Auteur Topic: Boeken - Algemeen  (652852 keer gelezen)

Jason

• Gast
Re: Boeken - Algemeen
Reactie #210 Gepost op: 06 maart 2007 - 23:41:27
Citaat van: "Zasa"
Citaat van: "Jason"
Ik ben de volledige werken van W.F. Hermans aan het verzamelen.

Dan ben je verbonden met Wittgenstein, lees je daar ook over?

Neen, ik heb slechts een paar stencils over hem gelezen bij filosofieles, maar ik vind het wel een interessant vooruitzicht.. Ik hoor graag je uitleg.

Zasa

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #211 Gepost op: 07 maart 2007 - 00:33:24
Momenteel halverwege Tractatus-logico-Philosophus. Je hoort me wanneer ik klaar ben.  :) (Kost veel tijd om te lezen en sommige delen dienen te worden vertaald vanuit het Latijn).

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #212 Gepost op: 19 mei 2007 - 10:52:34
Gistermiddag een boek gekocht over de Napolitaanse Maffia; "Gommora" van Roberto Saviano:

http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?BOL_OWNER_ID=1001004004703899&Section=BOOK

Ben benieuwd, lekker vakantieboek :lol: volgende week ff een weekje Griekenland

Bart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #213 Gepost op: 19 mei 2007 - 12:52:12
Via een tweedehandsboekhandel 'Der gentleman' te pakken kunnen krijgen. Zeer leerzaam boek.
Stemt rechts en haalt links in

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #214 Gepost op: 19 mei 2007 - 13:25:37
De Vliegeraar

Alboreto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #215 Gepost op: 19 mei 2007 - 18:52:39
Citaat van: "TPoorthuis"
heeft er iemand iets van Jay McInerney gelezen? Hij wordt genoemd in 'Lunar Park' als 'Jayster', maar laatst zag ik bij American Bookstore dat hij ook boeken schreef. Ben benieuwd...
Ik heb Bright Lights, Big City van hem gelezen (verfilmd met Michael J. Fox in de hoofdrol).  Dit was zijn debutroman (als ik me niet vergis) en het verscheen rond de tijd dat ook Less Than Zero uitkwam. McInerney en Ellis werden, omdat het allebei indrukwekkende en zeer goed verkopende debuten waren, de boeken over vergelijkbare scenes gaan (bij Ellis in de college en high school leeftijd en in LA, bij McInerney young professionals en in NYC) en beide auteurs jong debuteerden (m.n. Ellis natuurlijk), dus veel in een adem genoemd. Verder Brightness Falls, over de crash van '87. Model Behaviour, vond ik hilarisch. Besteld en net opgehaald bij de boekhandel: The Good Life. Over New York City voor en na 9/11. Ben erg benieuwd; het schijnt een goed boek te zijn.
esus saves, George Nelson withdraws!

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #216 Gepost op: 19 mei 2007 - 19:09:56
Citaat van: "Bart"
Via een tweedehandsboekhandel 'Der gentleman' te pakken kunnen krijgen. Zeer leerzaam boek.

leuk boek, Bart!
ik heb dit boek ook en zou het niet willen ontberen. Op detailvlak vind ik het echter iets missen: kijk maar naar de schoenspanners die ze op pagina 347 aanprijzen  :cry:  Als je de schoenen kappot wilt maken moet je vooral die spanners gebruiken  :roll: .
Op pagina 150 zie je iemand voor de foto een (waanzinnig mooie) oxford aantrekken. Als je goed kijkt zie je dat de schoen 3 maten te groot is  :cry:
Verder beweren ze dat church ver boven EG en C&J staat en dat lijkt me alles bahalve objectief.

Solitarias

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Reactie #217 Gepost op: 19 mei 2007 - 19:12:34
Citaat van: "Dennis"
Staat hier ook in de kast :D
Moet je eigenlijk hierna "The Venusian Artist" van Mystery lezen 8)

Is inmiddels ook gelezen! Prachtige stuff die in de praktijk werkt!  8)  :lol:

Ook maar ff alle Neil Strauss+Mystery DVDs gedownload.... mooie figuren
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

Alboreto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #218 Gepost op: 19 mei 2007 - 19:41:38
Citaat van: "cypripedium"
Citaat van: "Bart"

leuk boek, Bart!
ik heb dit boek ook en zou het niet willen ontberen. Op detailvlak vind ik het echter iets missen: kijk maar naar de schoenspanners die ze op pagina 347 aanprijzen  :cry:  Als je de schoenen kappot wilt maken moet je vooral die spanners gebruiken  :roll: .
Op pagina 150 zie je iemand voor de foto een (waanzinnig mooie) oxford aantrekken. Als je goed kijkt zie je dat de schoen 3 maten te groot is  :cry:
Verder beweren ze dat church ver boven EG en C&J staat en dat lijkt me alles bahalve objectief.
Church's is na de overname door Prada sterk achteruit gegaan in kwaliteit. Maar hij heeft dit boek geschreven toen het nog wel goede schoenen waren. Zeker niet boven of net zo goed als EG, waarschijnlijk vergelijkbaar met C&J benchgrades. En Roetzel had schijnbaar een bijzondere relatie met Church's. Niet bepaald objectief inderdaad. Toch is hij hier later in een interview wel van teruggekomen. Ik heb daar ooit iets over gelezen op Styleforum of Ask Andy. Iemand daar had Roetzl gecontacteerd en die emailwisseling is online gezet met een link naar een interview meen ik. Op zijn rangorde van schoenen is in ieder geval het nodige aan te merken. Waar ik benieuwd naar ben is welke Duitse merken hij in de Duitse editie vermeldt. Zou je dat kunnen aangeven, Bart?
esus saves, George Nelson withdraws!

Jason

• Gast
Reactie #219 Gepost op: 19 mei 2007 - 23:44:08
Citaat van: "Zasa"
Momenteel halverwege Tractatus-logico-Philosophus. Je hoort me wanneer ik klaar ben.  :) (Kost veel tijd om te lezen en sommige delen dienen te worden vertaald vanuit het Latijn).

Lukt het? Ik ga me er binnenkort ook aan wagen.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #220 Gepost op: 20 mei 2007 - 02:18:15
Citaat van: "Alboreto"
Citaat van: "TPoorthuis"
heeft er iemand iets van Jay McInerney gelezen? Hij wordt genoemd in 'Lunar Park' als 'Jayster', maar laatst zag ik bij American Bookstore dat hij ook boeken schreef. Ben benieuwd...
Ik heb Bright Lights, Big City van hem gelezen (verfilmd met Michael J. Fox in de hoofdrol).  Dit was zijn debutroman (als ik me niet vergis) en het verscheen rond de tijd dat ook Less Than Zero uitkwam. McInerney en Ellis werden, omdat het allebei indrukwekkende en zeer goed verkopende debuten waren, de boeken over vergelijkbare scenes gaan (bij Ellis in de college en high school leeftijd en in LA, bij McInerney young professionals en in NYC) en beide auteurs jong debuteerden (m.n. Ellis natuurlijk), dus veel in een adem genoemd. Verder Brightness Falls, over de crash van '87. Model Behaviour, vond ik hilarisch. Besteld en net opgehaald bij de boekhandel: The Good Life. Over New York City voor en na 9/11. Ben erg benieuwd; het schijnt een goed boek te zijn.

Bright Lights en Story of my life heb ik hier in de kast staan, wel amusant geschreven. Heb ze gelezen nadat ik alles van Ellis heb gelezen, vind Ellis wel ietsje beter, maar met McInerney kun je je ook wel vermaken als je van het genre houdt.

Zelf 'the Suit' van Antongiovanni gelezen, erg grappig geschreven ook en staat leuke en handige informatie in, vooral over stijl en hoe je je outfit wat dandyesker maakt.

Moet nog steeds 'On the road'van jack kerouec uitlezen, en daarna staat er nog iets van Tom Wolfe op de plank te wachten, vond Bonfire of the vanities erg leuk dus verwacht ook veel van deze titel (A man in full)

Quattroporte

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #221 Gepost op: 13 juni 2007 - 17:51:38
Lees nu De ontdekking van de hemel, waarop Mulisch op de foto op de achterflap een zeer fraai jasje aanheeft.

Samuel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #222 Gepost op: 13 juni 2007 - 19:44:23
Ik lees momenteel The Informers van Easton Ellis. Bundel met hilarische verhalen maar mij ietwat kort. Wel lekker voor even tussendoor.

Napoleon

• Gast
Reactie #223 Gepost op: 13 juni 2007 - 20:46:11
ik ben nu bezig met secretum en imprematur, van monaldi en sorti. Heb als eerst veritas gelezen, niet helemaal de goede volgorde maar wel boeiende boeken, erg zwaar dat wel

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #224 Gepost op: 13 juni 2007 - 20:51:08
Net de nieuwste JAN  :oops: