Auteur Topic: Boeken - Algemeen  (655674 keer gelezen)

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Boeken - Algemeen
Reactie #1290 Gepost op: 05 september 2013 - 23:36:18
Naar een boekbinder gaan. Centen meenemen.
Dat ga ik dan maar eens proberen - ik vermoed eigenlijk dat zo'n halfautomatische snijmachine inderdaad het handigst is.

Charlie

• Gast
Reactie #1291 Gepost op: 05 september 2013 - 23:56:26
Simpele vraag: nu heb ik een interessant boek uit 1895 van zo'n 500 pagina's vandaag binnen gekregen maar dat is aan verschillende zijden geheel onafgesneden. Weet iemand een methode om dat snel leesbaar te maken? Met een simpel mesje gaat er een en ander toch kapot en duurt het wat lang.

Dat is onderdeel van het boek; is louter esthetisch. Ik heb ook verschillende boeken die kartelrandjes hebben.

Ik vind het wel een leuke afwisseling. Heb ook het idee dat het papier veel dikker is.

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #1292 Gepost op: 06 september 2013 - 00:03:13
Naar een boekbinder gaan. Centen meenemen.

De buurman van mijn ouders deed dat als hobby. Was voor z'n pensioen hele leven handelaar in antieke boeken geweest, stukje beroepsdeformatie I guess :)

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1293 Gepost op: 06 september 2013 - 00:10:43
Dat is onderdeel van het boek; is louter esthetisch. Ik heb ook verschillende boeken die kartelrandjes hebben.

Ik vind het wel een leuke afwisseling. Heb ook het idee dat het papier veel dikker is.
In dit geval is het papier niet dikker en vind ik het vooral onhandig. Dit is voor mij een leesboek; ik heb ook heel wat boeken waarvan het onafgesneden zijn gekoesterd wordt (en die exemplaren trouwens ook zeldzamer maken). In dit geval ligt het dus anders. Enige voordeel: dit onafgesneden boek geeft na meer dan 100 jaar de indruk ongelezen en als nieuw te zijn...

Charlie

• Gast
Reactie #1294 Gepost op: 06 september 2013 - 00:12:06
Nouja, als je er niet tevreden mee bent moet je het natuurlijk terugbrengen. Ik vrees alleen dat ze je zullen vertellen dat het so hoort.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1295 Gepost op: 06 september 2013 - 00:12:16
De buurman van mijn ouders deed dat als hobby. Was voor z'n pensioen hele leven handelaar in antieke boeken geweest, stukje beroepsdeformatie I guess :)
In mijn leven heb ik ook heel wat boeken hand-ingebonden, dus ik weet wel hoe dat gaat (met uitzondering van luxe zaken als perkament); het is nu alweer een tijdje geleden maar ik denk niet dat je dat verleert.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1296 Gepost op: 06 september 2013 - 00:12:32
Nouja, als je er niet tevreden mee bent moet je het natuurlijk terugbrengen. Ik vrees alleen dat ze je zullen vertellen dat het so hoort.
Het was al moeilijk genoeg om het boek te vinden dus ik houd het wel (het is ook vrij zeldzaam).

Charlie

• Gast
Reactie #1297 Gepost op: 06 september 2013 - 08:20:13
Does vertellen welk boek je gescoord hebt dan...

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1298 Gepost op: 06 september 2013 - 17:59:54
Een in het Frans geschreven juridisch / jurisprudentieboek - dat interesseert hier niemand.

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1299 Gepost op: 06 september 2013 - 18:04:06
oh da's juist mijne hobby.
live and let die

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1300 Gepost op: 06 september 2013 - 18:16:51
: )

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1301 Gepost op: 06 september 2013 - 18:17:15
Helaas, daar geloof ik niets van! Jurisprudentie uit 1895 over een obscuur onderwerp in de Franse taal is jouw hobby?  :^o

Humphrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1302 Gepost op: 06 september 2013 - 18:24:13
Is het inspiratie voor een proefschrift? Vanwaar jouw interesse Paul?
Style is never out of fashion

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1303 Gepost op: 06 september 2013 - 18:29:34
Mijn proefschrift, als het er ooit komt, kan er pas komen als ik niet meer brood met werken hoef te verdienen. Voorts heb ik de meest obscure interesses waarvoor ik de meest obscure boekjes aanschaf, en dit was er een van. (Ik publiceer ook nogal eens wat over even obscure zaken waar ik dan die obscure boekjes voor nodig heb - vandaar.)

Humphrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1304 Gepost op: 06 september 2013 - 18:57:55
Waarschijnlijk de eerste keer dat ik zo vaak obscuur heb mogen lezen in een paar zinnen. Vooralsnog bedek je het met een deken van geheimzinnigheid, dus zal ik niet doorvragen, hoewel mijn interesse wel is gewekt.
Style is never out of fashion