paar C&J. Ik zou het wel weten.
Anders gewoon een Meermin Oxford cap toe in de Linea Meastro op de New Rey leest bestellen. Nog altijd goedkoper en kwalitatief al heel dichtbij de benchgrade van C&J.

Niet dat ik ervaring heb met Meermin echter gezien hetgeen ik lees, is er sprake van hoge service en een meer dan goede kwaliteit. 

Meermin was slechts één alternatief, er is zoveel meer.

Inmiddels al 14 posts geplaatst zie ik pfffffffffff
Laatst bewerkt op: 24 september 2012 - 09:17:51 door Amadeus
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Jo

• Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
    • Bekijk profiel