Auteur Topic: Crockett & Jones  (1811284 keer gelezen)

Mediaman

• Gast
Re: Crockett & Jones
Reactie #2235 Gepost op: 09 december 2009 - 19:05:40
Ik ook en voor mij een reden om er niet te kopen. Niet dat ik het ooit gedaan heb trouwens...

Omdat alleen studenten 40% korting krijgen en andere klanten het volle pond betalen misschien? Gokje hoor. :mrgreen:

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2236 Gepost op: 09 december 2009 - 19:10:10
volgens mij omdat ze ook uitzondering maken voor scholieren :)
if i stop lying i just disappoint you

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Reactie #2237 Gepost op: 09 december 2009 - 19:32:10
Omdat alleen studenten 40% korting krijgen en andere klanten het volle pond betalen misschien? Gokje hoor. :mrgreen:

Dat zou voor mijn geen reden zijn. Dat betaal je bij andere winkels ook gewoon als niet-student.
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2238 Gepost op: 09 december 2009 - 19:33:08
Dat begrijp ik niet. Waarom zou je er niet kopen dan?
Ben geen gekke henkie die twee keer zoveel gaat betalen als degene die naast me bij de kassa staat. Dat ze elders net zo duur zijn zal dan wel.

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2239 Gepost op: 09 december 2009 - 19:36:50
Dus jij gaat alle producten dir bij Pelger worden verkocht elders kopen?
Whats the point... Je geeft dan toch hetzelfde uit....
Ga je wel eens naar Pathé bioscopen ? Zal wel niet, daar krijgen studenten ook korting.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2240 Gepost op: 09 december 2009 - 19:41:06
Ben geen gekke henkie die twee keer zoveel gaat betalen als degene die naast me bij de kassa staat. Dat ze elders net zo duur zijn zal dan wel.

heeft iemand al eens daar wat gezegd ? Ik bedoel, kan me voorstellen dat je ook om korting gaat vragen als een student voor je bij de kassa 40% krijgt en jij niet. Ik kan me niet voorstellen dat ze je dan ook niet een korting geven als dat daadwerkelijk voor je neus gebeurd. (geen 40% maar misschien wel iets)

Edit : Henkie is niet gek (Waar denk je dat die H voor staat :))
if i stop lying i just disappoint you

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2241 Gepost op: 09 december 2009 - 19:41:35
Een paar euro bij de bioscoop of – in het geval van handgrades – een paar honderd euro bij de schoenenwinkel. Ik begrijp Marcos wel.

Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2242 Gepost op: 09 december 2009 - 19:43:03
Welke SF-student gaat als eerste gratis schoenen halen bij Pelger?
Eenmaal aanwezig gewoon afwachten tot er een klant komt en dan hem aanbieden om de schoenen te kopen met 40% korting, de 'winst' deel je. Deze actie drie keer herhalen en je hebt gratis schoenen.
Misschien nog wel eenvoudiger want volgens mij is het op meer dan alleen C&J schoenen, en heb je er 1 paar schoenen uit als er maar een klant in de winkel zo'n 1500 euro besteed.

Het vreemde is dat gewone klanten zich ontzettend benadeeld voelen wanneer ze dit zien. En, waarom adverteren ze hier niet mee? Ik kan genoeg redenen bedenken waarom je dit niet doet, maar doe dan deze hele actie niet.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2243 Gepost op: 09 december 2009 - 19:46:23
Een paar euro bij de bioscoop of (in het geval van handgrades) een paar honderd euro. Ik begrijp Marcos wel.
Overigens is de PLAL-Pediwear constructie goedkoper voor handgrades. Ietsje dan. Handgrades doen mijn weten 500 EUR toch? 500 * 0.60 = 300 EUR. PLAL-Pediwear is op het moment 270 EUR.

En Mr.Barry haalt denk ik de getallen iets door elkaar. Studentenkorting is dus 40% dus je betaalt nog altijd 60%. Als je de winst wilt delen dan krijg je 20% wat betekent dat je 5 keer een paar C&Js moet doorverkopen tegen 80% retail om zelf genoeg 'winst' op te halen om een paar C&Js te kopen. Dan valt het alweer mee.

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2244 Gepost op: 09 december 2009 - 19:47:27
Tja ik vind het ook vreemd maar zeker niet vervelend.
Als marcos eens c&j's nodig heeft dan hoor ik het wel ;-) ben ook de beroerdste niet.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2245 Gepost op: 09 december 2009 - 19:50:26
Mijn rekenkunsten zijn prima MMorley, rekenvoorbeeld:

Eén paar C&J's kosten, zeg, vijfhonderd euro. Veertig procent korting bespaart de koper tweehonderd euro, die 'winst' deel je zodat je zelf honderd euro opstrijkt.
Deze actie drie maal levert je driehonderd euro op.
De schoenen die jijzelf wilt kopen zijn ook vijfhonderd euro, maar je krijgt er natuurlijk 40% studentenkorting over, dus jij zal driehonderd euro moeten betalen.

;)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2246 Gepost op: 09 december 2009 - 19:52:06
Ik ben tegen elke constructie waarbij iemand anders minder betaalt dan ik.

Verder ben ik voor een apart topic voor alle kortingssuccessen. Ik begrijp het wel, maar het forum lijkt er een beetje door te worden overwoekerd de laatste tijd. Kan aan mij liggen.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2247 Gepost op: 09 december 2009 - 19:52:16
Hehe, eventjes die 40% weer vergeten :mrgreen:

Maar PLAL-Pediwear is dus nog wel goedkoper voor handgrades.

Edit voor Carwo: lijkt mij ook wel een aardig idee. Gewoon een gesloten sticky waarin dit soort dingen worden uitgelegd? 11% bij Both, 40% Eduard Pelger, PLAL-Pediwear etc.

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2248 Gepost op: 09 december 2009 - 19:54:21
Tja ik vind het ook vreemd maar zeker niet vervelend.
Als marcos eens c&j's nodig heeft dan hoor ik het wel ;-) ben ook de beroerdste niet.
Dank voor het aanbod. Als Oger of Pauw iets dergelijks aanbieden dan meld ik me.

Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2249 Gepost op: 09 december 2009 - 19:55:59
Ik ben tegen elke constructie waarbij iemand anders minder betaalt dan ik.

Verder ben ik voor een apart topic voor alle kortingssuccessen. Ik begrijp het wel, maar het forum lijkt er een beetje door te worden overwoekerd de laatste tijd. Kan aan mij liggen.

Eens, op beide punten.