Auteur Topic: Crockett & Jones  (1815036 keer gelezen)

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #4140 Gepost op: 23 september 2012 - 18:45:40
Degelijke schoen, Idomenea. Zo'n zwarte oxford is een basisstuk in de garderobe.

guest45

• Gast
Re: Crockett & Jones
Reactie #4141 Gepost op: 23 september 2012 - 18:48:03
Zeker is het een 'correcte' schoen maar dat betekend niet dat er in je collectie geen plaats is voor een dergelijke schoen. Bij sommige gelegenheden is het beter een brave schoen te dragen.

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Reactie #4142 Gepost op: 23 september 2012 - 18:55:34
.......................................... Bij sommige gelegenheden is het beter een brave schoen te dragen.

Helemaal waar!

Correct en degelijk is heel bruikbaar. Echter een dergelijke basic cap toe Oxford in gladleer en zwart, is er ook in veel mooiere en meer elegante leesten.
Overigens al voor veel minder geld dan van C&J.

Voor mij straalt dit echt uit, wat ik hiervoor verwoorde.

Zoals gezegd smaken verschillen.  :wink:
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #4143 Gepost op: 23 september 2012 - 18:57:40
Doe eens alternatief + plaatje aandragen dan.

guest45

• Gast
Reactie #4144 Gepost op: 23 september 2012 - 19:04:20
Hallam incoming in 3,2,1........;)

427

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4145 Gepost op: 23 september 2012 - 19:38:48
'De Zwarte Verleider'

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #4146 Gepost op: 23 september 2012 - 19:39:20
Oh my.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Reactie #4147 Gepost op: 23 september 2012 - 20:30:44
Doe eens alternatief + plaatje aandragen dan.

Grappig Nederlands.

O.K., om het even binnen een op dit forum kennelijk populair  -online verkopend-  merk te houden.

De Meermin Oxford cap toe op de New Rey leest, heeft een aanzienlijk elegantere uitstraling, zonder aan ingetogenheid in te boeten.

Daarnaast straalt deze New Rey leest van Meermin niet dat über-brave imago uit en wijkt deze leest af van de hudige, door Carwo hier op SF geïntroduceerde, lompe ronde neuzen.

Zoals gezegd ieder zijn ding. Echter BS deze Oford cap toe op de New Rey leest vind ik persoonlijk veel meer uitsraling hebben en voldoende ingetogen, echter niet saai, duf, suf en heeft zeker niet het braafste jongetje van de klas imago.

Moreschi maakt ook mooie alternatieven, voor redelijke prijzen.

[attachment deleted by admin]
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Mediaman

• Gast
Reactie #4148 Gepost op: 23 september 2012 - 20:40:31
Knap hoor, tendentieus in bijna elke zin.

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #4149 Gepost op: 23 september 2012 - 20:55:38
Een niet onaardig alternatief, echter
kwalitatief is Meermin een aantal treden lager dan CJ. Dat kan ook niet anders als de basis in China gemaakt wordt. Je ziet dat terug in de prijs, maar helaas ook in de afwerking.

Behalve de kwaliteit is de toecap van deze meermin behoorlijk lelijk. Door de bobbel bij het einde van de cap is het alsof er een condoom overheen geschoven is.

Tja en de leest is iets puntiger, maar om nu te doen alsof het een wereld van verschil is is behoorlijk overtrokken. Al met al veel woorden voor een weinig passend alternatief.

Jo

• Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
    • Bekijk profiel
Reactie #4150 Gepost op: 23 september 2012 - 21:12:08
Een niet onaardig alternatief, echter
kwalitatief is Meermin een aantal treden lager dan CJ. Dat kan ook niet anders als de basis in China gemaakt wordt. Je ziet dat terug in de prijs, maar helaas ook in de afwerking.

Bron?
Qua constructie zijn ze al beter, en het gebruikte leer komt ook van gerespecteerde looierijen, de afwerking van de Linea Maestro is volgens mij ook even goed, of zelf beter, dan die van de C&J Benchgrade modellen, terwijl de prijs lager is.
Dat de basis in China gemaakt wordt, wil ook niet zeggen dat het meteen een inferieur product is.  De handelingen die moeten uitgevoerd worden kunnen prima in China uitgevoerd worden, en dat kan een Brit echt niet beter.  Er zijn ook foto's van de binnenkant van de schoen te vinden, en dat ziet er prima uit.
Het enige discussiepunt kan het leer zijn, al kan ik me niet inbeelden dat de looierijen, gezien hun reputatie, aan Meermin slechte kwaliteit leer leveren.
Ik vind het nogal kort door de bocht om te zeggen dat Meermin kwalitatief slechtere schoenen maakt dan C&J.

Mediaman

• Gast
Reactie #4151 Gepost op: 23 september 2012 - 21:21:14
Meermin maakt ongetwijfeld schoenen met een goede p/k-verhouding, maar China staat nu niet perse bekend als een land waar men in staat is om kwalitatief hoogstaande produkten te maken die lang mee gaan.

C&J maakt schoenen sinds 1897 in een land/plaats met een zeer goede reputatie op dit vlak. C&J krijgt van mij dan ook logischerwijs het voordeel van de twijfel.

Mediaman

• Gast
Reactie #4152 Gepost op: 23 september 2012 - 21:24:19
Ik zit aan deze te denken, de Radstock, op de 341 C leest:

Iemand die deze schoen toevallig heeft, hem mij aan dan wel af kan raden, of anderszins ter zake doend commentaar heeft?

Ook gedacht aan de Hallam op de 348 leest? Persoonlijk vind ik die iets dynamischer.

Bron: http://www.crockettandjones.com/cdn/products/5057-12/1.jpg

guest45

• Gast
Reactie #4153 Gepost op: 23 september 2012 - 21:28:58
Yes

Jo

• Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
    • Bekijk profiel
Reactie #4154 Gepost op: 23 september 2012 - 21:39:47
Meermin maakt ongetwijfeld schoenen met een goede p/k-verhouding, maar China staat nu niet perse bekend als een land waar men in staat is om kwalitatief hoogstaande produkten te maken die lang mee gaan.

C&J maakt schoenen sinds 1897 in een land/plaats met een zeer goede reputatie op dit vlak. C&J krijgt van mij dan ook logischerwijs het voordeel van de twijfel.

C&J heeft inderdaad een zeer goede reputatie, en die kan Meermin uiteraard nog niet hebben.  De meeste mensen hebben hun schoenen van Meermin nog niet langer dan een halfjaar, dus over de duurzaamheid is nog weinig te zeggen.
Als we echter puur afgaan op de gebruikte materialen, de constructie, e.d. is Meermin niet perse slechter dan C&J, in tegendeel.  Veel handelingen worden bij Meermin ook nog met de hand gedaan, waar dat bij C&J machinaal gebeurd.  Om die handelingen uit te kunnen voeren is er wel enige vakkennis vereist.  Denk aan het 'handlasting', of de 'handwelting'.  Dat 'handwelting' is in mijn ogen ook een groot voordeel, dat nog nauwelijks wordt toegepast door schoenmakers, tenzij je in een (veel) hoger segment gaat kijken dan C&J.
De afwerking van Meermin is, vind ik, ook niet perse slechter dan C&J Benchgrade.  Ik heb zowel de 'Classic Line' van Meermin als de Benchgrade schoenen van C&J in mijn handen en aan mijn voeten gehad, en vond de afwerking van Meermin niet veel slechter.  De 'Classic Line' kost dan ook maar 150 euro.  Ik verwacht dus dat de afwerking van de 'Linea Maestro' gelijkaardig, of zelfs beter is dan die van C&J.
Als we dit allemaal in overweging nemen, en er vanuit gaan dat de schoenen van Meermin goed in elkaar steken, zouden ze beter moeten zijn dan C&J, zowel Benchgrade als Handgrade.
Het is in mijn optiek echter vrij nutteloos om verschillende merken te vergelijken, aangezien er nog belangrijkere factoren een rol spelen.  Bovenstaande zaken kunnen uiteraard vergeleken worden, maar de stijl die een bepaald merk voert, is ook bepalend.  Daarnaast zijn er nog factoren zoals de geschiedenis van een bepaald merk die een rol spelen.
Puur objectief bekeken, zou ik echter niet durven zeggen dat Meermin perse slechter is dan C&J.  Dat ze in China worden gemaakt zou als nadeel kunnen gezien worden, maar tot op heden zijn er nog geen tekenen dat de schoenen na enkele keren dragen uit elkaar vallen. (Behalve de 'Classic Collection' dan, daar zijn al enkele klachten over geweest, maar over de 'Linea Maestro' is weinig negatief te vinden.