Auteur Topic: Crockett & Jones  (1811285 keer gelezen)

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Re: Crockett & Jones
Reactie #2280 Gepost op: 12 december 2009 - 14:30:48
Ik heb net een Wholecut gepast op de 348-leest bij Both, zat redelijk goed en voelde aan dat als ze uitgelopen zouden zijn, de pasvorm erg goed zou zijn. Alleen de kleuren van C&J 'pakken' me niet, vlak en flets in vergelijking met Santoni. Ik realiseer me overigens dat dit een slechte vergelijking, maar toch.
Deze keuze is voor meerderen een soort "eeuwig dilemma"; gaan voor de pakkende kleuren van de Santoni of de degelijkheid en pasvorm van de C&J's, voor mij gaat pakkende pasvormen comfort in ieder geval boven pakkende kleuren, maar zoals aangegeven dit is uitermate persoonlijk.
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Mediaman

• Gast
Reactie #2281 Gepost op: 12 december 2009 - 14:33:51
Deze keuze is voor meerderen een soort "eeuwig dilemma"; gaan voor de pakkende kleuren van de Santoni of de degelijkheid en pasvorm van de C&J's, voor mij gaat pakkende pasvormen comfort in ieder geval boven pakkende kleuren, maar zoals aangegeven dit is uitermate persoonlijk.

De degelijkheid begrijp ik grotendeels, maar begrijp ik het goed dat je de pasvorm en het comfort van Santoni als minder ziet dan die van C&J?

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2282 Gepost op: 12 december 2009 - 14:34:37
Ik heb net een Wholecut gepast op de 348-leest bij Both, zat redelijk goed en voelde aan dat als ze uitgelopen zouden zijn, de pasvorm erg goed zou zijn. Alleen de kleuren van C&J 'pakken' me niet, vlak en flets in vergelijking met Santoni. Ik realiseer me overigens dat dit een slechte vergelijking, maar toch.
Dat is zeker weten waar Mediaman. Maar zoals je zelf al aangeeft is de pasvorm ook belangrijk. Ik heb nog geen Santoni aangehad die erg lekker zat, maar dat ligt ook aan de modellen die ze bij V/d Assem voeren. Daarentegen is de 337 wel echt mijn leest geworden. Bovendien worden de C&Js wel mooier met de jaren he ;)

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2283 Gepost op: 12 december 2009 - 14:36:33
Ik maakte maar een grapje, Leone  :wink:
Helemaal niks mis met John Lobb (duh), en so what als er af en toe een oude-mannen-modelletje tussen zit? Je hebt de leeftijd ervoor, nietwaar?  :P
Het werd uiteraard ook als grap geďnterpreteerd en gewaardeerd  :twisted:
Ieder merk heeft zo zijn "oude mannen modellen" nietwaar? Bovendien sinds John Lobb zijn modellen en kleuren vaak door de fransen laat doen is het oude mannen gehalte aardig afgenomen zeker ten opzichte van het wat meer basale- en basiskleuren palet van bv. C&J hoewel zij [gelukkig] niet zijn aanbeland op het kleurenscala van bv. Santoni en Pierre Corthay [hoewel daar "an sich" ook niet zo veel mis mee is, mits men dit opvallende kan waarderen] en dat heeft wellicht dan toch met de leeftijd van doen?  :P
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Mediaman

• Gast
Reactie #2284 Gepost op: 12 december 2009 - 14:37:27
Dat is zeker weten waar Mediaman. Maar zoals je zelf al aangeeft is de pasvorm ook belangrijk. Ik heb nog geen Santoni aangehad die erg lekker zat, maar dat ligt ook aan de modellen die ze bij V/d Assem voeren. Daarentegen is de 337 wel echt mijn leest geworden. Bovendien worden de C&Js wel mooier met de jaren he ;)

Het patina bij een C&J moet dus in het 'echt' ontstaan ipv die italiaanse volksverlakkerij?  :wink:

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2285 Gepost op: 12 december 2009 - 14:42:32
Zo is mij verteld :D

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2286 Gepost op: 12 december 2009 - 17:48:57
Het patina bij een C&J moet dus in het 'echt' ontstaan ipv die italiaanse volksverlakkerij?  :wink:
Wat bedoel jij nou met patina in het echt ontstaan.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2287 Gepost op: 12 december 2009 - 18:32:10
Wat bedoel jij nou met patina in het echt ontstaan.

Santoni is natuurlijk meestal af-fabriek wild gevlamd, waar C&J een effen kleurstelling heeft. Bij C&J ontstaat dit met de tijd, door beschadigingen die je vervolgens weer een kleurtje geeft met poetsen en zo. Je weetz neef. ;)

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2288 Gepost op: 12 december 2009 - 18:34:45
Ooh ik dacht al ik zag nog niets op mijn twee jaar oude C&J schoenen.

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2289 Gepost op: 12 december 2009 - 18:36:12
Ooh ik dacht al ik zag nog niets op mijn twee jaar oude C&J schoenen.
Vaker dragen en poetsen; komt de patina vanzelf ;-)
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2290 Gepost op: 12 december 2009 - 18:37:49
Door de poets dus.... overigens zijn die van mij al erg mooi

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Reactie #2291 Gepost op: 12 december 2009 - 18:40:34
Vaker dragen en poetsen; komt de patina vanzelf ;-)

Vergeet het kroegpatina niet!
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2292 Gepost op: 12 december 2009 - 18:43:10
o.k ik ga ze wel eens dragen als ik ga jagen.

Mediaman

• Gast
Reactie #2293 Gepost op: 13 december 2009 - 12:01:28
Santoni is natuurlijk meestal af-fabriek wild gevlamd, waar C&J een effen kleurstelling heeft. Bij C&J ontstaat dit met de tijd, door beschadigingen die je vervolgens weer een kleurtje geeft met poetsen en zo. Je weetz neef. ;)

Mikey begrijpt mij.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2294 Gepost op: 13 december 2009 - 18:09:42

De Alex dus?

Echt een mooie schoen, die wordt alleen maar mooier met de tijd.