Auteur Topic: Mijn trouwpak  (736373 keer gelezen)

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Mijn trouwpak
Reactie #870 Gepost op: 05 april 2011 - 11:58:55
Dat vraag ik me bij jou soms ook af.

LOL!

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #871 Gepost op: 05 april 2011 - 12:18:35
kleurstelling

kleur·stel·ling

de (v.)

1
·
het naast elkaar toepassen van bep. kleuren
1
a
(weverij) het bij elkaar zoeken en vaststellen der kleuren van de garens of de wol, passend voor het te weven patroon
2
·
het geven van een kleur aan een voorwerp

Scabal stof in een mooie licht- en donker blauwe kleurstelling.  :mrgreen:
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

MaChemist

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #872 Gepost op: 05 april 2011 - 22:24:25
Vermits één derde van alle huwelijken vroeg of laat strandt om welke reden dan ook is het mss eens na te denken over een scheidingspak. Veelal kom je er financieel gepluimd uit dus veel SF waardig zal het niet zijn  :-D

Gewoon een idee vanuit de realiteit van alle dag...

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #873 Gepost op: 05 april 2011 - 22:53:27
Gewoon hetzelfde pak gebruiken. Is ook een soort fuck you statement.

MaChemist

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #874 Gepost op: 05 april 2011 - 22:59:09
Mss pas je er dan niet meer in  :mrgreen:

Shine

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #875 Gepost op: 06 april 2011 - 08:34:17
Zoals je zelf al aangeeft zal er na een scheiding financieel weinig meer mogelijk zijn, zit je zo weer aan het juiste gewicht om het pak te dragen.

Maar wat een onderwerp om aan te snijden in dit topic. In een topic over trotse ouders heb je het toch ook niet over het overlijden van de kleine? Alleen maar omdat doodgaan de realiteit is van alle dag, daar is het percentage zelfs hoger. Volgens mijn laatste informatie gaat 100% van de mensen dood, zelfs iemand waarvan veel mensen denken dat hij niet dood kan gaan, Sai Baba  :)
Laatst bewerkt op: 06 april 2011 - 15:12:32 door Shine

Bob4881

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #876 Gepost op: 06 juni 2011 - 13:17:14
Voor diegenen die het leuk vinden te lezen, hierbij een verslagje van mijn zoektocht naar een pak. Afgelopen weken ben ik gewapend met een stukje stof van de bruidsjurk op zoek geweest naar een mooi pak. Was nog wel lastiger dan ik dacht. Ik ben bij verschillende winkels geweest.

Dag 1: Eerst dus bij Roka, en nee, dat was dus niet noemenswaardig. Later bij Kool geweest in R'dam, waar ik 2 mooie pakken van Caruso heb gezien. 1 daarvan heb ik aangehad, maar was niet helemaal wat ik zocht en de 2e was er niet in mijn maat. De medewerker zou uitzoeken of deze nog bij de andere vestiging te krijgen was en hij zou me de volgende dag terugbellen, dat is tot op heden niet gebeurd.

Daarna een mooi donkerblauw Zegna pak aangehad bij de Society Shop. Deze zat zeer mooi en ik werd er goed geholpen. Omdat dit pas het 2e pak was dat ik aanhad en er nog een bezoek aan Oger op de planning stond, besloot ik nog even te wachten met kopen.

Bij elke winkel werd mij tot dusver geadviseerd om een blauw pak te kopen bij deze jurk, tot ik dus bij Oger kwam. Deze man :twisted: adviseerde mij om per se géén blauw pak te nemen omdat dit te hard zou afsteken bij de jurk :(. Hij adviseerde een grijs pak te nemen. Later in het gesprek adviseerde hij ook om alleen zwarte schoenen te dragen, terwijl ik graag bruine schoenen wilde dragen. Ik besef dat zijn advies goed bedoelt was en volgens de traditie ook juist is, maar door eerdere adviezen was ik enthousiast geworden over donkerblauw met bruine schoenen. Gedesillusioneerd  :?besloot ik het die dag voor gezien te houden. Thuis aangekomen besloot ik mijn verloofde te vertellen over mijn ervaringen en ook de kleuren te benoemen. Ook zij vond dat donkerblauw te hard werd en ze vond dat ik naar andere kleuren moest kijken ](*,).

Voor diegenen die na dit (langer dan ik verwacht had) stuk nog niet zijn afgehaakt, later vandaag beschrijf ik dag 2/3 + zal ik zeggen welke stof het uiteindelijk geworden is. (ik ben de naam vergeten) #-o. Helaas nog geen foto's, want ik heb het stofje nog niet binnen, maar het wordt erg :-({|= \:D/ mooi!

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #877 Gepost op: 06 juni 2011 - 13:22:25
Ik heb alles gelezen.

Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
Reactie #878 Gepost op: 06 juni 2011 - 13:29:26
Ik ook, ben benieuwd voor welke winkel en kleur/stof je uiteindelijk kiest. Zelf heb ik zo'n beetje hetzelfde rondje afgelopen. Van Kool (hadden niet veel) naar Society Shop (slecht geholpen) en uiteindelijk bij Oger uitgekomen. Overigens werd ik niet zo in een hoekje gedwongen, heb toch echt mijn eigen keuzes gemaakt.
//

Bob4881

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #879 Gepost op: 07 juni 2011 - 10:00:50
Iets later dan gepland, maar hier dag 2&3.

De discussie over de kleur ging thuis dus verder. Ik heb zelfs advies gevraagd bij de toekomstig fototgraaf. Zij adviseerde ook voor een andere kleur te gaan. Bruin, taupe of grijs. Mijn vriendin had mij een roomwit stuk stof meegegeven waar m.i. donkerblauw perfect bijpast. Echter zitten er(voor mij onbekende) elementen in een andere kleur in de jurk die ervoor konden zorgen dat blauw te hard zou afsteken. Gelukkig had ik ook een foto van de jurk meegekregen, zodat de medewerkers de totale jurk wel zouden zien.

Dag 2: Deze keer niet naar R'dam, maar naar Den Haag. Doel vandaag was dus het vinden van een pak in een andere kleur. Taupe ging lastig worden, ook omdat ik het pak nog graag wil doordragen na de bruiloft. In R'dam was ik wel goed geholpen bij de Society shop, dus vandaag zou ik daar weer naar toe gaan. Waar de medewerker in R'dam direct de moeite nam om het pak af te spelden zodat ik goed kon zien hoe het pak zou zitten, deed deze medewerker dat niet. Ik heb een tijdje een bruin pak aangehad. Eerst vond ik het wel aardig en hoe langer ik hem aan had, hoe mooier ik het vond. Dit was echter niet bepaald wat ik in mijn hoofd had en zeker niet het gevoel waar ik naar op zoek was. Ik had geen "wow, dit is het" moment.

Hierna weer naar Oger, om toch ook maar de grijze collectie en wat maatwerk te bekijken. Ik trof daar een dame :twisted: die normaal Corporate Wear doet, en ze straalde ook uit dat ze geen zin had om te helpen. Zelden ben ik zo onvriendelijk te woord gestaan(hulp kon je het niet noemen, ook al heb ik nog wel iets aangehad). Na 10 minuten ben ik gevlucht. Bij iemand die zo onbeleefd is, hoef ik geen trouwpak te bestellen.

Van een zaak als Oger verwachtte ik toch meer. Verbouwereerd als ik was(en het mooie weer hielp ook), besloot ik een terrasje te pakken. Steeds meer dacht ik aan dat bruine pak. Het voelde niet goed, vond het niet een heel mooi pak, maar het paste bij de jurk en was de verstandige en veilige keuze. Gelukkig had ik goede adviseurs bij me en zij zagen de twijfel en ook zij moesten wennen aan het bruine pak. Ook zij vonden dat ik verder moest kijken.

Gelukkig had ik me hier op dit forum goed voorbereid en had dus nog wel wat adresjes in Den Haag. Zo leuk als ik het shoppen vond en enthousiast als ik was aan het begin van mijn zoektocht, zo teleurgesteld was ik op dat moment. Ik besloot naar Vanitá te gaan en daar geen richting te geven aan de kleur. Vanitá legde mij een aantal stoffen voor. Een aantal grijs, maar ook mijn aandacht ging als vanzelf naar 1 hele mooie stof.... DonkerBLAUW! Na enkele minuten was ik er uit. Misschien is een andere kleur mooier bij de jurk, maar deze kleur zal geen mismatch zijn. Dit was waar ik naar op zoek was.

Thuis aangekomen had ik besloten alleen te melden dat ik een mooie stof had gevonden die goed bij de jurk past. Het antwoord van mijn vriendin is legendarisch: Dat is mooi schat, ik vertrouw je, het is toch geen blauw ](*,) :-k. Ik heb op dat moment toch maar verteld dat het wel blauw was waar ik voor gevallen was. Na een korte discussie stelde ik voor dat ze zelf maar mee moest om te kijken. Als ze het dan écht bij de jurk vond passen, dan mocht ze direct een andere stof uitzoeken(ik had immers ook mooie grijze stoffen gezien, dus ik had al besloten bij Vanitá een pak aan te meten).

Dag 3: D-Day. Vandaag staat voor de 3e keer een trip naar het westen op het programma. Deze keer met mijn verloofde en mijn zus. Ik ben zelfs een beetje zenuwachtig, wordt het mijn 1e keus of wordt het toch grijs. De verschillende stoffen werden op tafel gelegd. Vol verwachting bestudeerde ik het gezicht van mijn vriendin, die direct het stofje van de jurk op de verschillende kleuren legde. Haar gezicht sprak boekdelen, een kleine schrik op haar gezicht. En toen: Ja, schat, ik vind blauw toch echt mooier  :-^\:D/ =D> :-({|=. Zie je nou wel dat je dit alleen kon #-o. :-k.

Ik ging voor 2-delig, maar op advies van vriendin, zus en Vanitá toch ook maar een vestje besteld. Hier was de keuze Off-white of lichtblauw. Ik heb voor Off-white gekozen. Daaronder komt een lichtblauw hemd. Mijn eerder vermeld budget is overschreden, maar ik ben zeer content met de keuzes die ik gemaakt heb. Nu begint het lange wachten. Nog een paar weekjes. Zodra ik het stofje van mijn pak heb, zal ik de foto posten

De stoffen:
Tweedelig pak: Dormeuil Amadeus, bunch 851. Donkerblauw met een hele lichte glans
Vest: Scabal, off-white
Hemd: Canclini, lichtblauwe Herringbone

Ps. Ietwat lang(dradig), ben benieuwd wie het tot onderaan gelezen heeft  :lol:
Laatst bewerkt op: 07 juni 2011 - 10:03:37 door Bob4881

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #880 Gepost op: 07 juni 2011 - 10:17:06

Ps. Ietwat lang(dradig), ben benieuwd wie het tot onderaan gelezen heeft  :lol:

Ja, alles gelezen hoor ;).

Jammer van de behandeling bij Oger, hangt echt van de verkoper af blijkt maar, ben er (in DH) een tijdje geleden goed behandeld (ruim de tijd genomen etc.) door een blonde jongeman.

Laatst bewerkt op: 07 juni 2011 - 10:32:42 door Clay

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #881 Gepost op: 07 juni 2011 - 10:24:41
Mooi dat het gelukt is met je pak, jammer van de mevrouw bij Oger.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Bob4881

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #882 Gepost op: 07 juni 2011 - 10:44:02
Ach, ik ben er intussen overheen. Een terras doet wonderen, de stof bij Vanitá deed de rest.  :-D

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #883 Gepost op: 07 juni 2011 - 10:47:22
Donkerblauw is een prima keuze. Geeft juist een mooi contrast met roomwit. Een off-white vest bij roomwit lijkt me dan weer link, maar daar zullen jullie vast goed naar hebben gekeken.

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #884 Gepost op: 07 juni 2011 - 10:50:21
Leuk verhaal Bob :-D En budgetten zijn er om overschreden te worden ;-)
The man with style, is the man who can smile