Auteur Topic: Crockett & Jones  (1811350 keer gelezen)

bertorelli

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Crockett & Jones
Reactie #1800 Gepost op: 13 augustus 2009 - 13:22:26
Nog een paar Mertons. Vind het wel nette schoenen en ik hou wel van instappers. Daarnaast nog een paar najaarstappers, misschien dat ik eens voor Saint Crispin's ga.
Mjaaaa, Saint Crispin's. Engelse prijzen voor Roemeense schoenen. Koop je ook een paar G&G of Corthay voor.
What a mistake-a to make-a!

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1801 Gepost op: 13 augustus 2009 - 13:49:17
Mjaaaa, Saint Crispin's. Engelse prijzen voor Roemeense schoenen. Koop je ook een paar G&G of Corthay voor.
G&G en Corthay is voor modepopjes.  :roll:

Pax

• Gebruiker
  • Auf tutti!
    • Bekijk profiel
Reactie #1802 Gepost op: 13 augustus 2009 - 13:50:30
Ah, daarmee is komen vast te staan dat de zooldikte in ieder geval niet aantoont of het een bench- of handgrade is, want bij de Higham is deze ook van normale dikte.

Ja, dat lijkt mij ook.
Caminante, no hay caminos. Hay que caminar!

bertorelli

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1803 Gepost op: 13 augustus 2009 - 13:57:09
G&G en Corthay is voor modepopjes.  :roll:
Dan een paar mooie EGs

Pax

• Gebruiker
  • Auf tutti!
    • Bekijk profiel
Reactie #1804 Gepost op: 13 augustus 2009 - 14:17:31
Dan een paar mooie EGs

Of Aubercy..

Maar C&J is ook prima.
Als je vindt dat ze er doods uitzien (@Marcos) dan kan dat aan de schoenen liggen, maar ook aan het filtertje achter je ogen.
 :-^

edit: filter andere vorm gegeven.
Laatst bewerkt op: 13 augustus 2009 - 14:57:55 door Pax

bertorelli

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1805 Gepost op: 13 augustus 2009 - 14:28:22
Of Aubercy..

Maar C&J is ook prima.
Als je vindt dat ze er doods uitzien dan kan dat aan de schoenen liggen, maar ook aan het filter achter je ogen.
 :-^
C&J is een van mijn favo merken. Weymouth FTW ;)

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1806 Gepost op: 15 augustus 2009 - 00:05:32
Nog eens gekeken naar de foto's van MMorley, maar die 337 ziet er aan de achterkant ook mooi slank uit zeg!

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1807 Gepost op: 15 augustus 2009 - 00:15:44
Ik heb ze ook allebei, maar ik heb de 348 een halve maat groter (volgens mij vanwege de wreef). De 337 zit heerlijk in de breedte en bij mij redelijk op de wreef (meteen comfortabel, maar wel ook meteen plooien; stem... eh, klik).

Hoe kon ik jou vergeten? :mrgreen: Is die 337 wat hoger op de wreef dan de 348? En is de 337 ook slanker aan de achterkant dan de 348?

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1808 Gepost op: 15 augustus 2009 - 00:26:38
Hoe kon ik jou vergeten? :mrgreen: Is die 337 wat hoger op de wreef dan de 348? En is de 337 ook slanker aan de achterkant dan de 348?

Ik denk iets hoger inderdaad: m'n 348-boot (met derby-sluiting, waarmee je meer speelruimte hebt op de wreef) moest ik een halve maat groter hebben dan m'n 337-monk (terwijl monks sowieso lastig zijn met hoge wreven). Over de achterkant kan ik niks zinnigs zeggen, omdat ik een lage monk zou moeten vergelijken met een halfhoge boot die dus een halve maat groter is.

BB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1809 Gepost op: 15 augustus 2009 - 01:00:56
weet iemand wat de  Crockett and Jones 'Clifford' in Nederland of België kost ?

Pax

• Gebruiker
  • Auf tutti!
    • Bekijk profiel
Reactie #1810 Gepost op: 15 augustus 2009 - 09:04:23

Ik heb een boot op de 348 en gewone schoenen op de 337, daardoor kan ik de verschillen op de wreef niet goed beoordelen, denk ik. Beide leesten passen mij goed. Maar bij de 337-leest-schoenen had ik wel last van blaartjes op mijn hielen bij het inlopen. Met de 348 had ik nul problemen. Maar of dat te maken heeft met een slankere achterkant, en of er eigenlijk wel een slankere achterkant is, weet ik niet. 

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1811 Gepost op: 15 augustus 2009 - 09:16:38
Ook hier is het devies dus gewoon gaan passen.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1812 Gepost op: 15 augustus 2009 - 09:21:16
Mooi gepatineerd Alberts!
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

BB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1813 Gepost op: 15 augustus 2009 - 12:17:12
Is er een groot verscil tussen de handgrade en benchgrade ?
De Clifford en Finsbury zijn voor mij mooie schoenen en 1 van beide bestel ik, is de meerprijs van de Clifford gerechtvaardigd ? Op het zich zijn zo voor mij bijna hetzelfde

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1814 Gepost op: 15 augustus 2009 - 12:43:59
Is er een groot verscil tussen de handgrade en benchgrade ?
De Clifford en Finsbury zijn voor mij mooie schoenen en 1 van beide bestel ik, is de meerprijs van de Clifford gerechtvaardigd ? Op het zich zijn zo voor mij bijna hetzelfde
Ben nu eigenaar van zowel een benchgrade als een handgrade. Heb natuurlijk nog niet gelopen op de handgrades, dus kan nog niks zeggen over de loopervaring.

De afwerking is beter. Benchgrade afwerking is al een hele verademing ten opzichte van bijvoorbeeld Magnanni en Van Bommel. Maar Handgrade is gewoon veel beter. De good year welt is mooi verstopt achter de zool, de zool is van een andere leersoort en voelt steviger aan. Het bovenwerk is zachter, een duidelijk leerverschil, en heeft een diepere kleur. De binnenkant is mooi comfortabel gemaakt met een binnenzool uit één stuk.

Het prijsverschil is doorgaans zo´n 160 EUR (360 benchgrade en 520 handgrade) wat dus ongeveer de helft duurder is. Ik zou zeggen dat het de prijs waard is, maar voor mijzelf is een handgrade in de winkel gewoon simpelweg niet te betalen. Nog niet. Ben maar een studentje. In dat opzicht is de pediwear-plal constructie een uitkomst, waar de handgrade maar 40 EUR duurder is (260 benchgrade en 300 handgrade).