Auteur Topic: D.A. (Daniele alessandrini)  (21692 keer gelezen)

Romaé

  • Gast
D.A. (Daniele alessandrini)
Gepost op: 22 februari 2005 – 22:18:05
wie van jullie heren kent het merk Daniele alessandrini?

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
D.A. (Daniele alessandrini)
Reactie #1 Gepost op: 22 februari 2005 – 22:19:35
Heb er zelf nog nooit van gehoord. Kun je er iets meer over vertellen? (Verkrijgbaarheid/maakwijzen/etc)

Welkom trouwens ;)

PS: Heb topictitel even aangepast, iets duidelijker nu.
Fashion can be bought. Style one must possess.

Romaé

  • Gast
D.A. (Daniele alessandrini)
Reactie #2 Gepost op: 22 februari 2005 – 22:24:00
dank u

het is een geweldig merk. je moet het niet vergelijken met kiton,borelli etc
maar het is gewoon heeeeel erg mooi gemaakt allemaal.
ken je utrecht een beetje? daar heb je een winkel dat Cris heet. dar verkopen ze het.

guest45

  • Gast
D.A. (Daniele alessandrini)
Reactie #3 Gepost op: 22 februari 2005 – 22:43:20
wel van gehoord, maar het is meer een modemerk toch?

Romaé

  • Gast
D.A. (Daniele alessandrini)
Reactie #4 Gepost op: 22 februari 2005 – 22:47:27
naah. het probleem van de meeste merken nu is dat ze goedkoop worden gemaakt en dus betaalbaar voor de doorsnee NL-er. bijv. BIkkembergs, 3 jaar geleden, onbetaalbaar. maar nu loopt half marokko en indonesie erop, evenals botticelli en prada. maar de organistatie zelf van alessandrini probeert zo exclusief mogelijk te zijn. en het lukt wel. maar Chris waar ken je het van?

guest45

  • Gast
D.A. (Daniele alessandrini)
Reactie #5 Gepost op: 22 februari 2005 – 22:51:13
met modemerk bedoel ik niet dat het een populair merk is, alleen dat het niet een merkt is met een "ambachtelijk" imago.

waar ik het van ken? wat modeblaadjes en yoox. dat van yoox vond ik niet bijzonder erg mooi.niet helemaal mijn smaak iig maar daar stond ook niet veel.
Het is een belgisch merk toch uit antwerpen?? dat idee had ik iig, wete niet waarom meer..

Welkom hier trouwens!

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
D.A. (Daniele alessandrini)
Reactie #6 Gepost op: 22 februari 2005 – 23:09:03
Citaat van: "Romaé"
naah. het probleem van de meeste merken nu is dat ze goedkoop worden gemaakt en dus betaalbaar voor de doorsnee NL-er. bijv. BIkkembergs, 3 jaar geleden, onbetaalbaar. maar nu loopt half marokko en indonesie erop, evenals botticelli en prada. maar de organistatie zelf van alessandrini probeert zo exclusief mogelijk te zijn. en het lukt wel. maar Chris waar ken je het van?


uitstekende strategie. Eerst hoog inzetten/hypen dus exclusiviteit, image en marges. Daarna uitwerken naar de massa (nog steeds hoge marges en mega omzetten) en na die fase OF een comeback maken (héél moeilijk) OF het uit de markt halen en je winst gaan tellen.

Nadat je dat hebt gedaan begin je weer zo'n merk :P
Sailing, an expensive way to travel for free"

Romaé

  • Gast
D.A. (Daniele alessandrini)
Reactie #7 Gepost op: 22 februari 2005 – 23:43:10
haha goeie vodka, maar het gaat wel zo. beetje jamme:S

guest45

  • Gast
D.A. (Daniele alessandrini)
Reactie #8 Gepost op: 23 februari 2005 – 10:06:05
daarom ben ik eerder bereid geld uit te geven voor italiaans handwerk dan voor exclusieve modemerken....die zijn binnen de kortste keren toch niet exclusief meer; kijk maar naar Tommy Hilfiger, toen ik op de basisschool zat zag je echt niet veel mensen die er in liepen.

daarbij hebben de modemerken vaak leuke uitverkoop omdat mode veranderd. Bij "klassieke" overhemden heb je daar (de veranderende mode) minder last van.

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
D.A. (Daniele alessandrini)
Reactie #9 Gepost op: 23 februari 2005 – 10:41:01
Ik vinvd DA een beetje een kopie van Prada...

Lex

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.667
    • Bekijk profiel
D.A. (Daniele alessandrini)
Reactie #10 Gepost op: 23 februari 2005 – 14:26:51
@Romaé: je doet me erg denken aan een vriend van me, weet niet of jij dat ook bent?

DA is een erg mooi merk, heb er zelf een jas van. Het mooie van DA is dat het net allemaal iets anders is. Het is alleen wel zo dat het vooral modieus en casual is  en geen klassieke uitstraling heeft. Mode met een twist :wink:

'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
D.A. (Daniele alessandrini)
Reactie #11 Gepost op: 23 februari 2005 – 14:33:01
Beetje in de Etro hoek?
Fashion can be bought. Style one must possess.

Lex

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.667
    • Bekijk profiel
D.A. (Daniele alessandrini)
Reactie #12 Gepost op: 23 februari 2005 – 14:35:35
Citaat van: "Nexus"
Beetje in de Etro hoek?


Ja alleen dan wel meer richting de casual hoek, maar wel stijlvol. Heb je trouwens mijn bericht nog gehad Nexus?

@ruby tuesday: juist absoluut geen kopie van prada, ten eerste de meeste mensen vinden het te apart. Bovendien heeft het een goede prijs/kwaliteit verhouding, je hebt niet het gevoel te betalen voor een merk.
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
D.A. (Daniele alessandrini)
Reactie #13 Gepost op: 23 februari 2005 – 14:43:50
Hetgeen ik ervan gezien heb vind ik het weghebben van de stijl van Prada eerste lijn..

Lex

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.667
    • Bekijk profiel
D.A. (Daniele alessandrini)
Reactie #14 Gepost op: 23 februari 2005 – 14:46:26
Citaat van: "ruby tuesday"
Hetgeen ik ervan gezien heb vind ik het weghebben van de stijl van Prada eerste lijn..


Het kleurgebruik komt volgens mij niet overeen, en ook de details ontbreken bij prada. Maar ik ben dan ook geen kenner van de prada collectie.
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.