Iets later dan gepland, maar hier dag 2&3.
De discussie over de kleur ging thuis dus verder. Ik heb zelfs advies gevraagd bij de toekomstig fototgraaf. Zij adviseerde ook voor een andere kleur te gaan. Bruin, taupe of grijs. Mijn vriendin had mij een roomwit stuk stof meegegeven waar m.i. donkerblauw perfect bijpast. Echter zitten er(voor mij onbekende) elementen in een andere kleur in de jurk die ervoor konden zorgen dat blauw te hard zou afsteken. Gelukkig had ik ook een foto van de jurk meegekregen, zodat de medewerkers de totale jurk wel zouden zien.
Dag 2: Deze keer niet naar R'dam, maar naar Den Haag. Doel vandaag was dus het vinden van een pak in een andere kleur. Taupe ging lastig worden, ook omdat ik het pak nog graag wil doordragen na de bruiloft. In R'dam was ik wel goed geholpen bij de Society shop, dus vandaag zou ik daar weer naar toe gaan. Waar de medewerker in R'dam direct de moeite nam om het pak af te spelden zodat ik goed kon zien hoe het pak zou zitten, deed deze medewerker dat niet. Ik heb een tijdje een bruin pak aangehad. Eerst vond ik het wel aardig en hoe langer ik hem aan had, hoe mooier ik het vond. Dit was echter niet bepaald wat ik in mijn hoofd had en zeker niet het gevoel waar ik naar op zoek was. Ik had geen "wow, dit is het" moment.
Hierna weer naar Oger, om toch ook maar de grijze collectie en wat maatwerk te bekijken. Ik trof daar een dame

die normaal Corporate Wear doet, en ze straalde ook uit dat ze geen zin had om te helpen. Zelden ben ik zo onvriendelijk te woord gestaan(hulp kon je het niet noemen, ook al heb ik nog wel iets aangehad). Na 10 minuten ben ik gevlucht. Bij iemand die zo onbeleefd is, hoef ik geen trouwpak te bestellen.
Van een zaak als Oger verwachtte ik toch meer. Verbouwereerd als ik was(en het mooie weer hielp ook), besloot ik een terrasje te pakken. Steeds meer dacht ik aan dat bruine pak. Het voelde niet goed, vond het niet een heel mooi pak, maar het paste bij de jurk en was de verstandige en veilige keuze. Gelukkig had ik goede adviseurs bij me en zij zagen de twijfel en ook zij moesten wennen aan het bruine pak. Ook zij vonden dat ik verder moest kijken.
Gelukkig had ik me hier op dit forum goed voorbereid en had dus nog wel wat adresjes in Den Haag. Zo leuk als ik het shoppen vond en enthousiast als ik was aan het begin van mijn zoektocht, zo teleurgesteld was ik op dat moment. Ik besloot naar Vanitá te gaan en daar geen richting te geven aan de kleur. Vanitá legde mij een aantal stoffen voor. Een aantal grijs, maar ook mijn aandacht ging als vanzelf naar 1 hele mooie stof.... DonkerBLAUW! Na enkele minuten was ik er uit. Misschien is een andere kleur mooier bij de jurk, maar deze kleur zal geen mismatch zijn. Dit was waar ik naar op zoek was.
Thuis aangekomen had ik besloten alleen te melden dat ik een mooie stof had gevonden die goed bij de jurk past. Het antwoord van mijn vriendin is legendarisch: Dat is mooi schat, ik vertrouw je, het is toch geen blauw ](*,) :-k. Ik heb op dat moment toch maar verteld dat het wel blauw was waar ik voor gevallen was. Na een korte discussie stelde ik voor dat ze zelf maar mee moest om te kijken. Als ze het dan écht bij de jurk vond passen, dan mocht ze direct een andere stof uitzoeken(ik had immers ook mooie grijze stoffen gezien, dus ik had al besloten bij Vanitá een pak aan te meten).
Dag 3: D-Day. Vandaag staat voor de 3e keer een trip naar het westen op het programma. Deze keer met mijn verloofde en mijn zus. Ik ben zelfs een beetje zenuwachtig, wordt het mijn 1e keus of wordt het toch grijs. De verschillende stoffen werden op tafel gelegd. Vol verwachting bestudeerde ik het gezicht van mijn vriendin, die direct het stofje van de jurk op de verschillende kleuren legde. Haar gezicht sprak boekdelen, een kleine schrik op haar gezicht. En toen: Ja, schat, ik vind blauw toch echt mooier

\

/ =D>

{|=. Zie je nou wel dat je dit alleen kon #-o. :-k.
Ik ging voor 2-delig, maar op advies van vriendin, zus en Vanitá toch ook maar een vestje besteld. Hier was de keuze Off-white of lichtblauw. Ik heb voor Off-white gekozen. Daaronder komt een lichtblauw hemd. Mijn eerder vermeld budget is overschreden, maar ik ben zeer content met de keuzes die ik gemaakt heb. Nu begint het lange wachten. Nog een paar weekjes. Zodra ik het stofje van mijn pak heb, zal ik de foto posten
De stoffen:
Tweedelig pak: Dormeuil Amadeus, bunch 851. Donkerblauw met een hele lichte glans
Vest: Scabal, off-white
Hemd: Canclini, lichtblauwe Herringbone
Ps. Ietwat lang(dradig), ben benieuwd wie het tot onderaan gelezen heeft