Vandaag ook langs geweest in de fraaie winkel aan de Haagse Denneweg. Nette ontvangst, mooie, frisse, doch sfeervolle en klassiek ingerichte winkel. Heb inmiddels wel een beetje ervaring bij verschillende winkels met MTM, maar nog niet met full-canvas, dus heb ik de stap maar gewaagd en mij een pak laten aanmeten. Tot nog toe een prettige ervaring kan ik zeggen. De heren komen ondanks hun betrekkelijk geringe ervaring zeer deskundig over. Kan ook niet anders natuurlijk met o.a. de nodige 'forumervaring'.

Tijdens een zoektocht naar semi-formeel navy is mijn oog gevallen op een mooi, iets grover
worsted S100 stofje van Dugdale in 'grijzig' blauw, van circa 320 gram per vierkante meter. Gelukkig waren er maar enkele tientallen gelijkende stofjes om de keuze makkelijk te maken.

Het is een tweedelig pak geworden, tweeknoops jasje, donkerbruine hoornen knopen, zijtrekkers, twee klepzakken op het jasje, verder geen gekke details.
Ze werken wel met pasjasjes en -broeken, maar niet op de manier zoals ik dat gewend ben. Het jasje wordt niet afgespeld, maar op basis van fysiek opgenomen maten worden aanpassingen doorgevoerd op het bestelformulier. Waar ik vooral benieuwd naar ben, is of ze de belofte kunnen nakomen van een mooie strakke rug bij mijn afhangende rechterschouder.

Ik heb er in elk geval tot nu toe een goed gevoel over!
Over een week of zes weten we meer.