Auteur Topic: Mijn trouwpak  (736378 keer gelezen)

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Mijn trouwpak
Reactie #825 Gepost op: 03 maart 2011 - 18:48:26
Wat nog niet voorbij is gekomen als suggestie voor een trouwpak is een van de kleermakers van de maatwerkdagen bij één van de Oger-winkels of wellicht die bij Pauw (hoewel Pauw Attolini over de vloer krijgt en je dat niet met €1500 gaat redden).
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #826 Gepost op: 03 maart 2011 - 18:57:02
Wat vinden jullie van deze?

(Foto.)

Het is moeilijk om er een compleet pak bij te denken, de stof/kleur zelf trekt mij wel.

Hoewel het mij een mooie stof lijkt, zou ik strepen alleen kiezen voor een zakelijk pak.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #827 Gepost op: 03 maart 2011 - 18:57:14
De ervaring leert echter dat de heren die dan komen aanmeten weinig ervaring hebben en het resultaat vaak treurig is. Dan zou ik eerder kiezen voor een van de vaste medewerkers die er al langer ervaring mee hebben. Beter resultaat, zelfde prijs.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #828 Gepost op: 03 maart 2011 - 19:17:37
De ervaring leert echter dat de heren die dan komen aanmeten weinig ervaring hebben en het resultaat vaak treurig is. Dan zou ik eerder kiezen voor een van de vaste medewerkers die er al langer ervaring mee hebben. Beter resultaat, zelfde prijs.

Nooit gedacht, had verwacht dat ze juist wel weten waar ze mee bezig zijn. Zo zie je maar weer.
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Bob4881

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #829 Gepost op: 03 maart 2011 - 19:33:26
Bedankt voor de snelle reactie.

Is de volgende verdeling realistisch en ben ik nog iets vergeten?

Schoenen          €350
Riem                 €  80
Overhemd          €150
Das           €  80
Pak                  €900

Is het mogelijk om een pak op maat te laten maken voor dit bedrag of moet mijn budget dan iets omhoog?

Oh ja. Ik wil geen typisch trouwpak, maar een pak dat ik na de bruiloft ook nog naar mijn werk aankan.
Laatst bewerkt op: 03 maart 2011 - 19:38:10 door Bob4881

treviorum

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #830 Gepost op: 03 maart 2011 - 19:33:47

Is dat hetzelfde verhaal wanneer Kiton en Attolini afreizen naar onze pakkenboer? Ik vraag me toch wel af of hetgeen jij noemde ook bij voorgenoemde merken voorkomt. Zulke kwalitatief hoog aangeslagen kleermakers willen toch ook wel op zulke momenten pieken en zullen dan toch geen beunhazen sturen?
Laatst bewerkt op: 03 maart 2011 - 20:20:34 door treviorum

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #831 Gepost op: 03 maart 2011 - 19:40:38
Is dat hetzelfde verhaal wanneer Kiton en Attolini afreizen naar onze pakkenboer? Ik vraag me dat toch wel af of dat bij voorgenoemede merken ook zo is. Zulke kwalitatief hoog aangeslagen kleermakers willen toch ook wel op zulke momenten pieken en zullen dan toch geen beunhazen sturen?

Zoiets kan ik me ook maar moeilijk voorstellen. Aan de andere kant is het ook aan de klant goed aan te geven wat hij van het pak verwacht, hoe hij het wil dragen etc. je bent er zelf net zo goed bij als dat de kleermaker is. Helaas is dat iets wat naar mijn beleving nogal eens vergeten wordt als het pak binnenkomt en niet aan de verwachtingen voldoet. Het resultaat wordt afgedaan als een fout van de 'slechte kleermaker'. Desalniettemin kan het net zo goed wel aan de kleermaker liggen maar dat zou je niet moeten verwachten op zo'n niveau.

treviorum

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #832 Gepost op: 03 maart 2011 - 19:48:32
Bedankt voor de snelle reactie.

Is de volgende verdeling realistisch en ben ik nog iets vergeten?

Schoenen          €350
Riem                 €  80
Overhemd          €150
Das           €  80
Pak                  €900

Is het mogelijk om een pak op maat te laten maken voor dit bedrag of moet mijn budget dan iets omhoog?

Oh ja. Ik wil geen typisch trouwpak, maar een pak dat ik na de bruiloft ook nog naar mijn werk aankan.

Tip: Kijk eens naar een overhemd van Alessandro Gherardi. Prachtige hemden, met plooitjes op de schouder, behoorlijk slank gesneden. Kosten: 98 euro bij de welbekende winkelketen van slanke en snelle pakken. Voor wat betreft je budget voor schoenen zou je wel wat moois kunnen kopen bij Borgioli. De riem is begroot op een riem van een merk als Profuomo of Suit Supply: geen topkwaliteit maar verder niets mis mee. Als je een driedelig pak laat maten, dan is een riem zelfs niet gewenst. Het bedrag voor het pak komt in de buurt of zit zeker in de price range van pakken van bijvoorbeeld Raffaele Caruso en Dressed for Succes. Het is trouwens de vraag of je een maatpak nodig hebt. Als je een goed figuur hebt voor wat betreft de kleding uit het rek, volstaat ready to wear en heeft maatwerk niet echt een toegevoegde waarde. Succes verder met je zoektocht en natuurlijk gefeliciteerd met de te nemen stap!
Laatst bewerkt op: 03 maart 2011 - 20:32:20 door treviorum

Mediaman

• Gast
Reactie #833 Gepost op: 03 maart 2011 - 20:07:26
Je komt zeker uit met dit budget, mijn ss pak (2-delig) kwam op ca. € 700,-

Maak voor de schoenen en de riem gebruik vd uitverkoop.

Vergeet een paar goede kniekousen niet.

In welke regio woon je?

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #834 Gepost op: 03 maart 2011 - 20:13:02
Je komt zeker uit met dit budget, mijn Suit Supply pak (2-delig) kwam op ca. € 700,-

In welke regio woon je?

Met alle respect uitverkoopschoenen zijn het vaak (net) niet, en als je al €200 onder de begroting van je pak uitkomt, mits je voor SuitSupply mtm kiest, kom je met €550 erg ver.

HenkieVV

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #835 Gepost op: 03 maart 2011 - 20:18:36
Met alle respect uitverkoopschoenen zijn het vaak (net) niet, en als je al €200 onder de begroting van je pak uitkomt, mits je voor SuitSupply mtm kiest, kom je met €550 erg ver.

Ik dacht eerlijk waar dat je bij Suit Supply niet eens over de 600 euro heen kon...

Mediaman

• Gast
Reactie #836 Gepost op: 03 maart 2011 - 20:19:59
Ik dacht eerlijk waar dat je bij Suit Supply niet eens over de 600 euro heen kon...

Het is me gelukt. Gaaf hé?

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #837 Gepost op: 03 maart 2011 - 20:21:32
Schiet op schiet op het geld moet op zegt men hier dan toch.

Bob4881

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #838 Gepost op: 03 maart 2011 - 20:34:04
@Treviorum Bedankt voor de goede tip!

Je komt zeker uit met dit budget, mijn Suit Supply pak (2-delig) kwam op ca. € 700,-

In welke regio woon je?

Ik woon in Kampen, maar kom oorspronkelijk uit Leiden en werk ook nog in de Randstad. Ben eigenlijk dus nog overal te vinden.

De riem die bij de Borgioli(zie bijlage, weet niet of het deze wordt, maar ben groot fan van Borgioli) geleverd wordt, kost volgens mij €80,-.

[attachment deleted by admin]

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #839 Gepost op: 03 maart 2011 - 20:35:18
Mooie schoen trouwens, waar ga je die kopen?