Auteur Topic: [Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen  (980858 keer gelezen)

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #2310 Gepost op: 17 februari 2013 - 17:13:14
Met kleurloos zul je (uiteindelijk) zien dat de kleur van de schoen gaat afgeven op je doek. You do the math...

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2311 Gepost op: 17 februari 2013 - 17:21:25
Het lijkt mij geen probleem Charlie, wel gewoon af en toe afwisselen met wat kleur. Ik gebruik ook best vaak kleurloos. Heb nog nooit ineens blanke neusjes gehad, zoals je na voorgaande berichten wellicht zou gaan vermoeden.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2312 Gepost op: 17 februari 2013 - 17:28:28
Afwisselen kan prima hoor, doe ik ook wel eens. Maar dat was volgens mij niet wat Charlie voorstelde te gaan doen  8)

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2313 Gepost op: 17 februari 2013 - 17:32:41
Oh ja. Maar waarom zou je dan volledig daarop over willen dan, Ch.? De originele kleur vasthouden? Het is juist mooi om een schoen lekker eigen te maken door 'm te dragen en poetsen.

Charlie

• Gast
Reactie #2314 Gepost op: 17 februari 2013 - 17:41:23
Nouja, heeft met tijdsbesparing te maken. Ik bedoel, nu doe ik nog 1) Renovateur, 2) Pommadier en 3) gekleurde wax voor spitshine. Misschien is afwisselen wel het beste idee. Als ik de kleur vind vervagen dan kan ik gewoon weer met gekleurde poets poetsen.

Jo

• Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
    • Bekijk profiel
Reactie #2315 Gepost op: 17 februari 2013 - 17:46:11
Nouja, heeft met tijdsbesparing te maken. Ik bedoel, nu doe ik nog 1) Renovateur, 2) Pommadier en 3) gekleurde wax voor spitshine. Misschien is afwisselen wel het beste idee. Als ik de kleur vind vervagen dan kan ik gewoon weer met gekleurde poets poetsen.

Dan kan je toch nog steeds gekleurde wax blijven gebruiken en die Pommadier gewoon laten vallen?

Charlie

• Gast
Reactie #2316 Gepost op: 17 februari 2013 - 17:50:24
Ja, dat kan ook inderdaad.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2317 Gepost op: 17 februari 2013 - 18:15:02
Dat lijkt me de beste tijdsbesparing. Ik gebruik de Pommadier ook alleen als er echt kale vegen op de schoen zit.

Het oplosmiddel van de wax haalt de aangebrachte kleur een beetje weg. Als je kleurloos gebruikt zul je zien dat je redelijk snel de aangebrachte poets en kleur zult verwijderen. Met een gekleurde wax valt dit minder op.

Een keertje kan wel, zoals men al zegt.

Lomanski

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #2318 Gepost op: 18 februari 2013 - 17:06:18
Zoals in het voorsteltopic al gemeld, ik ben hier in eerste instantie terechtgekomen na het googlen van schoenpoets tips voor mijn van Bommels.

Na het uitgebreid lezen van alle topics en tips moet het er dan maar van komen en wil ik wat materialen gaan bestellen van Saphir. Echter toch nog even wat vraagjes:

Mbt de verkrijgbare kleuren pate bij de quality shop: ik zie geen cognac (wel bij de pommadier niet bij de pate), is dit er normaal wel en nu niet verkrijgbaar of is er geen cognac pate? Als dit er niet is wat kan ik dan het beste voor pate gebruiken, kleurloos of lichtbruin (of wijkt dit teveel af?)

Dan wil ik ook graag een ander paar schoenen van lichtbruin naar donkerbruin Poetsen. Werkt het dan gewoon om de donkerbruine pomadier en pate erop te gaan smeren of moet ik eerst de oude poets verwijderen? (zo ja waarmee, aceton?)

Dan nog iets anders, waarom is men op dit forum minder te spreken over van Bommel? Wat is daar mis mee? Of kan je voor het geld van een van Bommel kwalitatief betere schoenen krijgen? Ben een echte schoenen noob en was van plan om binnenkort weer nieuwe schoenen te kopen dus ben erg benieuwd naar jullie antwoorden want wellicht dat ik dan eens een ander merk ga kopen :)

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #2319 Gepost op: 18 februari 2013 - 17:14:26
Er is IMO kwalitatief niet zo heel veel mis met vB, zeker niet slechter dan andere schoenen rond die prijs. Het is (voor mij) meer het design waar vB niet kan overtuigen.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Charlie

• Gast
Reactie #2320 Gepost op: 18 februari 2013 - 18:31:51
Mooie neusjes!

Soptor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2321 Gepost op: 18 februari 2013 - 20:22:20
Dat lijken wel lakschoenen. Zo krijg je toch enorme brokkelende kreukels in de wax op het "vouwstuk" van je laars?

Die gast met die ontplofte orchidee op z'n hoed is wel erg sprezza trouwens.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2322 Gepost op: 18 februari 2013 - 20:30:36
Draagt hij elke orchidonderdag.

Charlie

• Gast
Reactie #2323 Gepost op: 18 februari 2013 - 21:38:27
Die gast met die ontplofte orchidee op z'n hoed is wel erg sprezza trouwens.

Dat noemen ze een cocked hat met een general officer's plume. Daar komt de term 'knocked into a cocked hat' ook vandaan wanneer men snel en volkomen verslagen is.

E.J.

• Gebruiker
  • Niets boven nieuw.
    • Bekijk profiel
Reactie #2324 Gepost op: 19 februari 2013 - 20:12:53
Tweekantige steek.
Met bijkans beschamend gemak te plagiëren te parodiëren en via enigerlei andere vormen van ordinair jatwerk te exporteren.