Dit topic is dus bedoeld om het gehele traject te laten zien. Dan is het wel zo handig wat goede foto's te maken Stromen....
Door een verkeerde camera instelling en het simpelweg vergeten van de camera de 2e dag, hier dus een nogal slecht fotoverslag van het vervolg. Het begin dus met:
De stof is inmiddels uitgezocht. Het wordt een taupe flannel, deze om precies te zijn:

Ik neig nu toch naar een casual pak, dus niet alleen een los jasje. Wel dus de opgestikte zakken (2 dit keer) en volledig gevoerd. Maar wel soft tailored. Denk ik.
Naast bovenstaande heb ik gevraagd om 2.5 knoops, spalla camicia en een omslag. Het laatste om te kijken of het wat voor me is en met deze stof zou het goed kunnen werken. Goed, besteld en wachten maar. En afgelopen zondag afgereisd naar de sartoria.
Daar aangekomen was het eerste wat opviel de kleur. Wanneer je de stof van dichtbij bekijkt, is deze bruin van kleur, met een grijze ondertoon. Met kunstlicht valt de grijze ondertoon veel meer op. dan in zonlicht. En nog vreemder: in een spiegel bekeken, lijkt de stof wat groen van kleur. Heel apart, maar wel heel mooi. Het bruin/grijze kon ik me herinneren, het groene niet. Een leuke verrassing.
Dan de fit: prima, maar aan alle kanten te ruim. Niet zo vreemd, ik ben in de tussentijd wat kilo's kwijtgeraakt. Niet heel veel, maar wel duidelijk te zien dus, wat erg prettig is op zo'n moment.
Hier de foto's van de eerste fitting:

Op basis hiervan hebben we een flink aantal aanpassingen doorgevoerd. Jasje en broek zijn afgeslankt, de hoogte van de split aan beide kanten aangepast, wat kleine aanpassingen op het rugpand en bij de armsgaten, mouwlengte en broeklengte bepaald etc etc.
Van de 2e dag zijn alleen telefoonpics, benieuwd of daar iets bruikbaars tussenzit. Ik hoop het wel, het laat als het goed is mooi het verschil zien met de eerste fitting.
Oftewel: later (hopelijk) meer.