Auteur Topic: She Tailor  (16322 keer gelezen)

Confrère

  • Gebruiker
  • Berichten: 506
    • Bekijk profiel
Re: She Tailor
Reactie #30 Gepost op: 09 september 2010 – 11:31:09
Trouwens ook apart op de She-Tailor site:
Pak ik Super 130-150 betaal je 700 euro voor, 100% Superfine Australian wool betaal je 800 euro voor...

Wellicht zijn hun ''Super" stofjes 100% obscure Aziatische stofjes, dus grote kans dat het geen 100% wol is maar wellicht 99% niet de moeite waard...

Als je toch voor goedkoop wil gaan en full-canvas wil hebben, neem gewoon SuSu zou ik zeggen. Iig in een professionele fabriek in elkaar gezet, ipv achterkamertjes... Minder elegante glimstofjes kun je daar op aanvraag vast ook wel krijgen, en 3 knoops is ook een optie...

Volgens mij krijg je dan meer waar voor je geld dan kleine Aziatische pakkenboertjes te bezoeken die naar mijn mening toch flinke bedragen vragen voor de matige spullen die ze leveren.

Retrogek

  • Gebruiker
  • Berichten: 113
    • Bekijk profiel
Re: She Tailor
Reactie #31 Gepost op: 09 september 2010 – 15:55:17
Het is iig een stuk beter dan die troep van TailorMade Suits.
Hier doen ze zo te zien nog een poging wat canvas erin te verwerken (op een nogal goedkope wijze zo te zien, maar goed).

De fit is best redelijk. Lijkt nogal op aangepast RTW. Zou er geen 3 fittings uit kunnen halen. Balans van de broek klopt niet (trekt als een gek).

Hoop dat je een leuke studentenkorting hebt gekregen.

Is mevrouw Nguyen trouwens tegenwoordig full-time in haar bedrijf bezig, of nog steeds part-time student en daarnaast 25 uur caissière in de supermarkt?

Hoezo is het canvas op een goedkope wijze erin gedaan dan? Hoe zie/herken ik zoiets?

Je bedoelt dat de broek te strak is?

Heb wel een leuke studentenkorting gekregen.

Volgens mij is Van nu full-time met haar bedrijf bezig. Zal ook wat meer navraag bij haar doen en misschien kunnen "we" haar helpen met wat betere kwaliteit te komen?

Ben geboren in het verkeerde tijdperk... (zucht).

Retrogek

  • Gebruiker
  • Berichten: 113
    • Bekijk profiel
Re: She Tailor
Reactie #32 Gepost op: 09 september 2010 – 15:57:45
Geinige schoenen, heb je daar ook een groter plaatje van? En mag ik zeggen dat ik het pak op deze foto er een stuk beter uit vind zien dan het pak dat je bij She Tailor hebt laten maken?

Thnx. :) Ik zal er binnenkort wel aparte foto's van maken. Het zijn wel Van Lier's (schaamt zich stiekem :$), maar die gebruik voornamelijk bij slecht weer omdat ze een rubberen zool bovenop de leren zool hebben geplakt.

Dat pak dat ik bij Savile Row aan had was overigens van Tailormadesuits. De revers zijn niet gevoerd, wat ik wel jammer vind, maar hij staat me idd mooi (al zeg ik het zelf  :lol:)
Ben geboren in het verkeerde tijdperk... (zucht).

Avvocato

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.765
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Re: She Tailor
Reactie #33 Gepost op: 09 september 2010 – 16:01:52
Ik zag dat Van een poll heeft op LinkedIn waar je kunt stemmen over de website van She Tailor.
The man with style, is the man who can smile

Retrogek

  • Gebruiker
  • Berichten: 113
    • Bekijk profiel
Re: She Tailor
Reactie #34 Gepost op: 09 september 2010 – 16:02:21
Wellicht zijn hun ''Super" stofjes 100% obscure Aziatische stofjes, dus grote kans dat het geen 100% wol is maar wellicht 99% niet de moeite waard...

Als je toch voor goedkoop wil gaan en full-canvas wil hebben, neem gewoon SuSu zou ik zeggen. Iig in een professionele fabriek in elkaar gezet, ipv achterkamertjes... Minder elegante glimstofjes kun je daar op aanvraag vast ook wel krijgen, en 3 knoops is ook een optie...

Heb de stoffen goed bekeken en die zijn voornamelijk van Britse en Italiaanse huize. Zag zelfs nog stoffen van Zegna liggen.

Is SuSu dan echt zoveel voordeliger? Hebben zij bespoke? Heb laatst nog een documentaire van Savile Row (door BBC4) gezien en eigenlijk heb ik gewoon het liefste een plek waar ik een pak laat aanmeten en daarna stap voor stap me het pak laat aanmeten met de witte draden bijv. Iemand een adresje voor de student met een beperkt budget?
Ben geboren in het verkeerde tijdperk... (zucht).

Charlie

  • Gast
Re: She Tailor
Reactie #35 Gepost op: 09 september 2010 – 17:09:37
Het hangt geheel van je budget af...

Confrère

  • Gebruiker
  • Berichten: 506
    • Bekijk profiel
Re: She Tailor
Reactie #36 Gepost op: 09 september 2010 – 17:57:18
SuSu doet niet aan bespoke nee. Maar tegenwoordig wel veel opties om aan te passen (ook zaken als 2.5 knoops etc). Ze werken met paspakken en metingen. Vaak veiliger dan enkel wat maten overseas sturen en dan maar achteraan aan gaan passen.
Denk dat het grootste verschil is dat ze werken met productions plants waar gigantisch veel geld ingestopt is, en zaken als She-Tailor werken samen met arme tailors die nauwelijks rond weten te komen. Een heel goede pauper-tailor in verweggistan zou in theorie geweldige pakken met veel handwerk af kunnen leveren, maar in werkelijkheid zal hij meestal gewoon keihard omzet moeten draaien en werken met goedkope apparatuur in slechte omstandigheden. Om nog eens echt winst te maken en veel om te kunnen zetten besteden veel tailors in Vietnam dan ook nog eens uit aan sweatshops in goedkope delen van Indonesie...

Resultaat: Niet de prijs/kwaliteit die je verwacht van een lage lonen land, maar gewoon turbo-trash.

Enige manier om goed gebruik te maken van lage lonen landen is veel investeren in je fabriek en lokale scholing & controle. Ik krijg zo het gevoel dat dit SuSu lukt, en daarom het eindresultaat qua prijs/kwaliteit top is.

Lage kwaliteit constructie:
Steken in de revers van je eerste foto's zijn nou niet echt te vergelijken met de traditionele wijze waarop je canvas rollend in de revers zet. En ook niet de machinale wijze waarmee dure machines het automatisch doen (zetten de steken automatisch vast en brengen de rol erin). Ben bang dat die She-Tailor revers ook behoorlijk plat zijn als ik zo zie.

Broek trekt aan de achterkant, valt niet mooi. Eerder kwestie van balans dan direct 'te klein'.

Krijg hier meer het gevoel dat je emotioneel het idee krijgt 'bespoke' te kopen, terwijl het resultaat onder doet aan goed zittende MTM.

Mijn eigen mening in dit soort zaken: er is geen "mooi adresje". You get what you pay for.
Het idee van de boel oplaten meten stap voor stap, gedaan door een echte vakman... Tsja, niet voor zulke prijzen.

De next-best-thing is denk ik gewoon nog goede MTM. En ik denk dat SuSu door zijn formaat de beste prijs/kwaliteit kan leveren. Wil je meer opties en ook tussenpas: Spaar bijvoorbeeld door voor New Tailor (Made in UK, half canvas met goede revers en schouders, full canvas voor kleine meerprijs) (werken trouwens ook met paspakken).

Wil je echt nog steeds goedkoop, en wil je 'bespoke' en zit je niet zo met kwaliteit. Informeer bij de verschillende Turkse terzi's (kleermakers) in het land die maatwerk doen. Kun je vaak voor een paar honderd euro 'maatpak' laten maken van je eigen stof. Veel knippen en maken het pak dan ook nog eens zelf, hier in Nederland, op je eigen patroon... Maar ze plakken het wel allemaal in elkaar (ken er een paar die met de machine er wel een stukje canvas aan vast willen maken, net als zo'n She-Tailor pak, maar dan mogen ze mij net zo goed plakken want veel effect heeft het zo niet).
Laatst bewerkt op: 09 september 2010 – 18:03:23 door Confrère

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.368
    • Bekijk profiel
Re: She Tailor
Reactie #37 Gepost op: 09 september 2010 – 18:14:46
Zeer goed verwoord, Confrère.

carpe diem

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.439
    • Bekijk profiel
Re: She Tailor
Reactie #38 Gepost op: 09 september 2010 – 18:50:04
Inderdaad. Mooi uiteengezet. Daar krijg je geen speld tussen
Be yourself no matter what they say

Retrogek

  • Gebruiker
  • Berichten: 113
    • Bekijk profiel
Re: She Tailor
Reactie #39 Gepost op: 10 september 2010 – 15:26:54
Lage kwaliteit constructie:
Steken in de revers van je eerste foto's zijn nou niet echt te vergelijken met de traditionele wijze waarop je canvas rollend in de revers zet. En ook niet de machinale wijze waarmee dure machines het automatisch doen (zetten de steken automatisch vast en brengen de rol erin). Ben bang dat die She-Tailor revers ook behoorlijk plat zijn als ik zo zie.

Hoe zien de traditionele steken er normaal uit dan? Heb je daar misschien een plaatje van? En ja, die revers zijn behoorlijk plat. Ik keek al een beetje raar op toen Van de revers presenteerde als "rollend", terwijl ik toch echt betere rollende revers heb gezien. :S

Citaat
Broek trekt aan de achterkant, valt niet mooi. Eerder kwestie van balans dan direct 'te klein'.

Zou je dat misschien ook kunnen laten zien mbv nummertjes bij het plaatje?

Thnx voor de tips iig. Een geplakt pak wil ik helemaal niet, dus dat zal dan wellicht een bezoekje aan New Tailor worden als ik weer heb gespaard. Werken ze bij New Tailor dan wel met meerdere fittings en die witte draden aan het onafgewerkte pak?
Ben geboren in het verkeerde tijdperk... (zucht).

Orno

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.035
    • Bekijk profiel
Re: She Tailor
Reactie #40 Gepost op: 10 september 2010 – 15:28:57
Hoe zien de traditionele steken er normaal uit dan? Heb je daar misschien een plaatje van? En ja, die revers zijn behoorlijk plat. Ik keek al een beetje raar op toen Van de revers presenteerde als "rollend", terwijl ik toch echt betere rollende revers heb gezien. :S

Zou je dat misschien ook kunnen laten zien mbv nummertjes bij het plaatje?

Thnx voor de tips iig. Een geplakt pak wil ik helemaal niet, dus dat zal dan wellicht een bezoekje aan New Tailor worden als ik weer heb gespaard. Werken ze bij New Tailor dan wel met meerdere fittings en die witte draden aan het onafgewerkte pak?

Vanwaar de obsessie met fittings? Een MTM leverancier doet dat niet. (Tenzij je kleine aanpassingen wenst. En uiteraard wordt de broek wel ongeveer altijd afgepast)
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Retrogek

  • Gebruiker
  • Berichten: 113
    • Bekijk profiel
Re: She Tailor
Reactie #41 Gepost op: 10 september 2010 – 15:32:24
Ik vind die fittings allereerst gewoon een mooie ervaring en daarnaast weet ik dat bij de echte bespoke zoals in Savile Row er bij die meerdere fittings het pak perfect "afgesteld" wordt op het lichaam. Vandaar dus.

Ik zag btw ook een mooi plaatje van de steekjes in de revers in dit topic (http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=51.150) met een paar scans van een boek. Is dit uit The Fairchild Encyclopedia of Menswear? Staat er niet helemaal duidelijk. Wel een citaat, maar er staat niet duidelijk bij dat de onderstaande plaatjes uit dat boek komen.

-Edit-: het schoot me net nog te binnen dat ik aan Van vroeg waarom haar pakken niet full-canvas zijn en ze zei dat dat niet nodig was omdat onder de middel het er niet meer zo toe doet of iets van dien aard. Is dat wel zo? Maakt het niet zoveel uit of een pak full of half-canvas is?
Laatst bewerkt op: 10 september 2010 – 15:42:53 door Retrogek
Ben geboren in het verkeerde tijdperk... (zucht).

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.368
    • Bekijk profiel
Re: She Tailor
Reactie #42 Gepost op: 10 september 2010 – 17:48:51
Wegwezen daar, Retrogek.

Orno

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.035
    • Bekijk profiel
Re: She Tailor
Reactie #43 Gepost op: 10 september 2010 – 17:51:43
Ik vind die fittings allereerst gewoon een mooie ervaring en daarnaast weet ik dat bij de echte bespoke zoals in Savile Row er bij die meerdere fittings het pak perfect "afgesteld" wordt op het lichaam. Vandaar dus.

Ik zag btw ook een mooi plaatje van de steekjes in de revers in dit topic (http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=51.150) met een paar scans van een boek. Is dit uit The Fairchild Encyclopedia of Menswear? Staat er niet helemaal duidelijk. Wel een citaat, maar er staat niet duidelijk bij dat de onderstaande plaatjes uit dat boek komen.

-Edit-: het schoot me net nog te binnen dat ik aan Van vroeg waarom haar pakken niet full-canvas zijn en ze zei dat dat niet nodig was omdat onder de middel het er niet meer zo toe doet of iets van dien aard. Is dat wel zo? Maakt het niet zoveel uit of een pak full of half-canvas is?

Inderdaad bij echt bespoke, dus niet MTM.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Swann

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.575
    • Bekijk profiel
Re: She Tailor
Reactie #44 Gepost op: 10 september 2010 – 19:04:11

(...) het schoot me net nog te binnen dat ik aan Van vroeg waarom haar pakken niet full-canvas zijn en ze zei dat dat niet nodig was omdat onder de middel het er niet meer zo toe doet of iets van dien aard. Is dat wel zo? Maakt het niet zoveel uit of een pak full of half-canvas is?

Het is inderdaad puur toeval dat de mooiste jasjes op dit forum full-canvas zijn. En verder wat Bogart zegt, ook als-ie verwijst naar Confrere, dus ook wat Confrere zegt. Right.

Overigens enorm bedankt voor deze reportage, Retrogek, much appreciated. Vind het wel een mooi stofje, en met een beetje tweaking hier en daar, wordt het al met al toch een mooizittend pak.

Edit: typo
Laatst bewerkt op: 10 september 2010 – 19:13:40 door Swann