Het belangrijkste, naar mijn mening in de discussie plak/geen plak, is of de stof zelf over een groot oppervlakte word geplakt; dit is funest voor de kwaliteit van het pak. Of het binnenwerk verder met de machine of met de hand word gedaan, heeft uiteindelijk relatief gezien (in vergelijking met het verschil plakken-opwerken) weinig verschil in uiteindelijke kwaliteit. Zolang een jasje full-canvas is, zonder geplakte stof, en zowel in revers, kraag en borststuk word opgewerkt kan men al spreken van een kwalitatief hoogstaand jasje. Als dan vervolgens de schoudervullingen, voeringen, knoopsgaten, en bijvoorbeeld het armsgat met de hand worden gedaan is dat alleen maar mooi.
Persoonlijk vind ik dit dan wel weer iets hebben. Dit geeft het jasje naar mijn mening een soort ouderdomsschoonheid.
Toevallig op youtube gevonden //www.youtube.com/watch?v=s2S3eLrdqk4Dit is hoe "troep" word gemaakt.Zit er een beetje tenenkrommend bij nu..
Ik vrees dat minimaal de helft van alle pakken in de wereld zo gemaakt wordt.
In eerste instantie had ik moeite het woord 'siliconen', in combinatie met bovenstaand screenshot, te koppelen aan een vouw in een broek. Wat een jetsers!