Auteur Topic: [Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen  (980879 keer gelezen)

jordi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #2265 Gepost op: 01 februari 2013 - 19:29:44

vraagje.... ik zie dat er kreukels voorbij op de toecap zitten. Is het zo dat als je hier kreukels krijgt de schoenmaat te groot is?
Een arm mens past bijna alles, een rijke heeft moeilijke maten

guest45

• Gast
Reactie #2266 Gepost op: 01 februari 2013 - 19:34:40
De schoenmaat klopt (Schoenen zijn van een huisgenoot overigens; ik was op zoek naar doffe schoenen  :oops:).
Hij heeft een wat moeilijke voet en de versteviging in de neus is korter dan de toe cap. Ik denk dat de plooing daar mee te maken heeft.

Charlie

• Gast
Reactie #2267 Gepost op: 01 februari 2013 - 20:05:50
De schoenmaat klopt (Schoenen zijn van een huisgenoot overigens; ik was op zoek naar doffe schoenen  :oops:).
Hij heeft een wat moeilijke voet en de versteviging in de neus is korter dan de toe cap. Ik denk dat de plooing daar mee te maken heeft.

Bij mijn Audley's heb ik ook een plooi op de toecap zitten. Bij mijn andere oxfords niet. Ik heb mijn Audley's in 6.5 en de rest in 6. Ik denk dus dat het inderdaad met een te grote maat te maken heeft.

XRcrush

• Gebruiker
  • Amsterdam
    • Bekijk profiel
Reactie #2268 Gepost op: 01 februari 2013 - 21:42:52
Ik moet er misschien aan wennen maar vooralsnog vind ik die geglazuurde neuzen er vreemd en onnatuurlijk uit zien. Wel knap gedaan overigens.

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #2269 Gepost op: 01 februari 2013 - 21:47:21
Ik moet er misschien aan wennen maar vooralsnog vind ik die geglazuurde neuzen er vreemd en onnatuurlijk uit zien. Wel knap gedaan overigens.

Net geprobeerd. Mijn (voorlopige) conclusie: dit is toch geen werk voor een blanke?
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2270 Gepost op: 01 februari 2013 - 21:48:33
(...) vreemd en onnatuurlijk (...)

Dat was het onderschrift van dit forum, maar uiteindelijk is het vervangen door 'Herenkleding voor de ware fijnproever'.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #2271 Gepost op: 01 februari 2013 - 21:53:30
Dat was het onderschrift van dit forum, maar uiteindelijk is het vervangen door 'Herenkleding voor de ware fijnproever'.

Lol
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

guest45

• Gast
Reactie #2272 Gepost op: 01 februari 2013 - 21:56:25
Net geprobeerd. Mijn (voorlopige) conclusie: dit is toch geen werk voor een blanke?
Damn, daar heb je me :')

guest45

• Gast

XRcrush

• Gebruiker
  • Amsterdam
    • Bekijk profiel
Reactie #2274 Gepost op: 01 februari 2013 - 22:00:37

:)  bij veel foto's die ik de revue zie passeren heb ik wel een 'vreemd en onnatuurlijk' gevoel ja. Zal vast iets met onwetendheid en acquired taste te maken hebben.

Charlie

• Gast
Reactie #2275 Gepost op: 01 februari 2013 - 23:15:12
Spitshine is koning. Doet recht aan de schoen ook, vinnik.

Kost wat werk, maar als ie er eenmaal opzit... dan hoef je 'em bijna niet te onderhouden.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2276 Gepost op: 01 februari 2013 - 23:42:31
Wat vinden we van een schoen zonder toe-cap met spit-shine? Ik twijfelde net even of ik nog verder zou gaan waar ik gisteren gebleven was. Bij mijn monks heb ik nu een goede glans, alleen nog net geen spiegel.

Tot hoever laten we de spit-shine doorlopen? Op de wreef gaat het toch barsten, dus dat heeft geen zin lijkt me? En net zo spiegelend als bij de neuskap van een oxford, of toch wat minder?

guest45

• Gast
Reactie #2277 Gepost op: 01 februari 2013 - 23:52:11
Toe-cap of niet, alleen het puntje van de neus moet glimmen.

Dit is al te veel.

Dit is al veel beter.

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2278 Gepost op: 02 februari 2013 - 00:39:43
Wat vinden we van een schoen zonder toe-cap met spit-shine? (...)

Ik zou het niet doen. Maar dat is smaak.

Charlie

• Gast
Reactie #2279 Gepost op: 02 februari 2013 - 01:50:56
Ik zou het niet doen. Maar dat is smaak.

+1. In zo'n geval vind ik dat de gehele schoen een mooie glans moet hebben. Geen spitshine, want dat is voor mij enkel voor op een toecap.