Auteur Topic: Crockett & Jones  (1811351 keer gelezen)

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Crockett & Jones
Reactie #1740 Gepost op: 04 augustus 2009 - 23:51:20
Zou dat je eerste Brit worden, Rogier?
Nee, ik heb al een Tetbury. :)
Maar ik voorzie al dat ik de 348 mooier vind dan de 337, dus dat ik voor 100e meer de Alex haal (ongeveer 300e voor de Weymouth met de 'constructie').
This, madame, is Versailles.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1741 Gepost op: 04 augustus 2009 - 23:55:15
Ik ben over een tijdje de enige die nog C&J's in de winkel koopt, denk ik.

bertorelli

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1742 Gepost op: 05 augustus 2009 - 00:10:57

Ik zal schoenen nooit online kopen. Alleen in de winkel, maar misschien worden al mijn volgende schoenen wel bespoke.
What a mistake-a to make-a!

Storm

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1743 Gepost op: 05 augustus 2009 - 00:17:29
De MTO-modellen zijn voor mij nog altijd genoeg reden om ze in de winkel te kopen. Buiten die schoenen om pak ik nog wel eens ongepland een sale artikel mee, verder kies ik toch wel voor sites als Pediwear en Yoox. Ik zou een dief van mijn eigen portemonnaie zijn. Natuurlijk heb ik waardering voor de winkelier die me vakkundig helpt en adviseert. Juist daarom koop ik bij hun de MTO modellen en schoenpoetsspulletjes e.d. Ik heb bij S&S al vaker wat gekocht, bij Both ga ik binnen een jaar de Wigmore aanschaffen.
A trouser should hang from the shoulders, not from the waist.’
-Oscar Wilde-

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1744 Gepost op: 05 augustus 2009 - 07:36:39
MMorley, het verschil in dikte van de zolen is mij niet duidelijk. Waar haal je deze info vandaan?

Ik heb er net een meetlintje naast gelegd en ik zie het niet. Zit er een techneut met een schuifmaat en zowel hand grade als bench grade op het forum?
Ik heb pas geleden de Savile aan mijn voeten gehad, toen ik uiteindelijk toch koos voor de Connaught. Ik dacht dat er toen iets verschil in zat, de zool is in ieder geval compleet anders. Zoals je kan zien op de fotos van Carwo is er ogenschijnlijk geen verschil. Het zal dus wel mijn korte ervaring zijn in combinatie met MF's opmerking.
M.i. is alleen Handgrade interessant om online te kopen. Daar zijn er niet zo veel van, dus dat kan nooit lang duren voordat ik op een andere manier mijn schoenencollectie wil uitbreiden. Met mijn nogal brede voetjes ontkom ik dan niet aan winkels die toch nog een breedteversie voeren van C&J. Zo is Both naar mijn weten de enige in deze buurt die de Monkton in F heeft staan. PLAL.com had volgens mij alleen de Hallam in F. Pasvorm is voor mij het belangrijkst.

bertorelli

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1745 Gepost op: 05 augustus 2009 - 08:47:55
De MTO-modellen zijn voor mij nog altijd genoeg reden om ze in de winkel te kopen. Buiten die schoenen om pak ik nog wel eens ongepland een sale artikel mee, verder kies ik toch wel voor sites als Pediwear en Yoox. Ik zou een dief van mijn eigen portemonnaie zijn. Natuurlijk heb ik waardering voor de winkelier die me vakkundig helpt en adviseert. Juist daarom koop ik bij hun de MTO modellen en schoenpoetsspulletjes e.d. Ik heb bij S&S al vaker wat gekocht, bij Both ga ik binnen een jaar de Wigmore aanschaffen.

Het klinkt een beetje vreemd misschien, maar ik moet ook nog een bepaald gevoel bij die dingen krijgen. Die krijg ik niet van een plaatje online. Zie ik ze aan de voet of heb ik ze in mijn handen krijg ik direct last van hebberigheid  :mrgreen:
What a mistake-a to make-a!

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1746 Gepost op: 05 augustus 2009 - 09:21:57
Zou dat je eerste Brit worden, Rogier?

Heb je de suede Savile een half maatje kleiner genomen? Ik kan me herinneren dat dit soms wordt aanbevolen i.v.m. het karakter van suede.
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1747 Gepost op: 05 augustus 2009 - 13:51:34
Heb je de suede Savile een half maatje kleiner genomen? Ik kan me herinneren dat dit soms wordt aanbevolen i.v.m. het karakter van suede.

Nee, en m'n suède Tetbury's zelfs een half maatje groter. Er is geen plan op te trekken bij mij; ik moet alles eerst passen.

Pax

• Gebruiker
  • Auf tutti!
    • Bekijk profiel
Reactie #1748 Gepost op: 05 augustus 2009 - 21:58:51
Nog maar even een foto plaatsen waarop ook de Weymouth staat:

Mooie schoen!
Caminante, no hay caminos. Hay que caminar!

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1749 Gepost op: 12 augustus 2009 - 15:30:36

Pax

• Gebruiker
  • Auf tutti!
    • Bekijk profiel
Reactie #1750 Gepost op: 12 augustus 2009 - 17:35:34
Een Japanse kijk op de C&J collectie:

http://www.lifegear-tradingpost.com/brand/crockettandjones/index.php

Daar kan Plal nog een puntje aan zuigen..  :-^
Caminante, no hay caminos. Hay que caminar!

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1751 Gepost op: 12 augustus 2009 - 18:00:08
Daar kan Plal nog een puntje aan zuigen..  :-^
Overigens wel belachelijke prijzen. 76,650 JPY is een slordige 560 EUR, voor een handgrade schoen die erg lijkt op de Audley.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1752 Gepost op: 12 augustus 2009 - 19:03:45
Overigens wel belachelijke prijzen. 76,650 JPY is een slordige 560 EUR, voor een handgrade schoen die erg lijkt op de Audley.

Dat scheelt toch maar een paar tientjes met een gewone handgrade in de winkel?

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1753 Gepost op: 12 augustus 2009 - 19:17:10
Dat scheelt toch maar een paar tientjes met een gewone handgrade in de winkel?
Het is de goedkoopste die er tussen zit, en ik citeerde het 'plal' stuk. Bovendien dacht ik dat handgrade tegen de 500 EUR zat en niet er boven?

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1754 Gepost op: 12 augustus 2009 - 19:20:38
(...) Bovendien dacht ik dat handgrade tegen de 500 EUR zat en niet er boven?

Zwartjes vermeldt op de website een prijs van 519,95 euro voor (volgens mij) de Savile in het zwart.