Auteur Topic: Crockett & Jones  (1815034 keer gelezen)

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Re: Crockett & Jones
Reactie #4170 Gepost op: 23 september 2012 - 22:38:27
Hmm, ik zit even mijn schoenen te bekijken en ik vind het grappig dat mijn Hallam in 348 10F langer is dan mijn Monkton in 348 10,5 E. Verder niets interessants.

Zegt wat over consistentie in maatvoering van C&J.

Beetje kritisch zijn, naar een oud Brits merk dat steken laat vallen, mag best vind ik.

De vroeger gerenommeerde Britse kwaliteit, is al decennia lang historie, zoals wij allen weten. 
Kennelijk ook in de wereld van het betere schoeisel.
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4171 Gepost op: 23 september 2012 - 22:39:56
Over tendentieus gesproken !
Het lijkt wel C&J reclame door Mediam... etc.

Mediam... De Hallam op 348 leest is inderdaad al veel mooier en eleganter dan het "karbonkelige kistje" dat ze Radstock hebben gedoopt.
Dat zie je goed. Hulde!

C&J heeft een naam opgebouwd, echter ze maken het de laatste jaren niet helemaal, of helemaal niet, waar.

C&J blijft een goede en voor de kwaliteit van vandaag de dag, mooie schoen.
Echter zoals op een Franse website van schoenliefhebbers (http://www.depiedencap.eu) is te lezen en te zien, worden bij C&J net als bij EG   -bij het ontleden van schoenen-  cap toe- en hakverstevigingen van celstof geperst en tussenzolen van bedenkelijk prefabricaat aangetroffen. Dit is beide merken onwaardig. Zeker gezien de prijzen die EG en ook C&J in rekening brengen.

Ja echt een drama Amadeus... quote van je eigen liefhebbers forum:

"Le bloc première de montage plus mur rapporté n’est pas fait par Crockett&Jones. Il est acheté prêt à l’emploi à la maison italienne Bartoli. Ce nom est mentionné sur un bout de carton placé sous le talon. Cela n’est en soit pas un indice de qualité inférieure mais il nous a quand même semblé dommage que le soulier ne soit pas fait dans sa totalité à Northampton."
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

guest45

• Gast
Reactie #4172 Gepost op: 23 september 2012 - 22:41:24
Vreemd, mijn Crocketts houden zich goed. Mijn Greens ook trouwens. Misschien dat ze, inconsistent als ze zijn, mijn schoenen per ongeluk wel goed gemaakt hebben.

Lucky me :')

Charlie

• Gast
Reactie #4173 Gepost op: 23 september 2012 - 22:51:37
Hier ook geen problemen, al moet ik zeggen dat de kleurlaag (hoe noem je dat) bij C&J wel beter kan, vooral de bruine.

guest45

• Gast
Reactie #4174 Gepost op: 23 september 2012 - 22:53:15
patina?

Amadeus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4175 Gepost op: 23 september 2012 - 22:55:25
Ja echt een drama Amadeus... quote van je eigen liefhebbers forum:

"Le bloc première de montage plus mur rapporté n’est pas fait par Crockett&Jones. Il est acheté prêt à l’emploi à la maison italienne Bartoli. Ce nom est mentionné sur un bout de carton placé sous le talon. Cela n’est en soit pas un indice de qualité inférieure mais il nous a quand même semblé dommage que le soulier ne soit pas fait dans sa totalité à Northampton."

Vreemd, mijn Crocketts houden zich goed. Mijn Greens ook trouwens. Misschien dat ze, inconsistent als ze zijn, mijn schoenen per ongeluk wel goed gemaakt hebben.

Lucky me :')

Timothy en Chris,

Ik schrijf niet dat C&J en EG inferieur, of slecht zijn en wel dat het goede kwaliteit is voor vandaag de dag. Lezen jongens. Niet alleen op het negatieve reageren  :-^

Feit is dat C&J en EG ook prefabrikaten gebruiken en verder op die site Tim.... lees je ook over de celstof.
Celstof als versteviging in de cap toe is niet echt fijn, want sluit de ademende kwaliteit van het leer af.

Enfin in mijn optiek is C&J gewoon een op dit forum te gehypt merk. Weliswaar een merk met traditie.

Voor dat geld zou ik sowieso de Carmina nemen, mooiere leest en zeker net zo goed. De meermin zie ik als een voordeliger en eleganter alternatief.

Ik heb net de telegraaf gebeld. Morgen voorpagina nieuws! Charlie heeft kritiek op een Brits merk! Hulde aan Charlie!

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4176 Gepost op: 23 september 2012 - 23:00:35
Zelf ook even opletten, ik schrijf namelijk niet dat jij iets in die richting zou hebben gezegd. Mijn punt is dat het nogal overdreven is om een merk aan te vallen omdat het toevallig een klein onderdeel gebruikt dat niet geheel in-house is gemaakt.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Amadeus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4177 Gepost op: 23 september 2012 - 23:08:02
Zelf ook even opletten, ik schrijf namelijk niet dat jij iets in die richting zou hebben gezegd. Mijn punt is dat het nogal overdreven is om een merk aan te vallen omdat het toevallig een klein onderdeel gebruikt dat niet geheel in-house is gemaakt.

Point taken  :wink:

Ik verwees naar de site. Lees verder het gaat niet zozeer om een onderdeel, wel om de tendens die is ingezet.

Ik val het merk ook zeker niet aan en C&J blijft een mooi merk, echter enige kritiek mag men ook hebben. Men doet hier soms of C&J zowat de holy grail is.

Ik ben wel voor een beetje kritische kijk, ook naar gevestigde merken. Het leidt over het algemeen tot handhaving van de kwaliteit of verbetering.

Verder werd naar Meermin onterecht scherp gereageerd, terwijl dat betrekkelijk nieuwe merk zich nu juist heel goed aan positioneren is.

Beetje wakker schudden Timothy that's all. C&J is niet per definitie goed en mooi, omdat het C&J is, dat is wat ik bedoel.
Laatst bewerkt op: 24 september 2012 - 09:11:46 door Amadeus

guest45

• Gast
Reactie #4178 Gepost op: 23 september 2012 - 23:14:05
Ik vind CJ eigelijk een beetje duf maar merk dat ik vaak op spannedere merken afknap omdat de kwali te wensen overlaat.
De vergelijking met met Carmina op het gebied van kwaliteit hebben we al eens gemaakt, geloof ik.

Idomeneo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4179 Gepost op: 24 september 2012 - 08:27:25
Bedankt voor alle reacties en alternatieven, heren.

De bedoeling is inderdaad een correcte/formele (noem het brave) maar wel elegante schoen voor gelegenheden, niet voor de dagelijkse roulatie.

De Hallam is prachtig, maar ik heb al drie paar schoenen op de 348 leest (Alex, Monkton, Tetbury) en wil wel eens wat anders. : ) Is de 341 leest echt zo 'saai' voor iemand van 25? In de C-breedte lijken me ook de minder puntige leesten wel elegant. (M'n huidige C&J's zijn in 9E en 8.5E, maar ik heb aan de zijkant wel een beetje ruimte over en hoop dat een 9.5C me veel pijn aan m'n tenen bespaart bij het inlopen...)

Blijft over die schoen op de Forest-M leest van Carmina (maar op de foto vind ik hem lomper ogen door z'n enigszins uitstekende welt) en die (sorry) condoom-toecap van Meermin.

guest45

• Gast
Reactie #4180 Gepost op: 24 september 2012 - 08:33:23
en deze?

Ch. Ryder

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4181 Gepost op: 24 september 2012 - 08:53:55
Ik val het merk ook zeker niet aan en C&J blijft een mooi merk, echter enige kritiek mag men ook hebben. Men doet hier soms of C&J zowat de holy grale is.

Je bedoelt de holy grail? Als je dan toch voor Engelse termen in je epistel kiest...

Amadeus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4182 Gepost op: 24 september 2012 - 09:11:03
Oeps!  Stomme fout :wink:

Mijn dank, direct maar gecorrigeerd.

Laatst bewerkt op: 24 september 2012 - 09:12:54 door Amadeus

Jaguarlover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4183 Gepost op: 24 september 2012 - 09:13:32
Ik bezit een aantal paar, enkel Handgrades, en die houden zich in vergelijking met een aantal andere merken (vooral Italiaanse dan), toch zeer goed na een aantal jaar dragen. Prijs / Kwaliteit verhouding is wel ok dacht ik...

Aan de andere kant niks mis met kritisch zijn, de "gevestigde waardes" ontsnappen ook niet aan de platte commerce op termijn.
Spijtig wel.

Charlie

• Gast
Reactie #4184 Gepost op: 24 september 2012 - 11:03:27
Heb nu niet bepaald het idee dat C&J als de holy grail wordt gezien hier op SF, Amadeus. Wat ik wel zie is dat C&J voor de prijsklasse prima schoenen maakt en helemaal niet slecht zijn. Dat er een aantal dingen buitenshuis worden gemaakt, zal mij niet zoveel uitmaken. Ik denk dat het uiteindelijk om de kwaliteit van het leer, het binnenwerk en de zool gaat en ook al is deze kwaliteit bij de benchgrade's minder dan bij de handgrade's, blijf ik het een puik merk vinden.

Wat betreft EG, dat wordt denk ik wel eerder als de holy grail gezien hier op SF en ik denk dat het komt omdat de kwaliteit erg goed is, en ik zou zelfs willen betogen dat het een van de beste rtw schoenenmerken is. Met een EG kun je de plank eigenlijk niet mis slaan, natuurlijk moet je EG ook in het eggie zien en niet van de interwebz kopen, dat verdient het merk niet. Natuurlijk zijn er ook andere merken die minder naamsbekendheid hebben verworven en eigenlijk net zo goed zijn.

patina?

Nee, ik bedoel echt de verf die erop zit. Soms is die niet helemaal goed en zie je wel eens vegen (als je begrijpt wat ik bedoel)...