Auteur Topic: Boeken - Algemeen  (593426 keer gelezen)

joostUSA

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.054
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #2430 Gepost op: 26 juli 2018 – 22:17:41
Daar had ik nog nooit van gehoord, van die term, DrTweed. (Nu schaf ik, geloof ik, gemiddeld ongeveer 150 boeken per jaar aan, maar weinige blijven daarvan ongelezen, ook al is het zo dat wanneer mij een schrijver weer eens niet bevalt, het slechts bij enkele bladzijden blijft, maar fictie lees ik toch al minder met de jaren.)

Begrijp dat jij veel van de restaurant en culinaire kant af weet Paul. Zelf ga ik mijn master richting de hospitality kant doen en daarnaast een wijn cursus volgen. Enig idee waar te beginnen qua literatuur voor eigentijd

BucharestBlues

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.589
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #2431 Gepost op: 26 juli 2018 – 22:24:58
Thanks Tweed. Ik heb een ever growing stapel naast bed. Tot verbazing van mw. B.

lorenzo

  • Gebruiker
  • Berichten: 488
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #2432 Gepost op: 26 juli 2018 – 22:39:46
Begrijp dat jij veel van de restaurant en culinaire kant af weet Paul. Zelf ga ik mijn master richting de hospitality kant doen en daarnaast een wijn cursus volgen. Enig idee waar te beginnen qua literatuur voor eigentijd

Serena Sutcliffe, hoofd van de wijnafdeling bij Sotheby’s heeft een paar mooie boeken geschreven. Great vineyards and winemakers/ wines of Burgundy. Staan voor een paar euro op amazon.

paulbrussel

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.499
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #2433 Gepost op: 26 juli 2018 – 22:40:46
Jij leest drie boeken per week? Dat lukt mij bij lange na niet. Drie boeken per week kopen daarentegen...
Mij lukt beide :).

paulbrussel

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.499
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #2434 Gepost op: 26 juli 2018 – 22:46:06
Begrijp dat jij veel van de restaurant en culinaire kant af weet Paul. Zelf ga ik mijn master richting de hospitality kant doen en daarnaast een wijn cursus volgen. Enig idee waar te beginnen qua literatuur voor eigentijd
Hι, dat vind ik leuk om te lezen! Altijd mijn droom geweest om in een toprestaurant te werken (is niet hetzelfde als hotelwezen natuurlijk), maar het verdient niets tenzij je echt heel erg goed bent. Over wijn zijn er gewoon de standaardboeken als Jancis Robinson, en dan verder lezen (vast veel Frans), en wat mij betreft: heel veel proeven en onthouden (beste leerschool voor wijnkennis) en gewoon een goede, niet-particuliere (want dure met nep-diploma's) wijncursus volgen - dat kan natuurlijk gerust, zeker bij Haagse of Maastrichtse hotelscholen.

joostUSA

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.054
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #2435 Gepost op: 26 juli 2018 – 23:07:04
Hι, dat vind ik leuk om te lezen! Altijd mijn droom geweest om in een toprestaurant te werken (is niet hetzelfde als hotelwezen natuurlijk), maar het verdient niets tenzij je echt heel erg goed bent. Over wijn zijn er gewoon de standaardboeken als Jancis Robinson, en dan verder lezen (vast veel Frans), en wat mij betreft: heel veel proeven en onthouden (beste leerschool voor wijnkennis) en gewoon een goede, niet-particuliere (want dure met nep-diploma's) wijncursus volgen - dat kan natuurlijk gerust, zeker bij Haagse of Maastrichtse hotelscholen.

Dank voor de tips Paul, ik ga op onderzoek uit.

Agent 327

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.540
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #2436 Gepost op: 26 september 2018 – 15:58:04
Ik mag een boek kiezen van de werkgever ter waarde van 25 euro. Of ik even een titel door wil geven. Dat blijkt nog verdraaid lastig. Ben juist boekenkast aan het opschonen. Een mooie gebonden uitgave van een favoriet boek vind je niet voor 25 euro. Russische bibliotheek van Van Oorschot zit daar bijv. al snel boven.


There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

summit

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.352
  • have more than you show, speak less than you know
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #2437 Gepost op: 26 september 2018 – 16:21:16
De grote Hamersma, altijd handig

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #2438 Gepost op: 26 september 2018 – 17:47:27
Recente vertaling van Aristoteles' Poλtica, precies een geeltje: https://www.bol.com/nl/p/poetica/666748009

Agent 327

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.540
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #2439 Gepost op: 26 september 2018 – 17:55:25
Mooie tip. Er zit iets rek in het budget hoor ik dus ik overweeg 'Het werk' van Etty Hillesum. https://www.uitgeverijbalans.nl/boeken/het-werk/
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

wolf

  • Gebruiker
  • Berichten: 15.282
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #2440 Gepost op: 26 september 2018 – 18:01:08
probeer eens iets van salter. light years.
live and let die

wolf

  • Gebruiker
  • Berichten: 15.282
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #2441 Gepost op: 26 september 2018 – 18:01:24
minder grefo vic.
live and let die

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #2442 Gepost op: 26 september 2018 – 18:03:40
Ha. Ik zag net nog iets moois voor 27nogwat, maar ben nu alweer vergeten wat.

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #2443 Gepost op: 26 september 2018 – 18:11:34

joostUSA

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.054
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #2444 Gepost op: 26 september 2018 – 18:33:20