Auteur Topic: Crockett & Jones  (1815091 keer gelezen)

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Crockett & Jones
Reactie #3615 Gepost op: 12 april 2011 - 11:27:02
Mad Hatter, kun je me vertellen welk merk schoenen je vriend gekocht heeft? Ik heb zelf ook een D en er is maar een beperkt aanbod in D bij C&J.
Jazeker, bij C&J is een stapje smaller volgens mij zelfs meteen een C-fitting.
De eerlijkheid gebied me te zeggen dat hij nog niet besloten heeft, voor zover ik weet.

Van de merken die we gepast hebben was Church's vrijwel het beste. Deze is van zichzelf al ietsje smaller dan standaard.
Daarna kwam Cheaney ook redelijk overeen, maar die pasvorm was al minder nauwkeurig, omdat dat een echte E is.

C&J Hallam op de 348 was eigenlijk niet smal genoeg. De sluiting stond nog iets open, maar er was een exces materiaal aan de zijkant voelbaar. Tevens moest het een half maatje minder zijn dan normaal en dat merk je weer teveel in de lengte.

Het laatste wat ik ervan gehoord heb, is dat hij van plan is de Radstock van C&J in C te bestellen:
http://www.pediwear.co.uk/crockett/products/3573.php

Willem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3616 Gepost op: 12 april 2011 - 11:50:01
Dank je voor je info. Ik zal ook eens Church's schoenen gaan passen. De C-fitting lijkt mij iets te nauw.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3617 Gepost op: 12 april 2011 - 13:09:01
Graag gedaan, Willem.
Het is in theorie twee maten smaller vanaf een E-fitting en dat lijkt mij ook best veel, maar het is voor C&J op het moment wel het enige dat ze bieden. Wellicht dat het toch wel mee valt en dat de E en de C dichterbij elkaar liggen dan op het eerste gezicht lijkt. Je zou het eens moeten proberen denk ik.

Zo voert Loake normaal F en is hun smallere leest een E. Die E is echter wel heel smal waardoor ik geneigd ben te zeggen dat het richting een D gaat en hun 'normale leest' richting een E (op sommige leesten). Die smalle leest van Loake is trouwens de 'Toya-leest'.

Ik spam wellicht een beetje teveel over de winkel (en ook dit merk), maar Nobel in Delft voert enkele modellen op die Toya leest, waardoor je ook dat zou kunnen proberen. Als het je om een oxford gaat zou dat op die leest de Stowe zijn:
http://www.pediwear.co.uk/loake/products/1886.php

Willem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3618 Gepost op: 12 april 2011 - 13:17:11
Ik heb in Amsterdam (Sir Max) een aantal paren van C&J gekocht met en D wijdte. Echter, deze schoenen zijn dan speciaal voor hun winkel gemaakt en de voorraad is dus beperkt. Ik heb ook een paar in Maastricht gekocht, E wijdte. De D zit echt als gegoten. Ik ga over een aantal weken naar Engeland en zal dan ook een bezoekje aan C&J brengen. Eens kijken hoe ze mijn voeten beoordelen wat betreft de juiste wijdte.

LH

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3619 Gepost op: 12 april 2011 - 21:45:13
Persoonlijk heb ik goede ervaringen met Eduard Pelger in Den Haag.

Enige tijd geleden was ik met een vriend op zoek naar zwarte oxfords. Die vriend van mij heeft een smallere leest dan gemiddeld, D ongeveer.
In het filiaal in Den Haag namen ze toen alle tijd voor ons om alle mogelijke modellen te passen van verschillende merken tot we de best passende hadden gevonden. Ze adviseerden daarbij goed en vonden het niet erg om de moeite voor ons te doen, ondanks dat wij aangaven nog in de oriënterende fase te zijn.

In Amsterdam waren ze bijvoorbeeld al snel met minder tevreden. Ik merkte op dat de sluiting vrijwel helemaal gesloten was, maar dat zou niet zoveel inlopen:  "omdat de schoen al goed zat en dan gebeurt dat niet" ... Ach, wellicht was het omdat ze graag wilden sluiten.

Edit:
Als je voor de studentenkorting gaat: Die geldt enkel op de modellen die in het assortiment van de winkel staan. Als toevallig een ander model wilt, gaat het feest  niet door heb ik mij laten vertellen.

Dank voor het delen van deze ervaring, Den Haag klinkt dus wel redelijk goed. Het gaat mij niet eens zozeer om de studentenkorting, maar ik wil bij een eerste paar schoenen van een nieuw merk gewoon goed maat- een leestadvies. Mij is verteld dat Eduard Pelger goed was, maar in Amsterdam vond ik het eerlijk gezegd ietwat tegenvallen, wellicht nemen ze een student niet zo serieus als klant. Ik was dan eigenlijk ook vooral benieuwd naar ervaringen met het Haagsche filiaal. Jij bent er dus tevreden over, het is dan ook altijd prettig dat goed de tijd voor je wordt genomen en dat je niet wordt afgewimpeld met minder.

Iemand anders nog adressen met een ruim assortiment en met kundige verkopers?

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
re: [projecten] nieuw pak
Reactie #3620 Gepost op: 12 april 2011 - 21:54:50
Sir Max uiteraard en ik zou Hermans in Utrecht ook eens proberen (hoewel ik er nog nooit iets gekocht heb wel goede verhalen over gehoord).
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #3621 Gepost op: 12 april 2011 - 22:23:46
Both (Rotterdam) is ook een goed alternatief.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3622 Gepost op: 12 april 2011 - 22:45:06
Ik heb in Amsterdam (Sir Max) een aantal paren van C&J gekocht met en D wijdte. Echter, deze schoenen zijn dan speciaal voor hun winkel gemaakt en de voorraad is dus beperkt. Ik heb ook een paar in Maastricht gekocht, E wijdte. De D zit echt als gegoten. Ik ga over een aantal weken naar Engeland en zal dan ook een bezoekje aan C&J brengen. Eens kijken hoe ze mijn voeten beoordelen wat betreft de juiste wijdte.

Heb D en E.
Zitten allebei prima zit een halve maat tussen. (beide 348 leest)
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Anaszi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3623 Gepost op: 19 april 2011 - 16:14:35
Kan iemand mij vertellen hoe het precies zit met het MTO verhaal van C&J? Ik droom van een paar Alex' in zwart suede.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3624 Gepost op: 19 april 2011 - 16:32:28

Zal je op z'n minst 500 GBP kosten.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3625 Gepost op: 19 april 2011 - 16:41:13
Misschien is Greve MTO (of MTM) een optie.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #3626 Gepost op: 19 april 2011 - 16:48:31
Dat zit toch in dezelfde prijsklasse?
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3627 Gepost op: 19 april 2011 - 16:51:53
Dat zit toch in dezelfde prijsklasse?

MTO is rond de €450,– dacht ik.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3628 Gepost op: 19 april 2011 - 18:25:01
Ik weet alleen niet of 'semi-bespoke' een C&J-term voor MTO of MTM is. Voor hetzelfde bedrag heb je Greve MTM en als ik de schoenen van Dirk en Carwo heb gekeken, ga ik daar liever voor. Fit is het allerbelangrijkste voor een schoen.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #3629 Gepost op: 19 april 2011 - 19:48:53
Ik weet alleen niet of 'semi-bespoke' een C&J-term voor MTO of MTM is. Voor hetzelfde bedrag heb je Greve MTM en als ik de schoenen van Dirk en Carwo heb gekeken, ga ik daar liever voor. Fit is het allerbelangrijkste voor een schoen.
Dat laatste is een waarheid als een koe. :P
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“