Auteur Topic: Markowski  (46367 keer gelezen)

J

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.888
    • Bekijk profiel
Markowski
Gepost op: 16 mei 2009 – 07:58:14
Markowski

Website: www.markowski-chausseur.fr

De naam Markowski komt door twee heren Marcos Fernandez Cabezas (Spanjaard van origine) en Claude Makowski – een Fransman (hoogstwaarschijnlijk met de Poolse voorouders). Van Marcos en Makowski hebben ze Markowski gemaakt.

Enkele modellen:











Edit: Toevoeging.
Laatst bewerkt op: 16 mei 2009 – 08:05:37 door Jesper

J

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.888
    • Bekijk profiel
Re: Markowski
Reactie #1 Gepost op: 16 mei 2009 – 07:59:33
Foto's van de schoenen van gebruiker Gccg:

(...)















gccg

  • Gebruiker
  • Berichten: 177
    • Bekijk profiel
Re: Markowski
Reactie #2 Gepost op: 17 mei 2009 – 12:36:53
Zou er andere kleur sokken bij aandoen, maar voor de rest zien de schoenen er keurig uit!
άberhaupt geen sokken.

Inderdaad ... geen sokken  :lol:



Laatst bewerkt op: 17 mei 2009 – 13:32:59 door gccg
eterum censeo Carthaginem esse delendam

gccg

  • Gebruiker
  • Berichten: 177
    • Bekijk profiel
Re: Markowski
Reactie #3 Gepost op: 17 mei 2009 – 13:31:09
gccg,

Ik zit op de markowski site te kijken en vind het mooie schoenen. Tot nu toe zie ik niet veel informatie op SF over deze schoenen, zou je hier wat meer over willen vertellen?

Alvast bedankt!


Dit merk – Markowski -  ben ik toevallig tegengekomen op het Internet toen ik op zoek was naar zomerse suede loafers in andere kleuren als bruin, grijs en donkerblauw.
Markowski is relatief (of … beter zeggen …bijna helemaal) onbekend in Engelstalige wereld want zelfs hun website is op moment beschikbaar alleen maar in het Frans (of ligt dat aan mijn computer?). Bedrijf Markowski was opgericht in 2007 door twee heren: Marcos Fernandez Cabezas – schoenenontwerper van de Emling en van de Bowen (schoenen van de Bowen werden ooit gemaakt door Alfred Sargent) en Claude Makowski – manager bij Saab Frankrijk. Hun bedoeling was om kwaliteitschoenen (RTW) te verkopen voornamelijk via het Internet waardoor ze veel goedkoper zouden zijn dan andere, gelijkwaardige schoeisel verkocht in een winkel. Hierbij hebben ze gekozen om niet alleen de verkopers van andere merken te zijn zoals Spartoo en Sarenza in Frankrijk. Beide heren dachten ook dat het mogelijk is om een kwaliteitsschoen voor een aanzienlijk lage prijs op de markt te brengen zonder te besparen aan de productiekosten. De op de internetverkoop gerichte distributiekosten (alleen een winkel in Parijs) zouden moeten zorgen voor een geldbesparing. Met het oog op de bovengenoemde zijn ze dus met nieuw merk begonnen: Marcos + Makowski = Markowski.
Zie: http://www.journaldunet.com/ebusiness/commerce/actualite/0711/071114-markowski-chausseur-veut-aborder-ecommerce-du-bon-pied.shtml
.

eterum censeo Carthaginem esse delendam

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Re: Markowski
Reactie #4 Gepost op: 17 mei 2009 – 13:37:35
Mike Wazowski

Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

dennisbal

  • Gebruiker
  • Berichten: 434
    • Bekijk profiel
Re: Markowski
Reactie #5 Gepost op: 17 mei 2009 – 14:22:11
dat ziet er best goed uit :o!
"I'm A man of simple tastes, only the best will do"

gccg

  • Gebruiker
  • Berichten: 177
    • Bekijk profiel
Re: Markowski
Reactie #6 Gepost op: 17 mei 2009 – 14:57:05
eterum censeo Carthaginem esse delendam

Hypo

  • Gebruiker
  • Berichten: 33
    • Bekijk profiel
Re: Markowski
Reactie #7 Gepost op: 17 mei 2009 – 17:14:24
Zitten zeker mooie modellen tussen.

Goodyear constructie, mooie gerolde rand, zolen alleen een beetje standaard. Maar goed voor 165 Euro kan dat ook bijna niet. Zie het een beetje als C&J maar dan voordeliger.

Heb 1 paar in bestelling en zie zeker nog een paar modellen die ik wel toe wil voegen aan mijn rotatie.

Zag mooie double monk in chocolate, Richelieu ΰ Plastron in Bordeaux, en rode broque voor in de zomer.





Markowski

  • Gast
Re: Markowski
Reactie #8 Gepost op: 21 mei 2009 – 13:53:52
Hallo

Because we're French we can barely speak english, so you can guess for our Dutch speaking ;)

Anyway, thank you for your interest in our products.

Furthermore,we let you know that we can answer any questions that you could have regarding our products.
Here, our Email address info(at)markowski-chausseur.fr

Best regards

Markowski team

GSA

  • Gast
Re: Markowski
Reactie #9 Gepost op: 21 mei 2009 – 14:52:47
pimp my markowski:


gccg

  • Gebruiker
  • Berichten: 177
    • Bekijk profiel
Re: Markowski
Reactie #10 Gepost op: 25 mei 2009 – 22:27:40
Mooi kleurtje. Zijn deze schoenen te vinden op hun website?
eterum censeo Carthaginem esse delendam

GSA

  • Gast
Re: Markowski
Reactie #11 Gepost op: 25 mei 2009 – 22:29:53
Mooi kleurtje. Zijn deze schoenen te vinden op hun website?

nope

Hypo

  • Gebruiker
  • Berichten: 33
    • Bekijk profiel
Re: Markowski
Reactie #12 Gepost op: 26 mei 2009 – 16:46:17
Vandaag mijn Markowski's in de post ontvangen.

Overall een redelijk aantrekkelijke schoen, maar helaas gaan ze weer terug waar ze vandaan kwamen.

Hier wat opmerkingen:

Met het uit de doos halen viel mij op dat de kwaliteit van het suede per schoen nog al verschilde. Het suede op de neus van de ene schoen had een ruige gebruikte look, terwijl het suede op de neus van de andere schoen een mooie nieuwe look had.  :cry:

Iets wat met verder dragen misschien gelijk getrokken kan worden, maar niet echt overtuigend.  [-X

Ten tweede, na verdere inspectie kwam ik er achter dat op beide schoenen hele diepe snedes in het suede te vinden waren. Alsof er iemand met een mes uitgeschoten was.  :-k

Unacceptable dus.

Simpele quality control in de fabriek had die moeten zien tijdens inspectie. (in fotos zijn cuts misschien niet goed te zien, maar merkjes zitten er mbt Markowski's return department.)

Verder viel mij tijdens het bestellen op dat Markowski stevige shipping charges rekend. Shoes 165 Euro, versturen vanuit Paris 29 Euro. Terwijl het terugsturen van de schoen naar Paris (met TNT) 9 Euro bedraagd. Zou niet moeten voor bedrijf dat er prat op gaat een Internet operatie te willen voeren.

Kortom, voor 165 Euro (ex heen en weer sturen) was het het proberen waard, maar ik ben niet overtuigd. 




Markowski

  • Gast
Re: Markowski
Reactie #13 Gepost op: 27 mei 2009 – 11:23:27
Dear Mr Hypo

We're deeply sorry to hear that the shoes doesn't fit you.

Our policy is to have the best after sales services (which has been demonstrated for several months now, on this French forum http://depiedencap.leforum.eu/t4520-photos-markowski.htm?start=375 ).

We can offer you a refund, or send you another pair of shoes, this time with the good size (judging on the pics you posted, we have good reasons to think that the shoes are to big for you).

Furthermore, if you choose to have another pair, we will send them to you, free of posting charges, since you're considering our cost for expedition as expensive,  altough we insure all our packages at the regular French tariff.

Best regards

Markowski staff

Orno

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.035
    • Bekijk profiel
Re: Markowski
Reactie #14 Gepost op: 27 mei 2009 – 11:47:38
Markowski,

I will try and translate a part of Hypo his post.

He  mentioned the difference in the suede between the two shoes. He said: one of the shoes had a rough and used look to the nose of the shoe, while the other looked completely new, like it should.

He also mentioned deep cuts in the suede on both shoes.


 
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford