Auteur Topic: Mijn trouwpak  (738105 keer gelezen)

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Re: Re: Show hier je nieuwste aanwinst! [ Pics Please ]
Reactie #1755 Gepost op: 11 september 2012 - 15:12:59
Heeft iemand al het punt gemaakt dat het aan de bruid is om op te vallen? En dat het de bruidegom siert als deze enigszins onopvallend gekleed gaat?
Dat ben ik van mening namelijk.

Het punt wat betreft onopvallendheid kun je breed opvatten, maar ik zou hoe dan ook overwegend gedekte kleuren kiezen. Laat haar shinen, dat is m.i. haar plaats. Neemt niet weg dat het ook jouw dag is, maar op een andere manier.

=D>
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

RdB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Mijn trouwpak
Reactie #1756 Gepost op: 11 september 2012 - 15:19:19
Ja, maar wat nou als de bruid ook een bruidegom is?

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #1757 Gepost op: 11 september 2012 - 15:24:21
Die roze broek heeft mij wel een beetje op het verkeerde been gezet.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Re: Mijn trouwpak
Reactie #1758 Gepost op: 11 september 2012 - 15:47:48

Haha. Euh, ja misschien heb ik iets gemist in dit verhaal?  Het zou kunnen natuurlijk, maar om toch even te serieus op dat punt in te gaan: dan houdt mijn argument nog steeds stand. Beiden heren dragen het best een decent pak in welke vorm dan ook.
:-)
Laatst bewerkt op: 11 september 2012 - 15:52:43 door Mad Hatter

RogierC

• Bekijk profiel
Reactie #1759 Gepost op: 14 september 2012 - 19:32:25
@ Artjan, het Britse Favourbrook heeft een aantal mogelijkheden die origineel maar toch ook stijlvol zijn. Je wil toch nog wel dat je je trouwfoto's aan je kinderen kan laten zien zonder dat ze meteen in de lach schieten.

Bob4881

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1760 Gepost op: 15 september 2012 - 11:56:41

Dan is het probleem opgelost. Dan kunnen ze beiden schitteren. Hij in een schreeuwend pak,  "zij" in een witte jurk

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1761 Gepost op: 15 september 2012 - 12:12:27
Ik denk dat Artjan is geschrokken van de reacties.

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1762 Gepost op: 15 september 2012 - 14:16:37
Ik lees dit topic nu pas en ik denk dat iemand gewoon die bokaal wil inpikken.
if i stop lying i just disappoint you

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #1763 Gepost op: 16 september 2012 - 17:52:58
Ik lees dit topic nu pas en ik denk dat iemand gewoon die bokaal wil inpikken.

Dan kan ik nu tenminste met een gerust hart richting Frankrijk vertrekken.  :wink:
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #1764 Gepost op: 08 oktober 2012 - 19:20:47
Ben toch wel benieuwd met wat voor een pak Artjanvk is thuisgekomen.

Dries

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1765 Gepost op: 08 oktober 2012 - 20:58:36
Ben toch wel benieuwd met wat voor een pak Artjanvk is thuisgekomen.

Nu de das binnen is even snel een shotje aan gewaagd. Zowel in Carwo pose als in SF.net pose.

Het pak is driedelig van Vanita in Dormeuil Amadeus (brr) stof. Jasje is halfgevoerd, de voering is zo blauw als de das. Softshoulder. Broek heeft zijtrekkers en een knopengulp. Het shirt ook via Vanita (canclini) in een witte visgraat. De das (die ik in mijn snelheid iets te lang heb gestropt) is van Drake's, het pochet heb ik zo uit de kast getrokken en de schoen is de C&J Alex. Ik heb bretels van Albert Thurston in hetzelfde babyblauw liggen, maar weet nog niet of ik die aantrek.

Ik wilde een tijdloze snit, maar moet alleen zelf nog wel wat wennen aan de breedte van de broekspijp.

Een nogal late reactie, maar je hebt een erg mooie trouwoutfit uitgekozen, Bill!
Erg mooie fit en een leuke das ook!
Laatst bewerkt op: 08 oktober 2012 - 21:04:02 door Dries

GroovyTiggr

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1766 Gepost op: 21 februari 2013 - 09:28:45
Ook ik ga dit jaar trouwen en heb mijn queeste gestart naar een goed trouwpak.

Zit zelf te denken aan Oger Hand Made. Weet niet of er nog kwaliteitsverschil (in opmeten ed) per filiaal is. Weet iemand van jullie dit?

Vanita werd mij ook aangeraden maar daar staat dat een 2 delig pak begint bij 1000 euro (ongeplakt). Bij Oger zou dit 750 zijn. Ik weet dat ik altijd op een duurder stofje of duurdere opties uitkom en daar ik max 1000 wil uitgeven valt Vanita denk ik af.
Tenzij jullie mij anders kunnen vertellen.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1767 Gepost op: 21 februari 2013 - 11:51:07
Ook ik ga dit jaar trouwen en heb mijn queeste gestart naar een goed trouwpak.

Zit zelf te denken aan Oger Hand Made. Weet niet of er nog kwaliteitsverschil (in opmeten ed) per filiaal is. Weet iemand van jullie dit?

Vanita werd mij ook aangeraden maar daar staat dat een 2 delig pak begint bij 1000 euro (ongeplakt). Bij Oger zou dit 750 zijn. Ik weet dat ik altijd op een duurder stofje of duurdere opties uitkom en daar ik max 1000 wil uitgeven valt Vanita denk ik af.
Tenzij jullie mij anders kunnen vertellen.

New Tailor wellicht? Werkt Menco nu, vind ik en meerdere met mij, een van de betere "opmeters"
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

k0ewl

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1768 Gepost op: 25 februari 2013 - 09:05:00
Hallo heren,

Aankomende september zal ook ik in het huwelijksbootje stappen. Nu de locatie, de datum, etc geregelgd zijn, wordt het tijd om over het pak na te denken.
Nu heb ik deze thread al helemaal doorgenomen en ook wat andere threads over wat wel en wat niet kan.

1,5 week geleden bij de SuSu in Rotterdam naar binnen gelopen en daar had ik niet helemaal de juiste klik. Daarna vorige week een afspraak bij Vanita gehad en daar was het veel beter. Erg gezellig gehad met Alexander en genoeg opties bekeken. Ook een keuze gemaakt en een prijs gehoord.
Mijn vader en moeder willen graag het pak betalen en daarom vond ik het niet helemaal oké om voor een twee-delig pak mijn vader en moedeer helemaal uit te kleden (ba-dum-pssttt). Daar kwam natuurlijk het vest nog bij en dat vond ik gewoon te duur omdat je het maar 1 keer aan hebt. Als je dan de schoenen, das, overhemden etc er nog bij rekent, dan wordt het te duur. Daarom toch maar afgelopen zaterdag een afspraak bij de SuSu voor een MtM. Deze keer erg goed geholpen en ik kreeg van deze stoffen ook duidelijk een beter gevoel.

Het pak wordt dus donker blauw. 100% wol, super 130. Het vestje wil ik off-white. Bij vanita hebben ze me een donker rode schoen voor gezet en hoewel ik in eerste instantie dacht dat het tč zou zijn, maar vond het toch wel mooi. Daardoor nu ook donker rode voering. Denk dat het wel een mooie combinatie wordt.

Specs:
- Napoli MtM
- ticket pocket
- slanted pockets
- sluitknoop zo ver mogelijk laten zakken. Zat naar mijn mening nog 1 cm te hoog, maar hier was wel mee te leven.
- Donker blauw, 100% wol, super 130, 230gr/m
- 4 kissing buttons op de mouwen
- Bordeaux rode voering
- off-white vest met knopen van schelp

De das wil ik eigenlijk matchen met het vestje. Dus ook off-white. Nu dus op zoek naar een donker rode monk strap met bijpassende riem. Budget is ongeveer 200 euro voor schoenen. Iemand een tip?

Erg bedankt voor alle informatie die ik via dit forum heb mogen vergaren!

De definitieve order is nog niet door gezet, omdat ik het nog even moest matchen met de jurk van mijn vriendin, maar die heeft gelukkig ingestemd met blauw ipv antraciet. Dus, zitten er nog vreselijke keuzes in, dan kan ik het nog aanpassen. Jullie zijn hier tenslotte meer van op de hoogte dan ik.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1769 Gepost op: 25 februari 2013 - 09:25:19
Wat het pak betreft: ik zou geen slanted pockets doen. Buiten dat ze in mijn ogen zelden flatterend zijn, zijn ze meer voor (paardrij)jasjes.