Auteur Topic: Boeken - Algemeen  (655670 keer gelezen)

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Boeken - Algemeen
Reactie #150 Gepost op: 26 september 2006 - 00:04:32
Ik lees wel boeken maar niet dat soort boeken ik heb daar niets mee eerlijk gezegd.

ruby tuesday

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #151 Gepost op: 26 september 2006 - 08:26:23
Citaat van: "gusto napolitano"
Ik lees wel boeken maar niet dat soort boeken ik heb daar niets mee eerlijk gezegd.

Peer Gynt

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #152 Gepost op: 26 september 2006 - 08:33:32
Recent heb ik "Komt een vrouw bij de dokter..." (Kluun) en "Geheime Kamers" (Jeroen Brouwers) gelezen.

Het eerste boek vond ik erg mooi maar het tweede boek heb ik me groen en geel aan geërgerd. Ik kon me totaal niet identificeren met de hoofdpersoon, een of andere labiele rukker. Daarbij waren de beeldspraken en overdreven literaire zinnen veel te opzichtig aanwezig. Niet aan mij besteed dus.

Voorlopig heb ik genoeg artikelen te lezen voor m'n studie. Zin voor een boek is er dan niet echt. Op stapel ligt nog wel "De puinhopen van 8 jaar paars". Een vriend van me was een aanhanger van hem en zonder dat ik me in hem verdiept had mocht ik geen elitaire politieke praatjes houden over dom en pauperig Nederland dat hem veelal aanhing.  :lol:
"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France

Napoleon

• Gast
Reactie #153 Gepost op: 26 september 2006 - 08:34:40
ik ben meer van de samenvattingen

Camiceria

• Gebruiker
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Reactie #154 Gepost op: 26 september 2006 - 08:45:20
Citaat van: "Peer Gynt"
"Komt een vrouw bij de dokter..." (Kluun)

Echt een topboek. Heb je het vervolg ook gelezen (de weduwnaar)? Doen iig!

Ik heb echt schreeuwend gejankt tijdens het lezen van die boeken en niet alleen omdat de gevalletjes kanker mij de laatste jaren om de oren vlogen. Heb heel weinig met hedendaagse literatuur, maar dit is van een aparte orde.
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Camiceria

• Gebruiker
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Reactie #155 Gepost op: 26 september 2006 - 08:45:48
Citaat van: "Napoleon"
ik ben meer van de samenvattingen

:D

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Peer Gynt

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #156 Gepost op: 26 september 2006 - 08:47:13
Nee, het vervolg moet ik nog lezen. Die staat inderdaad ook nog op m'n lijstje! Het eerste boek kon ik ook echt verdrietig om worden.
"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France

Camiceria

• Gebruiker
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Reactie #157 Gepost op: 29 september 2006 - 20:21:15
Ik heb er wel eens eerder over gepost; het boek 'Beau Brummell, the ultimate dandy' van Ian Kelly. Heb het volgens mij rond de kerst ofzo iig in Engeland gekocht en gedeeltelijk gelezen, maar ben het toen vergeten mee terug te nemen. Nu dus maar weer even besteld bij Bol.com en opnieuw begonnen. Echt top als je van 'ons soort mode' houdt en een stukje geschiedenis vanhet 18e en 19e eeuwse Engeland wel weet te waarderen. Veel leuke feitjes en aardige afbeeldingen - zo is er een plaatje van een orderboek van Lock waar Beau twee nieuwe hoeden besteld.

Tjerk

• Bekijk profiel
Reactie #158 Gepost op: 01 oktober 2006 - 23:57:51
Vorige week "Man&Pak" gekocht van Jort Kelder en Yvo van Rechteren-Altena. Leuk boekje om eens te lezen en weer dingen op te pikken. Laatste tijd moet ik erg veel lezen voor mijn studie. Voor mijn plezier lees ik allerlei verschillende boeken, van fantasy tot romans.
Binnenkort maar eens dat boek van Kluun lezen. Ik hoor er erg veel positieve dingen over..:wink:

giuliano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #159 Gepost op: 02 oktober 2006 - 12:55:08
Citaat van: "Tjerk"
Vorige week "Man&Pak" gekocht van Jort Kelder en Yvo van Rechteren-Altena. Leuk boekje om eens te lezen en weer dingen op te pikken. Laatste tijd moet ik erg veel lezen voor mijn studie. Voor mijn plezier lees ik allerlei verschillende boeken, van fantasy tot romans.
Binnenkort maar eens dat boek van Kluun lezen. Ik hoor er erg veel positieve dingen over..:wink:

De weduwnaar bedoel je?
Aangrijpend, maar inderdaad een goed boek. Ik was sceptisch (ben niet zo gek van de meeste nederlandse schrijvers), maar werd er wel door gegrepen en heb het in 1 weekend uitgelezen.
Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards.

giuliano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #160 Gepost op: 02 oktober 2006 - 12:56:33
Citaat van: "TPoorthuis"
aan het wachten op de nieuwe Ellis en daardoor maar eens een klassieker gepakt: to kill a mockinbird

Nieuwe ellis is toch al uit?
Ik ben er net in bezig, of mis ik nu iets?
Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards.

TPoorthuis

• Gast
Reactie #161 Gepost op: 02 oktober 2006 - 13:08:40
ik neem aan dat jij het hebt over Lunar Park. Dat is volgens mij zijn laatste, maar die heb ik vorig jaar december al gelezen, dus echt nieuw is die al niet meer..

Jason

• Gast
Reactie #162 Gepost op: 02 oktober 2006 - 13:40:29
5 december komt de nieuwe Thomas Harris uit..

Napoleon

• Gast
Reactie #163 Gepost op: 02 oktober 2006 - 15:20:49
Citaat van: "Jason"
5 december komt de nieuwe Thomas Harris uit..
klopt! dus nog even wachten guilano

TPoorthuis

• Gast
Reactie #164 Gepost op: 02 oktober 2006 - 16:47:03
wie is thomas harris en waarom wordt die in 1 adem genoemd met Ellis? vergelijkbare schrijvers?