Auteur Topic: Boeken - Algemeen  (594744 keer gelezen)

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
Re: Boeken - Algemeen
Reactie #60 Gepost op: 28 maart 2005 – 12:55:05
Hah, is die van je tante? Grappig, ik had me juist voorgenomen om daar één dezer dagen een bezoekje te brengen! Van wie kan ik de groeten doen? ;)

"Hoi mevrouw, ik wil graag deze afrekenen en de groeten van FFW" :roll:
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Niels

  • Gebruiker
  • Berichten: 579
    • Bekijk profiel
Re: Boeken - Algemeen
Reactie #61 Gepost op: 28 maart 2005 – 13:23:17
Citaat van: "FFW"
Mijn tante heeft de enige italiaanse boekwinkel in Nederland in Amsterdam. Is misschien wat voor je, zij heeft italiaans gestudeerd.


Toevallig meer gegevens over de winkel? Naam? Adres? Plaats? Website?

 :wink:

Niels

  • Gebruiker
  • Berichten: 579
    • Bekijk profiel
Re: Boeken - Algemeen
Reactie #62 Gepost op: 28 maart 2005 – 13:23:58
Citaat van: "W1ZZ"
Ik studeer Romaanse Talen & Culturen, met als hoofdvak Italiaanse Taal & Cultuur. Daarnaast studeer ik ook nog Technische Bedrijfswetenschappen maar dat is omdat ik later meer wil kunnen dan wetenschapper of universitair docent worden :)


Waar kan ik deze studie vinden?

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
Re: Boeken - Algemeen
Reactie #63 Gepost op: 28 maart 2005 – 13:25:08
Ik studeer in Groningen, maar in Utrecht heb je ook It. T&C, in Leiden geloof ik ook en misschien ook wel in A'dam...

Hoezo, bezig met een studiekeuze?
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

FFW

  • Gast
Re: Boeken - Algemeen
Reactie #64 Gepost op: 28 maart 2005 – 13:27:59
Boekwinkel heet Bonardi en mijn tante heet Marina en zij is mijn tante en ik heet Felix. De boekwinkel zit vlakbij artis, dus voor de mensen die in de Roetersstraat studeren aan de UVA is het vlakbij.

Niels

  • Gebruiker
  • Berichten: 579
    • Bekijk profiel
Re: Boeken - Algemeen
Reactie #65 Gepost op: 28 maart 2005 – 13:33:05
Citaat van: "FFW"
Boekwinkel heet Bonardi en mijn tante heet Marina en zij is mijn tante en ik heet Felix. De boekwinkel zit vlakbij artis, dus voor de mensen die in de Roetersstraat studeren aan de UVA is het vlakbij.


Amsterdam dus :wink:

Citaat van: "W1ZZ"
Ik studeer in Groningen, maar in Utrecht heb je ook It. T&C, in Leiden geloof ik ook en misschien ook wel in A'dam...

Hoezo, bezig met een studiekeuze?


Haha, nee hoor, heb de keuze al een half jaar geleden op rechten laten vallen. Maar de naam van de studie klinkt wel interresant, dus was wel eens benieuwd wat het allemaal inhoud en dergelijke. Zal eens op de website van zoeken van Groningen University!

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
Re: Boeken - Algemeen
Reactie #66 Gepost op: 28 maart 2005 – 13:35:59
Dan zou ik wel op de website van de Rijksuniversiteit zoeken:
http://www.rug.nl/let/informatievoor/studiekiezers/bachelor/romaanseTalen/index

Want de Hanze Hogeschool noemt zich tegenwoordig ook University:
http://www.hanze.nl/Home/International/default.htm

:roll::roll::roll:
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Niels

  • Gebruiker
  • Berichten: 579
    • Bekijk profiel
Re: Boeken - Algemeen
Reactie #67 Gepost op: 28 maart 2005 – 13:40:03
Citaat van: "W1ZZ"
Dan zou ik wel op de website van de Rijksuniversiteit zoeken:
http://www.rug.nl/let/informatievoor/studiekiezers/bachelor/romaanseTalen/index

Want de Hanze Hogeschool noemt zich tegenwoordig ook University:
http://www.hanze.nl/Home/International/default.htm

:roll::roll::roll:


Nice! Maar niets voor mij! Spreek geen woord frans/italiaans/spaans. Ben echt een 0 in talen! Geef mij maar Nederlands! Zo lekker makkelijk  :wink:

Wat wil je zelf uiteindelijk gaan doen na deze studie?

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
Re: Boeken - Algemeen
Reactie #68 Gepost op: 28 maart 2005 – 13:50:08
Citaat van: "Niels"
Nice! Maar niets voor mij! Spreek geen woord frans/italiaans/spaans. Ben echt een 0 in talen! Geef mij maar Nederlands! Zo lekker makkelijk  :wink:

Wat wil je zelf uiteindelijk gaan doen na deze studie?


De meeste mensen spreken geen spaans of italiaans voor ze komen, bij frans is het wel verplicht dat je eindexamen hebt gedaan. Ik wil later het liefst voor een nederlands bedrijf in It. gaan werken.
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Al Capone

  • Gebruiker
  • Berichten: 170
    • Bekijk profiel
Re: Boeken - Algemeen
Reactie #69 Gepost op: 30 maart 2005 – 15:00:25
Ik lees vooral de boeken van preston&child (het liefst de delen waar de bijzondere FBI agent Pendergast is speelt (deze man zou zo lid kunnen worden van stijlforum)) daarnaast ben ik nu bezig met het bernini mysterie en hierna ga ik de da vinci code lezen.

ps. boeken als Harry Potter 1 t/m 5 en Lord of the ring heb ik uiteraard ook gelezen

FFW

  • Gast
Re: Boeken - Algemeen
Reactie #70 Gepost op: 30 maart 2005 – 15:21:22
zo uiteraard vind ik dat niet. Ik heb de lord of the rings niet gelezen. Ik vind boeken met pratende bomen (ik heb de films helaas wel gezien) iets teveel vragen van mijn fantasie. Harry Potter heb ik wel gelezen en vond dat wel aardig. Helaas moet je wel elke keer een jaar wachten voor je verder kan lezen.

Niels

  • Gebruiker
  • Berichten: 579
    • Bekijk profiel
Re: Boeken - Algemeen
Reactie #71 Gepost op: 30 maart 2005 – 15:48:59
Citaat van: "FFW"
zo uiteraard vind ik dat niet. Ik heb de lord of the rings niet gelezen. Ik vind boeken met pratende bomen (ik heb de films helaas wel gezien) iets teveel vragen van mijn fantasie. Harry Potter heb ik wel gelezen en vond dat wel aardig. Helaas moet je wel elke keer een jaar wachten voor je verder kan lezen.


Potter....Harry Potter was the name????

Idd, zoals al eerder vermeld helaas een heerlijke wachttijd, maar ja 15 juli the english edition van deel 6.

Iemand ooit ietd gelezen van Mario Puzo? Heb sinds kort 4 boeken van hem

- De peetvader (The Godfather)
- De laatste Don
- De Siciliaan

en

- De terugkeer van de peetvader (geschreven door Mark Winegardner, met toestemming van de Puzo family na de dood van Mario)

Moet er nog steeds aan beginnen.

Niels

  • Gebruiker
  • Berichten: 579
    • Bekijk profiel
Re: Boeken - Algemeen
Reactie #72 Gepost op: 30 maart 2005 – 15:50:15
Citaat van: "-=AL CAPONE=-"
Ik lees vooral de boeken van preston&child (het liefst de delen waar de bijzondere FBI agent Pendergast is speelt (deze man zou zo lid kunnen worden van stijlforum)) daarnaast ben ik nu bezig met het bernini mysterie en hierna ga ik de da vinci code lezen.

ps. boeken als Harry Potter 1 t/m 5 en Lord of the ring heb ik uiteraard ook gelezen


heb jij toevallig ook de extra boeken van Simon cox? (de geheimen van de Da vinci code, en De geheimen van het Bernini mysterie)

guest45

  • Gast
Re: Boeken - Algemeen
Reactie #73 Gepost op: 30 maart 2005 – 16:29:20
Net nederlands mondeling gehad....ik was 1 project kwijt maar dat mocht ik van de leraar van iemand copieren....en je raad het al...waar gaat de 1/2 van het mondeling over.... :evil:

gelukkig liep het al met al wel redelijk....vragen over psyche (couperus), reis vd lege flessen (abdollah) en sleutelooh (haase)

Moet zeggen dat ik couperus het mooist vind schrijven :!:

Jason

  • Gast
Re: Boeken - Algemeen
Reactie #74 Gepost op: 30 maart 2005 – 19:13:41
kader abdollah heb ik ook gelezen voor school, erg grappig allemaal en het schijnt nog realisctisch te zijn ook