Omdat er een markt voor is?
Ja, de markt van onwetenden. Die voor hetzelfde geld 2 paar kunnen kopen met bijpassende riem.
En omdat het leer dat gebruikt wordt bij Handgrade van betere kwaliteit is. Het kan dus een geupgrade Lowndes met Antiqued bovenwerk zijn, en een onderwerk van ander leer. Ik denk dat daar zeker een markt voor zou zijn, gezien de populariteit van de Lowndes en van de Handgrades; 1 + 1 = 2 zeg ik altijd maar.
Jij gaat uit van handgrade leer met antiqued bovenwerk. De schoen heeft ook al een handgrade binnenwerk en weggewerkte stiknaad op de zool. Dan zou het dus een handgrade schoen kunnen zijn. Bijvoorbeeld op de 358 leest.
Maar waarom dan die schoen, uiterlijk, zoveel op een gewone benchgrade laten lijken? Omdat de Lowndes populair is, overtuigt me dan niet. Een luxe benchgradeschoen zou mischien 100 euro duurder dan een normale benchgrade schoen moeten zijn. Een MTO handgradeschoen zou wel een paar 100 euro meer dan een gewone handgradeschoen moeten kosten. En als je dat er voor over hebt, dan zorg je toch wel voor een uiterlijk verschil met een standaard benchgrade schoen?