Auteur Topic: Cape Comfort  (21512 keer gelezen)

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Cape Comfort
Reactie #15 Gepost op: 17 december 2009 – 19:47:01
Als in: de een heeft een Singer naaimasjien en de ander niet?
Oei Swann, dat getuigd toch wel een klein beetje van een gebrek aan ervaring. Ik heb ondertussen maatshirts van drie verschillende leveranciers: Suitsupply, Menco Nieuwenhuis Green Label en Ettemadis. Er is een duidelijk verschil in de afwerking en helaas moet ik zeggen dat Ettemadis het onderspit delft, hoewel Ettemadis de fit wel beter heeft gedaan dan de rest. Misschien dezelfde naaimachine, maar niet dezelfde afwerking Swann.

Swann

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.575
    • Bekijk profiel
Re: Cape Comfort
Reactie #16 Gepost op: 17 december 2009 – 20:28:11
Oei Swann, dat getuigd toch wel een klein beetje van een gebrek aan ervaring. Ik heb ondertussen maatshirts van drie verschillende leveranciers: Suitsupply, Menco Nieuwenhuis Green Label en Ettemadis. Er is een duidelijk verschil in de afwerking en helaas moet ik zeggen dat Ettemadis het onderspit delft, hoewel Ettemadis de fit wel beter heeft gedaan dan de rest. Misschien dezelfde naaimachine, maar niet dezelfde afwerking Swann.

Maar die heb ik ook allemaal... plus nog een handjevol shirts van andere helden. Specificeer dan eens 'het duidelijke verschil in afwerking'? Das is toch, excusez le mot, een beetje kniesoren-gedrag?

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Cape Comfort
Reactie #17 Gepost op: 17 december 2009 – 20:33:36
Maar die heb ik ook allemaal... plus nog een handjevol shirts van andere helden. Specificeer dan eens 'het duidelijke verschil in afwerking'? Das is toch, excusez le mot, een beetje kniesoren-gedrag?
Ik ben van mening dat dat niet het geval is. De afwerking en de details van de stiksels vallen natuurlijk niet bijzonder op, maar geven wel iets aan over de constructie van het hemd. Als ik de termen allemaal wat beter beheerste dan zou ik wat duidelijker er op in gaan. Onlangs met een kenner gekeken naar de verschillende hemden en die liet mij toch echt wel een aantal verschillen zien die je heel anders doen kijken naar een shirt.

Swann

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.575
    • Bekijk profiel
Re: Cape Comfort
Reactie #18 Gepost op: 17 december 2009 – 20:39:33
Ik ben van mening dat dat niet het geval is. De afwerking en de details van de stiksels vallen natuurlijk niet bijzonder op, maar geven wel iets aan over de constructie van het hemd. Als ik de termen allemaal wat beter beheerste dan zou ik wat duidelijker er op in gaan. Onlangs met een kenner gekeken naar de verschillende hemden en die liet mij toch echt wel een aantal verschillen zien die je heel anders doen kijken naar een shirt.

Ik neem het graag van je aan, MMorley, noemen we het gebrek aan ervaring van mijn kant. Het is gewoon zo dat ik, lijkt het wel, welhaast geobsedeerd ben door de winstmarges die aan zo'n stukje textiel kleven. Er moet een reden voor zijn dat zoveel shirtboeren hun geluk beproeven -- en dan doemt bij mij de vraag op: waar betalen we nu eigenlijk allemaal voor? Is een extra steekje op de Singer mij twintig euro waard?

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.368
    • Bekijk profiel
Re: Cape Comfort
Reactie #19 Gepost op: 17 december 2009 – 20:53:24
Niet alleen bij textiel, Swann. ;)

Swann

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.575
    • Bekijk profiel
Re: Cape Comfort
Reactie #20 Gepost op: 17 december 2009 – 21:02:49
Niet alleen bij textiel, Swann. ;)

 :wink: Helaas waar. Maar ik heb gewoon het idee, dat juist in deze branche het geld binnengeharkt kan worden. De kostprijs lijkt mij bij fabriekswerk peanuts, je hoeft geen auteur, fotograaf, vormgever, papier en drukkosten te betalen (zoals in mijn vak) en niet te broeden op nieuwe innovaties als in de elektronica. En er zijn slechts twee duidelijk verschillende processen: is het handgemaakt of is het door de machine gehaald? En eigenlijk ben ik nu in het stadium geen stuiver te veel te willen betalen voor dit laatste. Is dat nu zo'n gekke houding?

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Cape Comfort
Reactie #21 Gepost op: 17 december 2009 – 21:07:57
Niet bijzonder gek, met de kanttekening dat je bij MTM natuurlijk wel een standaard patroon moet kopen/kiezen. Bovendien zit je echt met de afwerking van de shirts: losse draadjes of niet, hoe zitten de knoopjes er op. Alle handelingen kosten meer tijd en dus meer geld. De shirtmakers hier in Nederland zijn gewoon retailers, met uitzondering van Ettemadis en dergelijke, die aan het attelier natuurlijk ook een bedrag betalen waar al flink winst uit gehaald is. Ik denk dat een shirt misschien een keer over de kop gaat en ik denk dat de meeste kleding vaker over de kop gaat.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.690
    • Bekijk profiel
Re: Cape Comfort
Reactie #22 Gepost op: 17 december 2009 – 21:10:48
Ik denk dat een shirt misschien een keer over de kop gaat ... .

Reken op x 2,5.

Mediaman

  • Gast
Re: Cape Comfort
Reactie #23 Gepost op: 17 december 2009 – 21:12:19
@Mmorley; geef je aan dat de shirt van Ettimadis het slechts zijn afgewerkt van de drie fabrikanten waarmee je eravring hebt? Je zegt dat Ettimadis het onderspit delft, vandaar.

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Cape Comfort
Reactie #24 Gepost op: 17 december 2009 – 21:13:32
Reken op x 2,5.
Zo leer ik ook nog eens wat ;)

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Re: Cape Comfort
Reactie #25 Gepost op: 17 december 2009 – 21:17:19
Neem een cursus naaien en koop zelf de stof.
This, madame, is Versailles.

Desiderata

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.933
    • Bekijk profiel
Re: Cape Comfort
Reactie #26 Gepost op: 17 december 2009 – 21:23:08
(...)
De afwerking en de details van de stiksels vallen natuurlijk niet bijzonder op, maar geven wel iets aan over de constructie van het hemd. Als ik de termen allemaal wat beter beheerste dan
(...)

Ik heb me wel eens laten vertellen dat één plaatje meer zegt dan duizend woorden. Take it away! :)

Swann

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.575
    • Bekijk profiel
Re: Cape Comfort
Reactie #27 Gepost op: 17 december 2009 – 21:24:30
Ik vind dat we - vooral als liefhebbers - best kritisch mogen zijn, zodat we niet voor iedere scheet maar moeten lappen. That's it.

En is de 'slechte afwerking' van Ettemadis niet gewoon een teken van handwerk?

Neem een cursus naaien en koop zelf de stof.

Neem een lekkere borrel en ga vroeg naar bed.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.690
    • Bekijk profiel
Re: Cape Comfort
Reactie #28 Gepost op: 17 december 2009 – 21:25:30
Neem een cursus naaien en koop zelf de stof.

Zeg, het is geen maandag. [-X

Cerillo

  • Gebruiker
  • Berichten: 164
    • Bekijk profiel
Re: Cape Comfort
Reactie #29 Gepost op: 17 december 2009 – 21:30:29
Terugkomende op Cape Comfort maatsysteem.
Zij maken gebruik van zogenaamde Biometrische gegevens.

De patent houder op deze gegevens en diegene die ook het proces van en naar Tunesie stuurt en bewaakt is het Belgische bedrijfje Bivolino. Zie www.bivolino.com (erg gedateerde webshop overigens).