Auteur Topic: Crockett & Jones  (1811317 keer gelezen)

HakeemT

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Crockett & Jones
Reactie #1860 Gepost op: 15 september 2009 - 09:12:43
De 348 (benchgrade, o.a. Hallam) is wat smaller dan de 337. Let er echter wel op dat de 348 ook wat langer is. Je vind de 337 nu te wijd, is dat ook in de lengte? Als je dan namelijk voor een 348 in dezelfde maat gaat past de schoen in de breedte wellicht perfect, maar als de schoen vervolgens in lengte te groot is heb je alsnog problemen...
I'm ok with being unimpressive; I sleep better...

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1861 Gepost op: 15 september 2009 - 09:49:29
De 351-leest misschien nog? Is ook een Handgrade. Doordat de leest wat spitser is, oogt de 351 in ieder geval wat smaller.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1862 Gepost op: 15 september 2009 - 09:59:09
Weet iemand hoe de 341-leest zich verhoudt tot de 348? Ik zit even op plal te kijken en ze lijken veel op elkaar, alleen het neusje van de 341 is wat ronder. Op de pagina met boots staan de Cottesmore en Tetbury mooi naast elkaar, zodat ze goed te vergelijken zijn.

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1863 Gepost op: 15 september 2009 - 10:08:43
Welk model C&J is dit bij FB?

http://fransboone.blogspot.com/2009/09/double-monk-santoni-vs-crockett-jones.html

Het is een handgrade uitvoering, de Lowndes is echter een benchgrade.

http://www.pediwear.co.uk/crockett/products/2279.php
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1864 Gepost op: 15 september 2009 - 10:16:34
Seymour?

Edit: nee, de Seymour heeft geen toecap. Zeker weten dat het niet toch de Lowndes is?
Laatst bewerkt op: 15 september 2009 - 10:18:59 door Jesper

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1865 Gepost op: 15 september 2009 - 10:23:41
Ik denk dat het een Lowndes is; hij kan eventueel MTO zijn op de handgrade manier.

Pax

• Gebruiker
  • Auf tutti!
    • Bekijk profiel
Reactie #1866 Gepost op: 15 september 2009 - 10:51:48
Welk model C&J is dit bij FB?

http://fransboone.blogspot.com/2009/09/double-monk-santoni-vs-crockett-jones.html

Het is een handgrade uitvoering, de Lowndes is echter een benchgrade.

http://www.pediwear.co.uk/crockett/products/2279.php

Een goeie tip is altijd: "bij twijfel mond houden".
Ik doe hem toch gewoon open.

Volgens mij is het wel de 348 leest.
En is het een luxe benchgrade uitvoering van de Lowndes.

Als je MTO een handgrade schoen laat maken, dan ga je niet je uiterste best doen om het op een benchgrade te laten lijken. Als je MTO een benchgrade laat maken, misschien wil je dan wel een paar details toevoegen om het op een handgrade te laten lijken. Maar waarom MTO een benchgrade laten maken?
Caminante, no hay caminos. Hay que caminar!

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1867 Gepost op: 15 september 2009 - 11:08:21
Omdat er een markt voor is?

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1868 Gepost op: 15 september 2009 - 11:17:48
En omdat het leer dat gebruikt wordt bij Handgrade van betere kwaliteit is. Het kan dus een geupgrade Lowndes met Antiqued bovenwerk zijn, en een onderwerk van ander leer. Ik denk dat daar zeker een markt voor zou zijn, gezien de populariteit van de Lowndes en van de Handgrades; 1 + 1 = 2 zeg ik altijd maar.

Pax

• Gebruiker
  • Auf tutti!
    • Bekijk profiel
Reactie #1869 Gepost op: 15 september 2009 - 12:12:51
Omdat er een markt voor is?

Ja, de markt van onwetenden. Die voor hetzelfde geld 2 paar kunnen kopen met bijpassende riem.

En omdat het leer dat gebruikt wordt bij Handgrade van betere kwaliteit is. Het kan dus een geupgrade Lowndes met Antiqued bovenwerk zijn, en een onderwerk van ander leer. Ik denk dat daar zeker een markt voor zou zijn, gezien de populariteit van de Lowndes en van de Handgrades; 1 + 1 = 2 zeg ik altijd maar.

Jij gaat uit van handgrade leer met antiqued bovenwerk. De schoen heeft ook al een handgrade binnenwerk en weggewerkte stiknaad op de zool. Dan zou het dus een handgrade schoen kunnen zijn. Bijvoorbeeld op de 358 leest.
Maar waarom dan die schoen, uiterlijk, zoveel op een gewone benchgrade laten lijken? Omdat de Lowndes populair is, overtuigt me dan niet. Een luxe benchgradeschoen zou mischien 100 euro duurder dan een normale benchgrade schoen moeten zijn. Een MTO handgradeschoen zou wel een paar 100 euro meer dan een gewone handgradeschoen moeten kosten. En als je dat er voor over hebt, dan zorg je toch wel voor een uiterlijk verschil met een standaard benchgrade schoen?  
Laatst bewerkt op: 15 september 2009 - 12:15:21 door Pax

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1870 Gepost op: 15 september 2009 - 12:27:00
Zover ik weet zijn MTO modellen niet (veel) duurder dan de standaard modellen. Aldus mijn ervaring bij Both Rotterdam. In dat geval betaal je dus gewoon hetzelfde voor een Handgrade als altijd en dan wordt het in een opslag logischer.

Pax

• Gebruiker
  • Auf tutti!
    • Bekijk profiel
Reactie #1871 Gepost op: 15 september 2009 - 12:30:54
Zover ik weet zijn MTO modellen niet (veel) duurder dan de standaard modellen. Aldus mijn ervaring bij Both Rotterdam. In dat geval betaal je dus gewoon hetzelfde voor een Handgrade als altijd en dan wordt het in een opslag logischer.

Of betaal je voor een benchgrade de handgradeprijs?
(maar dan heb je natuurlijk wel een weggewerkte stiknaad en een andere kleur binnenwerk.)

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1872 Gepost op: 15 september 2009 - 12:36:36
Je kunt wel allemaal argumenten voor en tegen aandragen, maar neem maar aan dat er markt voor is. FB weet echt wel wat hij doet. Ik kan me ook zomaar voorstellen dat er mensen zijn die de Lowndes aanvankelijk lieten staan omdat het Benchgrades zijn, maar ze nu wel overwegen te kopen, vanwege de hogere kwaliteit.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #1873 Gepost op: 15 september 2009 - 12:47:03
Ik kan me ook zomaar voorstellen dat er mensen zijn die de Lowndes aanvankelijk lieten staan omdat het Benchgrades zijn, maar ze nu wel overwegen te kopen, vanwege de hogere kwaliteit.

... inderdaad...
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Pax

• Gebruiker
  • Auf tutti!
    • Bekijk profiel
Reactie #1874 Gepost op: 15 september 2009 - 13:29:33
Je kunt wel allemaal argumenten voor en tegen aandragen, maar neem maar aan dat er markt voor is. FB weet echt wel wat hij doet. Ik kan me ook zomaar voorstellen dat er mensen zijn die de Lowndes aanvankelijk lieten staan omdat het Benchgrades zijn, maar ze nu wel overwegen te kopen, vanwege de hogere kwaliteit.

Inderdaad!
Zo zullen er mensen zijn die naar de volkswagenfabriek gaan en zeggen: "hier heb je 2x zoveel geld als voor een standaard Golf. Ik wil dat je wat wijzigingen doorvoert, maar van de buitenkant moet hij exact op een standaard Golf lijken. De buren mogen niet zien dat ik er 2x zoveel geld voor betaald heb."

En andere mensen maken de afspraak: "Ik wil een standaard Golf, maar ik wil dat je wat veranderingen aanbrengt waardoor hij veel duurder lijkt voor de buren".

Gelukkig zijn de meeste mensen niet zo met de buren bezig als in mijn voorbeelden.