Auteur Topic: Boeken - Algemeen  (594731 keer gelezen)

Camicia

  • Gebruiker
  • Berichten: 657
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #2445 Gepost op: 27 september 2018 – 17:48:44
Als je nog een bildungsroman a la The secret history zoekt, The art of fielding van Chad Harbach.
En ik heb The son van Philipp Meyer een aantal keer gelezen. Episch verhaal over een familie en de geschiedenis vanTexas.
Nog een toevoeging: If we were villains. Heeft ook veel weg van The Secret History, maar in plaats van de klassieke oudheid staat Shakespeare centraal.

paulbrussel

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.499
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #2446 Gepost op: 29 september 2018 – 16:23:53
Waarom niet gewoon de nieuwe Arnon Grunberg: Goede mannen?

Charlie II

  • Gebruiker
  • Berichten: 942
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #2447 Gepost op: 29 september 2018 – 17:25:40
Altijd een vreemde vogel gevonden die Grunberg. Lijkt bijna een halve autist.
“A man should look as if he’s bought his clothes with intelligence, put them on with care and then forgotten all about them.”

BucharestBlues

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.593
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #2448 Gepost op: 29 september 2018 – 17:58:08
Niet te doen grunberg

Charlie II

  • Gebruiker
  • Berichten: 942
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #2449 Gepost op: 29 september 2018 – 20:22:30
Had ooit zo'n docu over die gast gezien. Dat is zo'n type met een soort van oedipuscomplex naar z'n moeder toe. Verschrikkelijk ongemakkelijk was dat.
“A man should look as if he’s bought his clothes with intelligence, put them on with care and then forgotten all about them.”

ronl

  • Gebruiker
  • Berichten: 561
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #2450 Gepost op: 29 september 2018 – 20:38:39
Naar zijn vader toe, dat zou pas erg zijn.

paulbrussel

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.499
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #2451 Gepost op: 30 september 2018 – 16:04:20
Vreemde opinies over Grunberg. Na het overlijden van Willem Fredrik Hermans beschouw ik hem als de grootste Nederlandse schrijver, die bovendien blijk geeft van een enorme veelzijdigheid en productie. Van enige vorm van autisme is mij nooit iets gebleken, integendeel: hij is bijvoorbeeld een uiterst aangename, empathische en sociale gast in verscheidene tv-programma's.

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #2452 Gepost op: 30 september 2018 – 17:57:03
Toevallig de laatste pagina van VK magazine gelezen dit weekend? Ook Grόnberg maar vooral woordendiarree

paulbrussel

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.499
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #2453 Gepost op: 30 september 2018 – 19:43:33
Helaas lees ik alleen de NRC die overigens niet zondermeer positief was over Goede mannen. Maar het lijkt me heel normaal dat schrijvers met een enorme productie als hij niet altijd topliteratuur leveren (Couperus, Vestdijk en recenter Maarten 't Hart zijn daar ook voorbeelden van), wat overigens mijn algemeen oordeel over hem niet verandert.

Swann

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.575
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #2454 Gepost op: 30 september 2018 – 20:14:13
Blauwe Maandagen is best goed.

Prosit

  • Gebruiker
  • Berichten: 787
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #2455 Gepost op: 01 oktober 2018 – 04:56:28
Heel aparte vent idd.

Charlie II

  • Gebruiker
  • Berichten: 942
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #2456 Gepost op: 01 oktober 2018 – 08:27:35
Vreemde opinies over Grunberg.

Heb je ooit de docu gezien over zijn jeugd en adolescentie? Dan weet je dat het gewoon echt wel een kerel is die niet helemaal goed is in zijn bovenkamer (wat overigens niets zegt over zijn literaire proza).
“A man should look as if he’s bought his clothes with intelligence, put them on with care and then forgotten all about them.”

Agent 327

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.544
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #2457 Gepost op: 01 oktober 2018 – 11:20:19
Grunberg of geen Grunberg, ik trek doorgaans moderne literatuur niet meer. Ervaar het als complete tijdverspilling. 
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

paulbrussel

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.499
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #2458 Gepost op: 01 oktober 2018 – 20:32:21
Grunberg of geen Grunberg, ik trek doorgaans moderne literatuur niet meer. Ervaar het als complete tijdverspilling.
Daar kan ik me wel deels in vinden -ik lees de meesten ook niet meer, zelfs werk van veel geprezen schrijvers leg ik na een twintigtal pagina's alweer op de stapel: niet de moeite waard- maar Grunberg, en iemand als Dimitri Verhulst, zijn uitzonderingen op die 'regel'

paulbrussel

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.499
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #2459 Gepost op: 01 oktober 2018 – 20:33:31
Heb je ooit de docu gezien over zijn jeugd en adolescentie? Dan weet je dat het gewoon echt wel een kerel is die niet helemaal goed is in zijn bovenkamer (wat overigens niets zegt over zijn literaire proza).
Die mening deel ik dus niet.