Ik heb net een Wholecut gepast op de 348-leest bij Both, zat redelijk goed en voelde aan dat als ze uitgelopen zouden zijn, de pasvorm erg goed zou zijn. Alleen de kleuren van C&J 'pakken' me niet, vlak en flets in vergelijking met Santoni. Ik realiseer me overigens dat dit een slechte vergelijking, maar toch.
Deze keuze is voor meerderen een soort "eeuwig dilemma"; gaan voor de pakkende kleuren van de Santoni of de degelijkheid en pasvorm van de C&J's, voor mij gaat pakkende pasvormen comfort in ieder geval boven pakkende kleuren, maar zoals aangegeven dit is uitermate persoonlijk.
Ik maakte maar een grapje, Leone Helemaal niks mis met John Lobb (duh), en so what als er af en toe een oude-mannen-modelletje tussen zit? Je hebt de leeftijd ervoor, nietwaar?
Dat is zeker weten waar Mediaman. Maar zoals je zelf al aangeeft is de pasvorm ook belangrijk. Ik heb nog geen Santoni aangehad die erg lekker zat, maar dat ligt ook aan de modellen die ze bij V/d Assem voeren. Daarentegen is de 337 wel echt mijn leest geworden. Bovendien worden de C&Js wel mooier met de jaren he
Het patina bij een C&J moet dus in het 'echt' ontstaan ipv die italiaanse volksverlakkerij?
Wat bedoel jij nou met patina in het echt ontstaan.
Ooh ik dacht al ik zag nog niets op mijn twee jaar oude C&J schoenen.
Vaker dragen en poetsen; komt de patina vanzelf
Santoni is natuurlijk meestal af-fabriek wild gevlamd, waar C&J een effen kleurstelling heeft. Bij C&J ontstaat dit met de tijd, door beschadigingen die je vervolgens weer een kleurtje geeft met poetsen en zo. Je weetz neef.