Auteur Topic: Crockett & Jones  (1815080 keer gelezen)

Willem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Crockett & Jones
Reactie #3660 Gepost op: 02 mei 2011 - 18:01:56
De fabriek ligt in het centrum in een arbeiderswijk. Het was wel lachen. Toen we 's ochtends om negen uur naar binnen gingen stonden er hooguit zo'n dertig paar schoenen. Er liep een man rond die zo snel mogelijk vier paar in verschillende maten in z'n handen nam. Ik keek mijn vrouw aan en ik pakte ook maar zo snel mogelijk een aantal paren in mijn handen. "O", zei ik tegen mijn vrouw, "gaat dat hier zo. Hou vast, want straks hebben we niets". Er kwam een medewerkster naar me toe en ze fluisterde iets. "Sorry, can't hear you". Iets harder fluisterde ze me toe, dat het andere heerschap een handelaar was. "When he's gone we will you show you more". Opgelucht zette ik de toegeëigende schoenen terug in het rek, want ze waren niet in mijn handen beland omwille de schoonheid, maar uit baldadigheid om niet het onderspit te hoeven delven. Toen de internetdealer vertrokken was, kwam Miss Jones met een rek vol dozen. Ik begon te kwijlen en nadat mijn vrouw met een tissue mijn mondhoeken had gedroogd, liet ik mijn ogen langs de dozen glijden. Helaas, in D was alleen een Chukka (unlined) voorradig. Zo'n dertig procent goedkoper, maar dan wel beschadigd aan de neus. No deal. Alle paren waren in meer of mindere mate beschadigd. Even kwam ik nog in de verleiding om toch maar wat te kopen, maar na wat trek- en duwwerk door mijn vrouw stonden we met een volle beurs weer op straat.
Er stonden geen handgrades uitgestald. Ik dacht dat ik ook schoenen kon kopen zonder mankementjes, maar dat lukte dus niet.

Patrick Bateman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3661 Gepost op: 02 mei 2011 - 20:06:57
o dat valt dan wel tegen. Ook nog bij John Lobb factory shop langs geweest? die schijnt daar ook in de buurt te zijn...
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

Willem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3662 Gepost op: 02 mei 2011 - 20:17:05
Nee, wel Edward Green zien liggen (althans de factory), maar het ging ons om C&J. Over een paar maanden weer naar Harris. Kijken of er nog schaapjes lopen.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #3663 Gepost op: 02 mei 2011 - 21:07:05
De fabrieken liggen niet zo ver uiteen; John Lobb en Edward Green bieden niet alleen "visueel mankerende" schoenen aan maar ook onbeschadigde uitloopmodellen en overgebeleven Sales schoenen welke van de diverse filialen retour komen.
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Fleming

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3664 Gepost op: 03 mei 2011 - 09:24:10
Leuk verslag van een al bij al ontgoochelend bezoek, Willem. Toch blijft een (half) dagje Northampton op mijn 'to do'-lijstje staan. Ik zou dan wel de factory shops combineren met minstens één fabrieksbezoek.

Adrem

• Gebruiker
  • mnml
    • Bekijk profiel
Reactie #3665 Gepost op: 06 mei 2011 - 00:36:00
De voorraad bij pediwear lijkt maar niet bijgevuld te worden..
Heeft iemand eigenlijk weleens bij Plal besteld? Is die site te vertrouwen/nog werkzaam?

To consciously avoid fashion is in itself a fashion.

Fleming

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3666 Gepost op: 06 mei 2011 - 08:50:13
Heeft iemand eigenlijk weleens bij Plal besteld? Is die site te vertrouwen/nog werkzaam?

Plal mag kennelijk C&J niet meer verdelen, en doet (deed?) uitverkoop van de bestaande voorraad. Als je geluk hebt, vind je misschien nog iets in je maat...

Willem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3667 Gepost op: 06 mei 2011 - 09:00:42
Grappig dat de internetdealer snel te vinden is op ebay. Woont in Milton Keynes, vlakbij Northampton.
http://cgi.ebay.co.uk/Crockett-Jones-Dark-Brown-Calf-Loafer-Shoes-UK-8-5-E-/350459753703?
Zo simpel werkt dat dus.

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #3668 Gepost op: 06 mei 2011 - 09:18:17
Grappig. Heb je enig idee wat hij betaald heeft?
The man with style, is the man who can smile

Charlie

• Gast
Reactie #3669 Gepost op: 06 mei 2011 - 11:54:11

Ja, ik zit er ook op te wachten. Ze vertelde me dat ze over 1.5 week een nieuwe voorraad binnen krijgen. Even wachten dus.

Bah. :(

Patrick Bateman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3670 Gepost op: 06 mei 2011 - 11:59:51
huh jij kocht toch altijd direct bij C&J? ik volg het even niet meer  :-k
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

Charlie

• Gast
Reactie #3671 Gepost op: 06 mei 2011 - 12:15:16
Dat is juist, alleen op aanraden heb ik dus nu een keer bij Pediwear besteld.

Ervaringen zijn tot dus ver niet echt positief, temeer omdat de wachttijd erg lang is. Het mag dan wel zo zijn dat het iets minder duur is - althans als je een andere leverancier weet te vinden die ze goedkoper verkoopt - alleen als ik ze direct bij C&J zou hebben besteld, had ik ze inmiddels al lang binnen gehad.

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3672 Gepost op: 06 mei 2011 - 12:23:48
Volgens mij is een ritje naar Eduard P met collegekaart nog altijd het voordeligst.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Willem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3673 Gepost op: 06 mei 2011 - 12:27:15
Grappig. Heb je enig idee wat hij betaald heeft?
Ja, £180,00 stond er op de betreffende schoen. Ik neem niet aan dat hij nog korting heeft gekregen.
Dus geen flinke winst, maar goed, er zijn dus kleine schoonheidsfouten zichtbaar.
En, 10 x 20 is ook 200.

Mediaman

• Gast
Reactie #3674 Gepost op: 06 mei 2011 - 12:41:16
Dat is juist, alleen op aanraden heb ik dus nu een keer bij Pediwear besteld.

Ervaringen zijn tot dus ver niet echt positief, temeer omdat de wachttijd erg lang is. Het mag dan wel zo zijn dat het iets minder duur is - althans als je een andere leverancier weet te vinden die ze goedkoper verkoopt - alleen als ik ze direct bij C&J zou hebben besteld, had ik ze inmiddels al lang binnen gehad.

Je hebt geen positieve ervaring met ze en toch zeg je 'bah' uit onvrede omdat je erop te wachten blijkbaar met de intentie om er wat te kopen, vreemde zaak. Britse excentrischiteit?