Auteur Topic: She Tailor  (16331 keer gelezen)

Retrogek

  • Gebruiker
  • Berichten: 113
    • Bekijk profiel
She Tailor
Gepost op: 07 september 2010 – 21:44:34
Het is alweer een tijdje geleden dat ik van me heb laten horen, maar aangezien ik eindelijk weer eens een budget heb voor een nieuw pak, heb ik maar besloten om er weer eentje aan te laten meten. Mijn eerste twee pakken had ik van tailormadesuits.eu vandaan, maar deze keer heb ik She Tailor uitgeprobeerd.

Het is al kort besproken in het eerste pakkentopic, maar ik vond het toch wel handig om hier een apart topic aan te maken om alle ervaringen met She Tailor op één plek te krijgen. Zelf ben ik enkele maanden geleden via hyves en een leuke korting benaderd door She Tailor. Na een kijkje op hun site (www.she-tailor.nl) te hebben genomen werd ik een beetje achterdochtig van de termen "bespoke" (op de site veranderd in "ambachtelijk  naar mijn weten) en de (in verhouding) lage prijzen. Een pak begint bijv. al bij 400 euro.

Ik heb hier ook wat rondgekeken op het forum en dat maakte me nog onzekerder. Toch heb ik maar de proef op de som genomen. Mede ook dankzij die leuke korting die mij werd aangeboden.  :lol: Tot nu toe is mijn eerste indruk van She Tailor goed. Van is behoorlijk serieus en gepassioneerd over haar werk. Het blijkt dat ze ook trainingen verzorgt voor bedrijven zoals Integrand, dus dat stelde me alweer enigszins gerust.

In het topic over het 1ste pak las ik al iets over De Oost en heb daar ook navraag naar gedaan bij Van (de eigenaresse). Het viel me al op dat She Tailor in het oude pand van De Oost gevestigd is. De eigenaar van het pand schijnt de nieuwe eigenaar van De Oost eruit te hebben geschopt omdat het geen goede huurder is en heeft vervolgens Van gevraagd omdat de huurder wel goede ervaringen bij haar had. Weer een geruststellend gegeven.

Inmiddels zijn mijn maten opgemeten, de stof en het model bekend gemaakt (ik ontwerp het liefst mijn eigen pakken/outfits) en heb ik zaterdag mijn 3de fitting. Mijn maten werden op meer dan 30 punten gemeten en ik moest mij bijv. bewegen met het meetlint om me heen zodat men goed kon zien wel maat er voor mij genomen moest worden. Bij mijn vorige kleermaker werden er misschien max. op tien punten mijn maten gemeten. Iets wat mij dus ook opviel was dat er dus meerdere fittings zijn. Iets wat ik bij tailormadesuits.eu ook niet had. Daar was het gewoon een enkele keer passen en daarna (na de aanpassingen) mocht je het pak meenemen.

Wat ik erg waardeer is dat er iig erg op details wordt gelet. Mijn broekspijpen waren bijv. te hoog (sorry mensen, ben geen fan van hoogwater) en dat viel Van weer gelijk op. Ook het pak voelt anders aan dan mijn vorige twee pakken. Het valt toch nét iets beter en de revers voelen nu eindelijk aan alsof ze gevoerd zijn. Iets wat ze overigens ook zijn. Heb nog gevraagd naar de voering en foto's van de voering zijn hieronder te zien.

Tot zover zijn reacties over She Tailor erg positief. Ik zal wat later op de avond nog wat foto's van mijn 2de fitting online zetten zodat jullie ook een beetje een indruk kunnen krijgen van het pak. Heeft verder iemand anders ook ervaringen met She Tailor? Wil natuurlijk wel met zekerheid weten of ik hier moet blijven langskomen (voor zover ik nog een simpele student ben).  :P



Ben geboren in het verkeerde tijdperk... (zucht).

Dirk

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.528
    • Bekijk profiel
Re: She Tailor
Reactie #1 Gepost op: 07 september 2010 – 22:11:13
Allereerst welkom terug, Retrogek! :-D
Leuk ook dat je deze stap hebt genomen en een uiteenzetting geeft.
Ik kan haast niet geloven dat voor de prijzen zoals vermeld op de website er meerdere echte fittings worden geboden... 
You can buy clothes, but you can't buy style

Retrogek

  • Gebruiker
  • Berichten: 113
    • Bekijk profiel
Re: She Tailor
Reactie #2 Gepost op: 08 september 2010 – 00:54:03
Ey Dirk,

Thnx voor de welcome backs. :) Vroeg me ook gewoon af of er meerdere mensen ervaringen hebben met She Tailor. Wil graag een zo compleet mogelijk plaatje ervan krijgen.

Wat betreft die fittings zijn het idd niet die fittings met een pak dat losjes bij elkaar hangt door witte draden. Het is gewoon dat er gekeken wordt naar hoe het pak zit en als het nog niet helemaal goed zit, wordt opgemeten hoeveel er bijgedaan of ingenomen moet worden. Als iets helemaal niet goed zit, dan wordt er kosteloos een nieuw jasje, broek of allebei gemaakt (iets wat overigens nauwelijks voorkomt).

Hieronder foto's van mij btw. De broekspijpen moeten nog wat langer gemaakt worden, maar dat is hopelijk zaterdag af.







Ben geboren in het verkeerde tijdperk... (zucht).

Patrick Bateman

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.478
    • Bekijk profiel
Re: She Tailor
Reactie #3 Gepost op: 08 september 2010 – 09:56:40
is dat zijde Retro?
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

Dirk

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.528
    • Bekijk profiel
Re: She Tailor
Reactie #4 Gepost op: 08 september 2010 – 10:06:42
Bedankt voor je reactie, dat geeft alweer een duidelijker beeld van de zaak. Maar als ik de foto's uit je eerste post bekijk, zie ik toch een onafgewerkt jasje. Het wordt dus toch in twee fasen geproduceerd, wat kostentechnisch niet lijkt te matchen met verkoopprijzen van €400. Toch?
You can buy clothes, but you can't buy style

Orno

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.035
    • Bekijk profiel
Re: She Tailor
Reactie #5 Gepost op: 08 september 2010 – 10:08:44
Hebben ze de broek niet onafgewerkt geleverd?
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Timothy

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.062
    • Bekijk profiel
Re: She Tailor
Reactie #6 Gepost op: 08 september 2010 – 10:14:02
Je lijkt op Al Capone  =D>.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Retrogek

  • Gebruiker
  • Berichten: 113
    • Bekijk profiel
Re: She Tailor
Reactie #7 Gepost op: 08 september 2010 – 11:28:27
@Patrick Bateman
Naar mijn weten is dat gewoon een wollen stofje die een bepaalde weef heeft waardoor het lijkt te glanzen. Vond het wel flashy (what's in the name :P)


@Dirk
Dat onafgewerkte jasje hangt daar ter display om de klanten te laten zien hoe het binnenwerk van hun pak er uitziet. Heb zelf nog de achterkant van de revers van mijn eigen pak bekeken en daar zag ik duidelijk dat de rever doorgepit was aan de achterkant. Dus netjes canvas met paardenhaar.

@Orno
De broek hadden ze (net zoals het jasje btw) helemaal afgewerkt afgeleverd.

@Timothy
Thnx, dat was precies de bedoeling. ;)
Ben geboren in het verkeerde tijdperk... (zucht).

Charlie

  • Gast
Re: She Tailor
Reactie #8 Gepost op: 08 september 2010 – 14:45:22
Niet mijn smaak. De broek lijkt - naar mijn mening - overigens wel iets te kort... en dan de dasknoop... tja. In ieder geval leuk dat je een review hebt geplaatst!

Dirk

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.528
    • Bekijk profiel
Re: She Tailor
Reactie #9 Gepost op: 08 september 2010 – 14:54:18
Beter lezen Charlie, de broek wordt nog langer gemaakt! ;)
Wat mij betreft is de lengte mooi zo, maargoed daar blijven de meningen toch over verschillen.
You can buy clothes, but you can't buy style

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: She Tailor
Reactie #10 Gepost op: 08 september 2010 – 15:08:30


Achterkant van het jasje is een zooitje. En waarom heb je gekozen voor een wit knoopsgat op de mouw?

EDIT: Moet wel zeggen dat de schouders en revers er goed uitzien.
Laatst bewerkt op: 08 september 2010 – 15:16:52 door Daedalus
cyka blyat

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Re: She Tailor
Reactie #11 Gepost op: 08 september 2010 – 15:11:45
Niet mijn smaak. De broek lijkt - naar mijn mening - overigens wel iets te kort... en dan de dasknoop... tja. In ieder geval leuk dat je een review hebt geplaatst!
Wellicht is het voor jou handig als je eens kijkt wat de levenstijl danwel hobby van Retrogek is.Dit om te begrijpen waarom hij er zo uit ziet.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Retrogek

  • Gebruiker
  • Berichten: 113
    • Bekijk profiel
Re: She Tailor
Reactie #12 Gepost op: 08 september 2010 – 16:37:15
@Deadalus
Hoezo is het jasje aan de achterkant een zooitje? Teveel plooien?

Edit: het witte knoopsgat leek me wel mooi. Is weer eens wat anders. Beetje variatie ben ik niet vies van. ;)
Laatst bewerkt op: 08 september 2010 – 16:58:06 door Retrogek
Ben geboren in het verkeerde tijdperk... (zucht).

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Re: She Tailor
Reactie #13 Gepost op: 08 september 2010 – 17:46:00
@Deadalus
Hoezo is het jasje aan de achterkant een zooitje? Teveel plooien?

Edit: het witte knoopsgat leek me wel mooi. Is weer eens wat anders. Beetje variatie ben ik niet vies van. ;)
Wil jij dat nog weten na zo'n opmerking ik niet als ik jou zou zijn.Vond die opmerking niet erg Stijlforum waardig,nogal tekenend voor dit forum.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Retrogek

  • Gebruiker
  • Berichten: 113
    • Bekijk profiel
Re: She Tailor
Reactie #14 Gepost op: 08 september 2010 – 18:01:35
Nou ja, ben nog jong en lerende. Daarom zit ik hier ook op het forum en vraag ik onbeschaamd iets als ik het niet zeker weet. Is daar wat mis mee?
Ben geboren in het verkeerde tijdperk... (zucht).