Is er een groot verscil tussen de handgrade en benchgrade ?
De Clifford en Finsbury zijn voor mij mooie schoenen en 1 van beide bestel ik, is de meerprijs van de Clifford gerechtvaardigd ? Op het zich zijn zo voor mij bijna hetzelfde
Ben nu eigenaar van zowel een benchgrade als een handgrade. Heb natuurlijk nog niet gelopen op de handgrades, dus kan nog niks zeggen over de loopervaring.
De afwerking is beter. Benchgrade afwerking is al een hele verademing ten opzichte van bijvoorbeeld Magnanni en Van Bommel. Maar Handgrade is gewoon veel beter. De good year welt is mooi verstopt achter de zool, de zool is van een andere leersoort en voelt steviger aan. Het bovenwerk is zachter, een duidelijk leerverschil, en heeft een diepere kleur. De binnenkant is mooi comfortabel gemaakt met een binnenzool uit één stuk.
Het prijsverschil is doorgaans zo´n 160 EUR (360 benchgrade en 520 handgrade) wat dus ongeveer de helft duurder is. Ik zou zeggen dat het de prijs waard is, maar voor mijzelf is een handgrade in de winkel gewoon simpelweg niet te betalen. Nog niet. Ben maar een studentje. In dat opzicht is de pediwear-plal constructie een uitkomst, waar de handgrade maar 40 EUR duurder is (260 benchgrade en 300 handgrade).