Auteur Topic: Boeken - Algemeen  (654722 keer gelezen)

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #2160 Gepost op: 10 mei 2017 - 15:51:24
Frans gaat me sowieso niet lukken, Engels is al een soort van barriere voor me. Alleen Duits lees ik in oorspronkelijke taal wanneer voorhanden. Als Karamazow een blijver is wil ik de vertaling van Arthur Langeveld aanschaffen. Het is me bekend dat veel van die oude vertalingen bagger zijn. Vaak was het ook nog eens uit het Duits vertaald dus een vertaling van een vertaling. Deze is wel rechtstreeks vanuit het Russisch vertaald overigens.

O, by the way. Donna Tart, Een verborgen geschiedenis werd in dit draadje her en der genoemd. Een echte kringloopterroriste inmiddels. Zou niet graag verplicht alle Donna Tarts meenemen die ik bij kringlopen zie liggen. Kan je een wand mee bedekken.
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #2161 Gepost op: 10 mei 2017 - 16:43:16
Vond het boek wel aardig toen.

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #2162 Gepost op: 10 mei 2017 - 17:05:17
Vond het boek wel aardig toen.

Dat denken er blijkbaar meer. Doorgaans zie ik een aantal exemplaren naast elkaar staan. Net als 'De duivel draagt Prada' en de biografie van Steve Jobs en de Clintons.
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

BucharestBlues

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #2163 Gepost op: 10 mei 2017 - 19:34:45
Die Paaltjens neem ik lachend van je over als je hem uit hebt.

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #2164 Gepost op: 10 mei 2017 - 19:41:09
[...]

Van Kafka heb ik het verzameld werk al. Misschien iets voor iemand van hier?

[...]

Volgaarne.

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #2165 Gepost op: 10 mei 2017 - 22:39:53
2 euro + verzendkosten (3,95 naar kialapunt). Wel gebruikssporen (zoals op de foto beetje te zien). Loop morgen wel weer even langs. Desnoods houd ik m zelf als gooi- en smijtexemplaar tijdens de zomervakantie.

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #2166 Gepost op: 11 mei 2017 - 16:02:40
Die Paaltjens neem ik lachend van je over als je hem uit hebt.

Laatst bewerkt op: 11 mei 2017 - 16:39:03 door Victor Baarn

Grindpad

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #2167 Gepost op: 12 mei 2017 - 13:41:44
En Russisch in het Russisch.

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #2168 Gepost op: 12 mei 2017 - 15:12:56
Een leestip n.a.v. snuffelen tussen mn boeken:

Sinterklaas cadeautje ofzo. Er zijn veel van dit type boeken (ik overleefde dit..., ik ontsnapte daar..) maar dit bleek een boeiend boek te zijn van begin tot eind. Hij werd bodygard van Hitler omdat hij groot en knap was en geen problemen veroorzaakte. Inderdaad: een zeer getrouw verslag van zijn leven rondom Hitler maar zonder enige vorm van (zelf)reflectie. Toen niet, nu niet. Het voorwoord van Giordano tilt het boek nog eens op een hoger plan: "Wat overblijft, is een welhaast geëtste oprechtheid, die zijn notities verheft boven iedere verdenking van voyeurisme, maar die daarnaast ook de beperktheid van zijn waarnemingspatronen onthult. … De natuurlijke argwaan om postuum bedrogen te worden, komt niet eens bij me op. Veeleer betrap ik mezelf op nieuwsgierigheid naar de volgende bladzijden."
Laatst bewerkt op: 12 mei 2017 - 15:17:34 door Victor Baarn

Janus

• Gebruiker
  • The 1%
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #2169 Gepost op: 15 mei 2017 - 02:45:27
Frans in het Frans lezen en Karamazov in het Engels door McReynolds of Avsey (elke P&V die je tegenkomt mag je trouwens verbranden volgens de russen die ik ken).

Pevear & Volokhonskaya? Schijnt juist de beste te zijn, getrouwer aan het origineel. Overigens onleesbaar, dat wel, maar ik vraag me af of dat aan de vertaling ligt. Ik heb maar zeer weinig Russische literatuur uit kunnen lezen, en niets uit die periode.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #2170 Gepost op: 15 mei 2017 - 07:11:48
Ik heb maar zeer weinig Russische literatuur uit kunnen lezen, en niets uit die periode.

Dat heb ik ook. Gogol als enige uitzondering. Dode Zielen vond ik heel leuk (gaat over een negentiende-eeuwse Henry Keizer) en zijn korte verhalen staan me ook nog bij.
Laatst bewerkt op: 15 mei 2017 - 07:53:44 door Swann

Laurens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • omnidata
omnidata.fr voor plaatjes, nu ook op Instagram!

Brench

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #2172 Gepost op: 15 mei 2017 - 09:58:12
Dat heb ik ook. Gogol als enige uitzondering. Dode Zielen vond ik heel leuk (gaat over een negentiende-eeuwse Henry Keizer) en zijn korte verhalen staan me ook nog bij.

vond dit echt fantastisch

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Master_and_Margarita

Bulgakov

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #2173 Gepost op: 15 mei 2017 - 10:14:41
Margarita's zijn top.

Ik lees nu al een tijd The Sleepwalkers. Erg boeiend. Begin vandaag in De Tolk van Java.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Brench

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #2174 Gepost op: 15 mei 2017 - 10:26:47
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Twelve_Chairs

deze moet ik ook nog lezen.mocht iemand em digitaal hebben, pm graag.