Auteur Topic: Cape Comfort  (21541 keer gelezen)

Swann

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.575
    • Bekijk profiel
Cape Comfort
Gepost op: 17 december 2009 – 09:50:53
In tijden van recessie schuwt Swann het experiment niet. Toch even polsen: heeft iemand ervaring met de volgende ShirtbyHand-epigoon?

http://www.capecomfort.com/ [in elk geval gewoon 5 minuutjes fun met het maken van je eigen shirt - gewoon omdat het kan. Zie Egyptisch katoen en linnen tussen de stoffen staan, en knopen van parelmoer]

Ik hoor jullie denken: WTF, leg er een paar tientjes bij en je hebt wedstrijdmateriaal. Helemaal waar, maar in schuwe buien vind ik het een verademing om via internet een shirt meer tastbaar te maken en te bestellen. Of ga ik hierin alleen? En zo nee, zou het dan wellicht voor andere - bewezen - shirtmakers een tip zijn om zo'n tool op de site te plaatsen?




Cambiare

  • Gebruiker
  • Berichten: 155
    • Bekijk profiel
Re: Cape Comfort
Reactie #1 Gepost op: 17 december 2009 – 10:48:06
Ik had daar bijna besteld, hun klantvriendelijkheid en feedback is zeer goed.

Je kunt op hun site geen specifieke maten opgeven, deze optie hadden ze eerst wel, maar deze hebben ze uitgezet omdat thuiskneusjes hun maten verkeerd namen, wat een SF'er natuurlijk nooit zal overkomen :wink:. Als jij je maten opneemt en deze hun mailt, voeren zij het in hun systeem in. Tenminste, dat was een tijdje geleden nog zo ...

Swann

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.575
    • Bekijk profiel
Re: Cape Comfort
Reactie #2 Gepost op: 17 december 2009 – 11:09:21
Ah bon, want dat maatwerk zonder meetlint vind ik een beetje een kont-verhaal:


Viel mij gewoon op dat ze meer (en betere) stoffen en knopen dan Shirtbyhand hebben. Laatstgenoemde zit nog bij mij in de testfase, maar vond de keuze aan stoffen gering.

Cambiare

  • Gebruiker
  • Berichten: 155
    • Bekijk profiel
Re: Cape Comfort
Reactie #3 Gepost op: 17 december 2009 – 11:18:37
Ah bon, want dat maatwerk zonder meetlint vind ik een beetje een kont-verhaal:

Ja, dat maatwerk volgens algemene maten is werkelijk onzin, komt dicht bij gewone RTW.
Als je een beetje dunne polsjes of een beetje smalle schouders hebt, zit het al niet goed.

GSA

  • Gast
Re: Cape Comfort
Reactie #4 Gepost op: 17 december 2009 – 11:20:24
vergeet de Friese vlag niet in je boord te zetten!

verschrikkelijk

Swann

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.575
    • Bekijk profiel
Re: Cape Comfort
Reactie #5 Gepost op: 17 december 2009 – 11:53:09
vergeet de Friese vlag niet in je boord te zetten!

verschrikkelijk

Ja, wat daar nu weer de bedoeling van is allemaal? Het zal wel voor de 'normale mensen' om ze aan het overhemd te krijgen. Net zoals Kluun moet zorgen dat 'normale mensen' een boekhandel binnenlopen en aan het lezen gaan.

Maar voordat dit een pleidooi wordt tegen deze tendens, stop ik. Gewoon negeren die Friese viscose-santekraam (en Kluun ook).


J

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.888
    • Bekijk profiel
Re: Cape Comfort
Reactie #6 Gepost op: 17 december 2009 – 14:11:20
Ik wilde het even testen, maar blijkbaar ben ik te misvormd voor hun zogenaamde maathemden: een boordmaat van 35 cm (tsja, ik heb nu eenmaal een smalle nek) leidt tot de melding dat de ingevoerde maatgegevens niet correct zijn bevonden, terwijl het prima werkt als je boordmaat 36 invoert. Niet dat ik van plan was er een shirt te bestellen, maar het systeem werkt dus niet helemaal goed.

Swann

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.575
    • Bekijk profiel
Re: Cape Comfort
Reactie #7 Gepost op: 17 december 2009 – 15:31:35
Ik wilde het even testen, maar blijkbaar ben ik te misvormd voor hun zogenaamde maathemden: een boordmaat van 35 cm (tsja, ik heb nu eenmaal een smalle nek) leidt tot de melding dat de ingevoerde maatgegevens niet correct zijn bevonden, terwijl het prima werkt als je boordmaat 36 invoert. Niet dat ik van plan was er een shirt te bestellen, maar het systeem werkt dus niet helemaal goed.

Dat is ronduit belachelijk. Ik moet zeggen dat de site ook totaal niet lekker loopt op mijn Safari (Mac). Ik was eigenlijk wel van plan om een probeer-shirt te bestellen, maar het lukt me gewoon niet. Pech gehad en punt erachter.

Rest de vraag: wat vinden de heren van de tool/ dit soort gimmicks? Ik moet bekennen dat ik hier niet geheel onvatbaar voor ben... :wink:

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Cape Comfort
Reactie #8 Gepost op: 17 december 2009 – 15:59:08
Vind ik ook leuk om mee te spelen.

Cambiare

  • Gebruiker
  • Berichten: 155
    • Bekijk profiel
Re: Cape Comfort
Reactie #9 Gepost op: 17 december 2009 – 17:43:31
Dat is ronduit belachelijk. Ik moet zeggen dat de site ook totaal niet lekker loopt op mijn Safari (Mac). Ik was eigenlijk wel van plan om een probeer-shirt te bestellen, maar het lukt me gewoon niet. Pech gehad en punt erachter.
Rest de vraag: wat vinden de heren van de tool/ dit soort gimmicks? Ik moet bekennen dat ik hier niet geheel onvatbaar voor ben... :wink:

Ga je echt niet proberen om mailcontact te zoeken en kijken of je je maten kunt opsturen?
Zou ik wel stoer vinden. Wil het zelf ook altijd nog een keer voor de lol proberen. Inmiddels
ben ik al een aantal keer opgemeten bij 'the real guys', dus geen nieuw gebied voor mij.
Uiteindeljik typen 'the real guys' het ook maar in een database van een fabriek.

Desiderata

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.933
    • Bekijk profiel
Re: Cape Comfort
Reactie #10 Gepost op: 17 december 2009 – 18:08:15
Ga je echt niet proberen om mailcontact te zoeken en kijken of je je maten kunt opsturen?
Zou ik wel stoer vinden. Wil het zelf ook altijd nog een keer voor de lol proberen. Inmiddels
ben ik al een aantal keer opgemeten bij 'the real guys', dus geen nieuw gebied voor mij.
Uiteindeljik typen 'the real guys' het ook maar in een database van een fabriek.

Tenzij bij 'The Real Guy' Ettemadis op de gevel staat... En over de site: ik ben gestopt met lezen toen ik dit aantrof:

Citaat
Wat maakt Cape Comfort uniek?
Wij bieden maatwerk, zonder meetlint.

I rest my case.

Swann

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.575
    • Bekijk profiel
Re: Cape Comfort
Reactie #11 Gepost op: 17 december 2009 – 19:13:57
Ga je echt niet proberen om mailcontact te zoeken en kijken of je je maten kunt opsturen?
Zou ik wel stoer vinden. Wil het zelf ook altijd nog een keer voor de lol proberen. Inmiddels
ben ik al een aantal keer opgemeten bij 'the real guys', dus geen nieuw gebied voor mij.
Uiteindeljik typen 'the real guys' het ook maar in een database van een fabriek.

Precies. Gelijke monniken, gelijke kappen: ik ga niet meer betalen voor eenzelfde stukje machinaal werk. En of die fabrieken/ naaimachines nu in Italie, Frankrijk, Tunesie of Vietnam staan (ethische bezwaren daargelaten) maakt voor de kwaliteit van het naaiwerk niet uit. Om te simplificeren: de inkoopsprijs van stoffen is een constante (uiteraard afhankelijk van de kwaliteit, i.e. Sea Island kost voor verkoper A en verkoper B hetzelfde), de locatie van de fabriek en het wel of niet hebben van een winkel zijn de variabelen die de prijs kunnen drukken. En als je met duurdere variabelen wilt werken, i.e. deze dus in de retailprijs moet doorberekenen, dan mag ik hopen dat je een redelijk marketingkanon hebt.
Toch schieten maatwerk-bedrijfjes als paddestoelen uit de grond, maar altijd mis ik het onderscheidend vermogen; het is allemaal hetzelfde machinale werk. Ik denk soms wel dat, in deze tak van sport, het openen van een winkel een valkuil is; ik ben meer gecharmeerd door die speledingetjes op internet en een eenmalige kennismaking om de maten op te nemen - ik weet wel wat ik wil. De toekomst zit in het scherper prijzen van 100% handwerk, maar over de mate van handwerk wordt altijd weinig openheid gegeven. Of ze zijn van het prijsniveau van Caruso of Ettemadis, maar dan koop ik die inderdaad wel.

En nee. Uitproberen doe ik niet meer, dat is iets voor een vrije donderdagmiddag en in een opwelling. Ik ga niet vragen of de beste man mijn centjes alsjeblieft wil aannemen. Dus op naar het volgende experiment.

Tenzij bij 'The Real Guy' Ettemadis op de gevel staat... En over de site: ik ben gestopt met lezen toen ik dit aantrof:

I rest my case.

Sorry, Don. Inderdaad: what was I thinking?



 
Laatst bewerkt op: 17 december 2009 – 19:15:33 door Swann

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.378
    • Bekijk profiel
Re: Cape Comfort
Reactie #12 Gepost op: 17 december 2009 – 19:27:37
Heeft Caruso ook al maathemden dan?

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Cape Comfort
Reactie #13 Gepost op: 17 december 2009 – 19:29:57
En of die fabrieken/ naaimachines nu in Italie, Frankrijk, Tunesie of Vietnam staan (ethische bezwaren daargelaten) maakt voor de kwaliteit van het naaiwerk niet uit.
De plaats niet per se. Toch is de kwaliteit van het naaiwerk uit de verschillende ateliers beslist niet hetzelfde.

Swann

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.575
    • Bekijk profiel
Re: Cape Comfort
Reactie #14 Gepost op: 17 december 2009 – 19:33:44
Heeft Caruso ook al maathemden dan?

Sorry voor de onduidelijkheid Bogart; ik wilde maatwerk in het algemeen aankaarten. Maar ik ga hiermee wellicht een stap te ver.

De plaats niet per se. Toch is de kwaliteit van het naaiwerk uit de verschillende ateliers beslist niet hetzelfde.

Als in: de een heeft een Singer naaimasjien en de ander niet?
Laatst bewerkt op: 17 december 2009 – 19:37:14 door Swann