Auteur Topic: [Den Haag] Vanità - modern tailors  (283383 keer gelezen)

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Den Haag] Vanità - modern tailors
Reactie #120 Gepost op: 18 januari 2010 - 20:34:49
Alvorens ik onzin ga spuien, Velponi heeft natuurlijk veel meer ervaring met maatwerk dan ikzelf. Ik ben al blij dat ik ondertussen de verschillende maakwijzes begrijp. Ik kan me dan ook voorstellen dat het voor jullie frustrerend is dat ik niet naar behoren kan antwoorden.

En fin. Mijn ervaring bij Suitsupply was wezenlijk anders dan bij Vanita. Bij Suitsupply werd kort de borstomvang gemeten om vervolgens gelijk een pasjasje aan te doen. Vanaf dat punt zijn we toen verder gaan werken. Bij Vanita werd ik eerst keurig gemeten en vervolgens moest ik kort een pak aantrekken om te checken. Daarom zeg ik ook dat het lijkt op een tussenpas; waar de details worden nagelopen. Toen ik het pak aan had werd er gekeken naar mijn schouderpositie en werden deze gegevens genoteerd. Nou weet ik niet precies meer wat er allemaal bijzonder is aan mijn verschijning maar ik heb een redelijk forse borstomvang en sta behoorlijk recht. Ik meen mij te herinneren dat Alexander zei dat de schouders iets gedraaid moesten worden.

De letterlijke woorden van een recente conversatie waarin mij werd uitgelegd hoe het een klein beetje in zijn werk ging zijn "We maken voor iedere klant een uniek patroon, dus ook voor jou. We werken niet met een passerie of sizing-set zoals vrijwel alle andere winkels dat doen. We maken je patroon op basis van de gemeten lichaamsmaten en bijbehorende verhoudingen. Het maken van een patroon bestaat namelijk voor het over grote deel uit verhoudingen die worden afgeleid uit de gemeten maten. Hiervoor zijn allerlei regels, zoals ik je tijdens het aanmeten vertelde over lengte van onderarm etc. etc." Ook werd mij verteld dat de maakwijze zich in principe leent voor een tussenpas, maar dat de manier van werken bij Vanita minder tijd/geld kost.

In hoeverre dit jullie vragen beantwoordt weet ik niet, maar ik hoop dat jullie in ieder geval een idee hebben en dat het afwachten op de blogupdate wat dragelijker is.
Laatst bewerkt op: 18 januari 2010 - 21:13:50 door MMorley

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #121 Gepost op: 18 januari 2010 - 20:49:04
MMorley, wederom dank voor deze lange uiteenzetting, much appreciated. Ik moet wel toegeven dat ik erg benieuwd ben...

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #122 Gepost op: 18 januari 2010 - 21:14:30
Geen probleem, want ik wil natuurlijk ook wel weten hoe de vork in de steel zit. Gaat immers om kennisvergaring ;)

dennisbal

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #123 Gepost op: 18 januari 2010 - 21:50:09
klinkt nog steeds als gewone mtm.. :wink:
"I'm A man of simple tastes, only the best will do"

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #124 Gepost op: 18 januari 2010 - 21:58:08
klinkt nog steeds als gewone mtm.. :wink:

Zegt een ervaringsdeskundige?

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #125 Gepost op: 18 januari 2010 - 22:34:44
Alvorens ik onzin ga spuien, Velponi heeft natuurlijk veel meer ervaring met maatwerk dan ikzelf.

Dat valt reuze tegen, ik heb gewoon een grote bek. En niet eens in het echt, maar alleen op dit forum.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #126 Gepost op: 18 januari 2010 - 22:42:26
Whehehe, schitterende motivational.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #127 Gepost op: 18 januari 2010 - 22:43:29
Inderdaad :mrgreen:

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #128 Gepost op: 19 januari 2010 - 22:23:18
Krijg net een mailtje van mijn broer, zit nu bij Vanita.
Zal wel eens navraag bij hem doen.
Ben benieuwd, want het is een fervent Isaïa drager.
Als het wat is ga ik ook eens langs. ;)

Nightwatch

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #129 Gepost op: 19 januari 2010 - 22:43:47

Nu?!
Dat zijn nog eens ruime openingstijden...

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #130 Gepost op: 19 januari 2010 - 22:49:38
Goede klant. :mrgreen:

Nightwatch

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #131 Gepost op: 19 januari 2010 - 22:54:24

Als ik om deze tijden daar terecht kon (en het wat dichterbij was) werd ik daar ook een goede klant. Zeker als de drankenkast goedgevuld is... ;-)

Ben benieuwd naar de ervaringen van je broer!

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #132 Gepost op: 19 januari 2010 - 23:01:17
Keep you posted.
Volgens zijn laatste sms was alles nog in orde en naar tevredenheid.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #133 Gepost op: 23 januari 2010 - 21:53:15
Vandaag ook langs geweest in de fraaie winkel aan de Haagse Denneweg. Nette ontvangst, mooie, frisse, doch sfeervolle en klassiek ingerichte winkel. Heb inmiddels wel een beetje ervaring bij verschillende winkels met MTM, maar nog niet met full-canvas, dus heb ik de stap maar gewaagd en mij een pak laten aanmeten. Tot nog toe een prettige ervaring kan ik zeggen. De heren komen ondanks hun betrekkelijk geringe ervaring zeer deskundig over. Kan ook niet anders natuurlijk met o.a. de nodige 'forumervaring'. ;)

Tijdens een zoektocht naar semi-formeel navy is mijn oog gevallen op een mooi, iets grover worsted S100 stofje van Dugdale in 'grijzig' blauw, van circa 320 gram per vierkante meter. Gelukkig waren er maar enkele tientallen gelijkende stofjes om de keuze makkelijk te maken. ;) Het is een tweedelig pak geworden, tweeknoops jasje, donkerbruine hoornen knopen, zijtrekkers, twee klepzakken op het jasje, verder geen gekke details.

Ze werken wel met pasjasjes en -broeken, maar niet op de manier zoals ik dat gewend ben. Het jasje wordt niet afgespeld, maar op basis van fysiek opgenomen maten worden aanpassingen doorgevoerd op het bestelformulier. Waar ik vooral benieuwd naar ben, is of ze de belofte kunnen nakomen van een mooie strakke rug bij mijn afhangende rechterschouder. :P Ik heb er in elk geval tot nu toe een goed gevoel over!

Over een week of zes weten we meer. :)
Laatst bewerkt op: 23 januari 2010 - 22:01:37 door Mikey Fuoco

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #134 Gepost op: 23 januari 2010 - 22:00:07
Leuk, Mike. Die methode ken ik van Caruso bij FB. Hierna een keer een casual pak hè.