Auteur Topic: Crockett & Jones  (1815095 keer gelezen)

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Re: Crockett & Jones
Reactie #3570 Gepost op: 28 maart 2011 - 21:44:06
"This unique collection of classic quality mens shoes from Crockett & Jones represents the art of shoemaking at it's highest level. An asymmetric last, shaped to the natural contours of the foot, gives exceptional fitting qualities. Uppers cut from the finest calf skins with a supple tannage provide glove like comfort. Fine aniline dye's in the leathers, and extensive hand polishing of the finished shoe's, create a rich depth of colour which can be enhanced with age if regularly polished and cared for.  Soles that have been slowly tanned with natural barks, in the most traditional way, have superior strength and flexibility.The hand of our skilled craftsmen can be appreciated in the fine stitch detailing of the uppers and the expert way the soles are trimmed and stitched before the final wax polishing: a process which lasts up to ten weeks."

http://www.shoesnorthampton.co.uk/handgrade_collection.htm

Ja, het moet echt verschrikkelijk zijn... :roll:
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Janus

• Gebruiker
  • The 1%
    • Bekijk profiel
Reactie #3571 Gepost op: 28 maart 2011 - 21:56:53
Zwartjes toch ook? Of volstaan die niet aan de twee andere eisen: vriendelijk en kundig?

Volgens mij heeft Zwartjes niet zo'n brede selectie C&J; ik heb dan altijd het gevoel dat ze je sneller een schoen aansmeren op een leest die sub-optimaal is maar die ze nou eenmaal wel hebben. Ik heb nogal lastige voeten, vrij breed en met hoge wreef en het zou niet de eerste keer zijn dat zoiets me overkomt. Bij schoenen van 500 euro heb ik dat toch liever niet. Sir Max ben ik nooit geweest maar hoor ik gemengde verhalen over.

Mediaman

• Gast
Reactie #3572 Gepost op: 28 maart 2011 - 22:00:37
Gemengde verhalen hou je met toch met zo'n verzameling mierenneukers als hier.

Ervaar het zelf, vorm je eigen mening.

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3573 Gepost op: 28 maart 2011 - 22:23:49
Leer met littekens lijkt me toch totaal niet wenselijk en ook nog eens vreselijk. Het wordt er naar mijn idee niet mooier van. Het is niet voor niets dat kwaliteitscontroles van het leer worden uitgevoerd, lijkt me zo.

Soms zegt men dat dat de authenticiteit van het product bevestigd. Eerlijk gezegd ook geen fan van.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3574 Gepost op: 28 maart 2011 - 22:29:55
Ik ben ze nog niet tegen gekomen aniline leer met littekens.

Charlie

• Gast
Reactie #3575 Gepost op: 28 maart 2011 - 22:55:07
Charlie, heb je al eens een voorbeeld gezien van schoenen van aniline leer?

Littekens is toch iets anders dan aniline leer?

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #3576 Gepost op: 29 maart 2011 - 08:35:14
Klopt, maar door het vol aniline proces is bijna elke oneffenheid/nerf/litteken beter zichtbaar dan bij andere leersoorten, het is bovendien behoorlijk veel kwetsbaarder en onderhoudsgevoeliger, dit soort leder wordt vooral in de meubelindustrie gebruikt;
http://timtur.nl/nl/verzorging-schoenen
http://schoenmaker.com/verkeerde-kleur-schoensmeer-van-aniline-gelooid-leer-verwijderen
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Dorian Gray

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3577 Gepost op: 29 maart 2011 - 11:40:05
@ Janus:

Ik ben erg te spreken over de service by Sir Max, Eduard en zijn collega's komen mij althans vakkundig over. Dit in tegenstelling tot zwartjes, waar de dienstdoende verkoopster mij glazig aankeek toen ik zei dat ik op zoek was naar een paar klassiek oxfords.

Vervolgens wees ik een paar aan om haar duidelijk te maken wat ik wilde en werd ik erop gewezen dat dit geen oxford was maar een neus molière  :-k

dennisbal

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3578 Gepost op: 29 maart 2011 - 11:48:07
@ Janus:

Ik ben erg te spreken over de service by Sir Max, Eduard en zijn collega's komen mij althans vakkundig over. Dit in tegenstelling tot zwartjes, waar de dienstdoende verkoopster mij glazig aankeek toen ik zei dat ik op zoek was naar een paar klassiek oxfords.

Vervolgens wees ik een paar aan om haar duidelijk te maken wat ik wilde en werd ik erop gewezen dat dit geen oxford was maar een neus molière  :-k

Dat zou zomaar de Nederlandse vertaling kunnen zijn. Aangezien een oxford een rijg molière is..
Laatst bewerkt op: 29 maart 2011 - 12:30:09 door dennisbal
"I'm A man of simple tastes, only the best will do"

Charlie

• Gast
Reactie #3579 Gepost op: 29 maart 2011 - 13:04:47
Beetje schoenenzaak weet wat een oxford is, lijkt me zo. Maar aan de andere kant... zoveel vakkundige schoenenzaken zijn er niet. Ik kan ze op 1 hand tellen, denk ik.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #3580 Gepost op: 29 maart 2011 - 13:30:26
Dat zou zomaar de Nederlandse vertaling kunnen zijn. Aangezien een oxford een rijg molière is..
e.e.a. heeft mijns inziens meer te maken met Frans/Engelse taal verwarring dan iets anders.
een {neus} moliere is niets anders dan een richelieu {oxford} met een bout rapporté {cap toe} waarbij het woord neus als ook rijg een overbodige toevoeging is.
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #3581 Gepost op: 29 maart 2011 - 13:58:24
Beetje schoenenzaak weet wat een oxford is, lijkt me zo. Maar aan de andere kant... zoveel vakkundige schoenenzaken zijn er niet. Ik kan ze op 1 hand tellen, denk ik.

Op de vingers van één hand mag ik hopen ;-)
The man with style, is the man who can smile

Charlie

• Gast
Reactie #3582 Gepost op: 29 maart 2011 - 15:02:06
 :P

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3583 Gepost op: 29 maart 2011 - 19:21:58
Ik vind aniline leer mooier (inderdaad zonder littekens).
Maar dat is een kwestie van smaak.

Mijn chadwick's hebben crustleer en daar zit toch een stuk minder "leven" in.
Het is maar hoe je het bekijkt..

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #3584 Gepost op: 29 maart 2011 - 22:44:16

Ja, maar heb je nou al C&J's van aniline leer gezien met die littekens zoals oxfordstreet blijkbaar op Google is tegengekomen? Vorm je eigen mening voordat je voorbarige conclusies trekt zou ik zeggen, dat aniline leer littekens zou bevatten is pertinente onzin, dat is geheel afhankelijk van de kwaliteit het leer wat gebruikt wordt. Aniline looiing (spelling, Carwo?) op zichzelf geeft IMO meer diepte en wat meer patina dan wat simpeler gelooid/behandeld leer.

"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."