heeft er iemand iets van Jay McInerney gelezen? Hij wordt genoemd in 'Lunar Park' als 'Jayster', maar laatst zag ik bij American Bookstore dat hij ook boeken schreef. Ben benieuwd...
Ik heb Bright Lights, Big City van hem gelezen (verfilmd met Michael J. Fox in de hoofdrol). Dit was zijn debutroman (als ik me niet vergis) en het verscheen rond de tijd dat ook Less Than Zero uitkwam. McInerney en Ellis werden, omdat het allebei indrukwekkende en zeer goed verkopende debuten waren, de boeken over vergelijkbare scenes gaan (bij Ellis in de college en high school leeftijd en in LA, bij McInerney young professionals en in NYC) en beide auteurs jong debuteerden (m.n. Ellis natuurlijk), dus veel in een adem genoemd. Verder Brightness Falls, over de crash van '87. Model Behaviour, vond ik hilarisch. Besteld en net opgehaald bij de boekhandel: The Good Life. Over New York City voor en na 9/11. Ben erg benieuwd; het schijnt een goed boek te zijn.
Bright Lights en Story of my life heb ik hier in de kast staan, wel amusant geschreven. Heb ze gelezen nadat ik alles van Ellis heb gelezen, vind Ellis wel ietsje beter, maar met McInerney kun je je ook wel vermaken als je van het genre houdt.
Zelf 'the Suit' van Antongiovanni gelezen, erg grappig geschreven ook en staat leuke en handige informatie in, vooral over stijl en hoe je je outfit wat dandyesker maakt.
Moet nog steeds 'On the road'van jack kerouec uitlezen, en daarna staat er nog iets van Tom Wolfe op de plank te wachten, vond Bonfire of the vanities erg leuk dus verwacht ook veel van deze titel (A man in full)