Auteur Topic: Cape Comfort  (21514 keer gelezen)

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Re: Cape Comfort
Reactie #30 Gepost op: 17 december 2009 – 21:31:14
Het is slechts mijn botte manier om te melden dat uitbesteden geld kost, zeker als er meerderen schakels in het spel zijn. Je m'excuse. :mrgreen:
This, madame, is Versailles.

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Cape Comfort
Reactie #31 Gepost op: 17 december 2009 – 21:47:08
Ik heb me wel eens laten vertellen dat één plaatje meer zegt dan duizend woorden. Take it away! :)
Dat vind ik geen gek idee. Ik ben alleen nooit zo snel met foto's.
En is de 'slechte afwerking' van Ettemadis niet gewoon een teken van handwerk?
Ik heb die discussie in het juiste draadje gevoegd.

Swann

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.575
    • Bekijk profiel
Re: Cape Comfort
Reactie #32 Gepost op: 17 december 2009 – 21:52:45
Het is slechts mijn botte manier om te melden dat uitbesteden geld kost, zeker als er meerderen schakels in het spel zijn. Je m'excuse. :mrgreen:

No worries, Rogier. Prima punt natuurlijk, maar de retailer kan ook nog altijd eigen marge inleveren.
2,5x over de kop is best veel; dat haal ik niet op een boek hoor...

Desiderata

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.933
    • Bekijk profiel
Re: Cape Comfort
Reactie #33 Gepost op: 17 december 2009 – 21:54:15
Dat vind ik geen gek idee. Ik ben alleen nooit zo snel met foto's. (...)

De reden waarom ik naar foto's vraag is dat je je in een unieke positie bevindt, in die zin dat je drie aanbieders kunt vergelijken. Of je dat wilt is natuurlijk aan jou. Wat mij betreft is de kans groot dat het interessant discussiemateriaal oplevert. En daar komt dit forum verder mee.

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Cape Comfort
Reactie #34 Gepost op: 17 december 2009 – 22:05:40
De reden waarom ik naar foto's vraag is dat je je in een unieke positie bevindt, in die zin dat je drie aanbieders kunt vergelijken. Of je dat wilt is natuurlijk aan jou. Wat mij betreft is de kans groot dat het interessant discussiemateriaal oplevert. En daar komt dit forum verder mee.
Dat is zonder meer waar. Ik doe dat dan ook liever met een goede camera. Mijn vader heeft een mooie DSR camera met een goede lens. Ik zal eens kijken of ik hem zo gek kan krijgen dit weekend. Ik beloof niks.

Punt

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.111
  • Respect the beard
    • Bekijk profiel
Re: Cape Comfort
Reactie #35 Gepost op: 17 december 2009 – 22:38:54
Vergelijk ik Mazza, Finamore en Ettemadis (Inc handwerk):). Swann geloof me, het verschil is zeker aanwezig. Ik deel de mening van Mm over Ettemadis.
Respect the beard

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.372
    • Bekijk profiel
Re: Cape Comfort
Reactie #36 Gepost op: 17 december 2009 – 22:45:55
Voor mij alleen nog maar Mazzarelli en Finamore.
En soms een rtw Maffeis en Ign. Joseph.

Aquarama

  • Gebruiker
  • Berichten: 101
    • Bekijk profiel
Re: Cape Comfort
Reactie #37 Gepost op: 18 december 2009 – 12:21:29
Wellicht niet het juiste topic, maar het ging eerder over de marges op dit soort hemden...

Twee jaar geleden kocht SuSu zn maatshirts bij Hübscher. Die zitten in Zwitserland en hebben de productie in Vietnam. De inkoopprijs per hemd was toen 13 - 19 euro...

Swann

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.575
    • Bekijk profiel
Re: Cape Comfort
Reactie #38 Gepost op: 18 december 2009 – 13:24:16
Wellicht niet het juiste topic, maar het ging eerder over de marges op dit soort hemden...

Twee jaar geleden kocht SuSu zn maatshirts bij Hübscher. Die zitten in Zwitserland en hebben de productie in Vietnam. De inkoopprijs per hemd was toen 13 - 19 euro...

Dank hiervoor -- is dit een schatting van de prijs of varieert de prijs van 13-19 euro, afhankelijk van de stof? (als dit laatste het geval is dan vind ik het verschil in prijs tussen de verschillende katoenen marginaal).

Heren, ik wil mij uiteraard niet van mijn meest zuinige kant laten zien; het is gewoon dat ik van inzichtelijkheid hou....

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Cape Comfort
Reactie #39 Gepost op: 18 december 2009 – 16:34:24
Dank hiervoor -- is dit een schatting van de prijs of varieert de prijs van 13-19 euro, afhankelijk van de stof? (als dit laatste het geval is dan vind ik het verschil in prijs tussen de verschillende katoenen marginaal).

Heren, ik wil mij uiteraard niet van mijn meest zuinige kant laten zien; het is gewoon dat ik van inzichtelijkheid hou....
Ongetwijfeld Swann, maar weet je wat voor marges op de rest van je spullen zit? Melk bijvoorbeeld :mrgreen:

Swann

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.575
    • Bekijk profiel
Re: Cape Comfort
Reactie #40 Gepost op: 18 december 2009 – 18:03:20
Ongetwijfeld Swann, maar weet je wat voor marges op de rest van je spullen zit? Melk bijvoorbeeld :mrgreen:

Ongetwijfeld MMorley, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik, qua prijsopbouw, van de meeste dingen een beter beeld heb dan van de mode-industrie.

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Cape Comfort
Reactie #41 Gepost op: 18 december 2009 – 21:47:57
Ongetwijfeld MMorley, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik, qua prijsopbouw, van de meeste dingen een beter beeld heb dan van de mode-industrie.
Idem. Maar tot nu toe schrik ik nog altijd het meest van de levensmiddelenindustrie ;)

Caesarius

  • Gebruiker
  • Berichten: 648
    • Bekijk profiel
Re: Cape Comfort
Reactie #42 Gepost op: 18 december 2009 – 21:59:06
Hübscher is een stuk duurder in inkoop, gaat meer richting de 30, stoffen variëren niet in prijs, laat staan het nieuwe Asoni-label. Moet wel zeggen dat asoni een stuk mooier is afgewerkt.
Always have a better answer.

Aquarama

  • Gebruiker
  • Berichten: 101
    • Bekijk profiel
Re: Cape Comfort
Reactie #43 Gepost op: 19 december 2009 – 13:49:33
Hübscher is een stuk duurder in inkoop, gaat meer richting de 30, stoffen variëren niet in prijs, laat staan het nieuwe Asoni-label. Moet wel zeggen dat asoni een stuk mooier is afgewerkt.

Neem nou maar van mij aan dat het duurste shirt destijds 19 euro kostte. Wat de prijzen nu zijn weet ik niet, ben ik niet van op de hoogte.

Er zijn een aantal merken die voor retailers een "fine pezze" collectie hebben. Deze shirts zijn dan ook rond de 20 euro inkoop. Mastai Ferretti, budget lijn van Truzzi, doet dit bijvoorbeeld.

Tom | .IT

  • Gebruiker
  • Berichten: 41
    • Bekijk profiel
Re: Cape Comfort
Reactie #44 Gepost op: 20 december 2009 – 23:43:15
Ik neem het graag van je aan, MMorley, noemen we het gebrek aan ervaring van mijn kant. Het is gewoon zo dat ik, lijkt het wel, welhaast geobsedeerd ben door de winstmarges die aan zo'n stukje textiel kleven. Er moet een reden voor zijn dat zoveel shirtboeren hun geluk beproeven -- en dan doemt bij mij de vraag op: waar betalen we nu eigenlijk allemaal voor? Is een extra steekje op de Singer mij twintig euro waard?

Uiteindelijk geldt over het algemeen dat je de kwaliteit krijgt waarvoor je betaalt. Iedere verkoper van kleding, werkt ongeveer met dezelfde marges. Op internet kunnen die marges wel eens wat lager zijn, omdat zij ook minder kosten hebben. Verder kun je natuurlijk ook kijken naar het proces wat een shirt doorloopt voordat in je kast hangt: hoeveel tussenhandel is erbij betrokken, wat wordt uitgegeven aan marketing? Hoe meer kosten je kunt identificeren, hoe waarschijnlijker het is dat jij deze als klant betaald hebt.

Uiteindelijk bestaan de kosten uit drie componenten: kwaliteit van het katoen, kwaliteit van de overigen gebruikte materialen (knopen, garen) en maakwijze (# stiksels, verbindingen enkelnaads of dubbel etc.). Als laatste belangrijke kostencomponent kun je natuurlijk kijken naar waar het gemaakt is: China, Vietnam, Marokko, Turkije zijn allen veel goedkoper dan Italië. Er blijft echter een kwaliteitsverschil.

Belangrijkste kosten: stoffen.

Oh ja, bij handgemaakte shirts is de arbeidstijd en bijbehorend loon natuurlijk ook een erg belangrijke component. Al geldt dit weer minder als het in een lage-lonen land wordt geproduceerd. Het is echter wel zo dat je er vanuit kan gaan dat je -als je voor €89 een shirt koopt- een confectiehemd kwalitatief een stuk beter is dan maatwerk, aangezien je een stuk minder arbeids- en handling kosten betaalt. Moet natuurlijk wel de pasvorm goed zijn.

Enfin, hopelijk hiermee wat verduidelijkt. Leuk om weer eens iets te posten!

Fijne feestdagen; morgen naar Nederland -se deo volesse (en de sneeuw laat verdwijnen)-