Auteur Topic: Boeken - Algemeen  (595157 keer gelezen)

BucharestBlues

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.593
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #2235 Gepost op: 22 mei 2017 – 13:58:49
Ik vind de gezusters leuker.

Charlie II

  • Gebruiker
  • Berichten: 942
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #2236 Gepost op: 22 mei 2017 – 14:00:53
Hou oud ben je Victor?

Snap deze vraag ook niet zo goed. Telkens weer zie ik zo'n opmerking in verschillende topics voorbij komen. Niet alleen wanneer iemand iets over vintage/retro interieur of accessoires schrijft, maar ook wanneer het over bepaalde literatuur gaat. Ik denk dat het te prijzen is dat er nog mensen zijn die zich in zulke dingen verdiepen. Dat heeft niets met leeftijd te maken of met een verlangen naar de goede oude tijd. Het heeft m.i. te maken met interesse in het verfijnde. En laten we eerlijk zijn, dat is de essentie van SF.

Bovendien, lees eens wat terug. Volgensmij heeft Victor daar eerder al een antwoord op gegeven.
“A man should look as if he’s bought his clothes with intelligence, put them on with care and then forgotten all about them.”

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.934
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #2237 Gepost op: 22 mei 2017 – 14:04:54
Hoe oud ben je, Nivs?

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.700
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #2238 Gepost op: 22 mei 2017 – 14:31:12
: )

Charlie II

  • Gebruiker
  • Berichten: 942
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #2239 Gepost op: 22 mei 2017 – 14:34:20
Hoe oud ben je, Nivs?

Geboren op 1 maart 1910.  :mrgreen:
“A man should look as if he’s bought his clothes with intelligence, put them on with care and then forgotten all about them.”

Agent 327

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.544
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #2240 Gepost op: 22 mei 2017 – 14:40:40
Ik was iig het type dat op de middelbare school genoot van de verplichte literatuurlijst (alleen Eline Vere heb ik opzij gelegd) en de klassiek muziek volop aan het ontdekken was. kWas overigens niet de enige. Vroeg rijp, vroeg saai waarschijnlijk  X|

Hoe oud ben je eigenlijk Prosit?
Laatst bewerkt op: 22 mei 2017 – 14:43:11 door Victor Baarn
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

Agent 327

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.544
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #2241 Gepost op: 29 mei 2017 – 10:52:40
Het proces van Kafka uitgelezen. Ooit aan begonnen maar nooit ver gekomen. Nu een nieuwe poging gedaan. Kostte me aardig wat moeite. Niet omdat het een slecht boek is - integendeel- maar een behoorlijk beklemmend, naargeestig verhaal. Lees je niet echt ter ontspanning.

En ik moet er nog eens hard over nadenken. Er zit echt enorm veel meer in dat boek. Lijkt aanvankelijk over bureaucratie te gaan maar zag er later (door een bepaalde uitspraak in het boek) kritiek in op de hogere macht die ons op aarde heeft gedropt. Het leven en de dood als een onverklaarbaar proces. Al met al een boek dat ver uitstijgt boven het gemiddelde.

In Het proces komen allerlei oncomfortabele, niet te bevatten situaties voor. Des te schrijnender dat het voor zn zussen werkelijkheid is geworden. Opgesloten in een getto en uiteindelijk alle drie in de holocaust omgekomen. Het is dat Kafka voor die tijd stierf aan tuberculose anders zou hij eveneens omgekomen zijn in een groot onduidelijk bureaucratisch proces zonder concrete aanklacht.

 

Laatst bewerkt op: 29 mei 2017 – 11:13:11 door Victor Baarn
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

Linger

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.533
  • The Mighty Linger
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #2242 Gepost op: 29 mei 2017 – 15:51:55
Heavy shizzle allemaal Vic. Hier, ontspan een beetje, kom je erachter bij herlezen dat je er nog steeds hardop om kan lachen:


Agent 327

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.544
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #2243 Gepost op: 30 mei 2017 – 11:21:33
Ach, daarvoor genoeg ontspanning gehad met het Algemeen Wereldtijdschrift voor Financiλn, Handel, Nijverheid, Kunsten en Wetenschappen.
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

Agent 327

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.544
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #2244 Gepost op: 31 mei 2017 – 22:38:24
Voor op de leesstapel, met dank aan de kringloop. Liep tijd geleden langs een beeld. Vestdijk. Bekende naam, schrijver maar kon er geen titel bij bedacht krijgen. Even googelen. Was ooit in de race voor de Nobelprijs voor de literatuur..... Dit vond hij zn beste boek dus die maar meegenomen. Lijkt me een beetje een vergeten schrijver.





There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

Charlie II

  • Gebruiker
  • Berichten: 942
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #2245 Gepost op: 14 juni 2017 – 09:03:27
“A man should look as if he’s bought his clothes with intelligence, put them on with care and then forgotten all about them.”

Prosit

  • Gebruiker
  • Berichten: 787
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #2246 Gepost op: 14 juni 2017 – 10:40:39


Die moet ik ook nog lezen. Is het wat?

Charlie II

  • Gebruiker
  • Berichten: 942
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #2247 Gepost op: 14 juni 2017 – 10:46:45
Geen idee, ik heb deze van Hemingway nog niet gelezen. De rest sprak me wel erg aan.
“A man should look as if he’s bought his clothes with intelligence, put them on with care and then forgotten all about them.”

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.934
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #2248 Gepost op: 14 juni 2017 – 11:22:07
Benieuwd naar je opstel!

Charlie II

  • Gebruiker
  • Berichten: 942
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #2249 Gepost op: 14 juni 2017 – 12:29:51
Huh? Zijn genoeg recensies op internet te vinden, lijkt me...
“A man should look as if he’s bought his clothes with intelligence, put them on with care and then forgotten all about them.”