Auteur Topic: Mijn trouwpak  (738100 keer gelezen)

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Mijn trouwpak
Reactie #1815 Gepost op: 26 februari 2013 - 10:19:41
Koewl, je hebt een driedelig pak aan. Gedragen zonder formele schoen is de balans zoek.

Daarnaast wil je vooral niet op de eerste dag van je huwelijk een precedent scheppen. Als jij iets wil dan gebeurt dat. In overleg met je vrouw natuurlijk. Waarna ze altijd nog kan veto'en.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1816 Gepost op: 26 februari 2013 - 10:27:46
Hier nog wat inspiratie. Klassiek, maar niet oubollig, door de snit van het pak, de feestelijke, frisse das en de schoenen (wholecuts). Van Bill, ook een broekie.

Nu de das binnen is even snel een shotje aan gewaagd. Zowel in Carwo pose als in SF.net pose.

Het pak is driedelig van Vanita in Dormeuil Amadeus (brr) stof. Jasje is halfgevoerd, de voering is zo blauw als de das. Softshoulder. Broek heeft zijtrekkers en een knopengulp. Het shirt ook via Vanita (canclini) in een witte visgraat. De das (die ik in mijn snelheid iets te lang heb gestropt) is van Drake's, het pochet heb ik zo uit de kast getrokken en de schoen is de C&J Alex. Ik heb bretels van Albert Thurston in hetzelfde babyblauw liggen, maar weet nog niet of ik die aantrek.

Ik wilde een tijdloze snit, maar moet alleen zelf nog wel wat wennen aan de breedte van de broekspijp.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #1817 Gepost op: 26 februari 2013 - 10:29:04
Punt is ook dat het niet allemaal zo ontzettend serieus moet zijn. Want dat zijn we allebei niet. Ik ben 26 en mijn vriendin 25. Wil me vooral ook geen oude zak voelen op zo'n dag.
Lederen zolen is een must. Agreed.

Ik vind zwarte schoenen eigenlijk weer net te en ben zelf groot voorstander van de donkerrode tint. Maar ik zie niet zo goed hoe dat moet gaan matchen met een paarse kleur.
Vandaar de keus voor grijs. Loop hier nu voorbeelden te zoeken, maar kan niet echt wat vinden.

De suede optie was het idee van mijn vriendin omdat ze dat lekker jeugdig vindt. Is ook zo, maar voor zo'n dag waarschijnlijk niet de beste keus.

Hulde voor jouw opstelling in deze.

Jeugdig zit niet perse in de schoenen; bij een beperkter budget is Floris van Bommel wellicht een gezonde optie, zou niet gaan voor suede of een lichte tint leer.

Wellicht is een zeer donker grijze tint een optie; een mooie captoe of een eenvoudige slanke leest oxford of wholecut.
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

k0ewl

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1818 Gepost op: 26 februari 2013 - 10:32:24
Heb het ook al zover gekregen dat we niet voor de kerk trouwen. Ben dan wel rooms katholiek, maar ben atheist in hart en nieren.

Maar burgundy schoenen met paarse accenten in de outfit? Ik vind het een rare combinatie. Dus dat het dan niet burgundy wordt is logisch. Wel jammer though, aangezien ik een bordeaux voering heb gekozen in het jasje omdat het ontzettend mooi stond.

Die meermins http://meermin.es/ficha_articulo.php?id=1925 zien er goed uit.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1819 Gepost op: 26 februari 2013 - 10:33:57
Niet matchen met de bruid. Werkt toch niet. Dus vergeet het paars.

RdB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1820 Gepost op: 26 februari 2013 - 10:34:02
Heb het ook al zover gekregen dat we niet voor de kerk trouwen. Ben dan wel rooms katholiek, maar ben atheist in hart en nieren.

Goed geregeld, chapeau.

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1821 Gepost op: 26 februari 2013 - 10:35:35

De getoonde Meermin een redelijk standaard Oxford op een slanke leest en wordt door nagenoeg ieder merk gevoerd; keuze genoeg en nu de juiste kleur nog. :wink:
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1822 Gepost op: 26 februari 2013 - 10:37:20
Over die voering zou ik me niet druk maken (wel zou ik de slanted zakken nog recht laten zetten : )). Die Meermins zouden prima zijn. Op de Hiro-leest. In het Meermin-topic vind je (hopelijk) informatie over de pasvorm van die leest, in verband met je hoge wreven. Als je ervoor kiest, zou ik in elk geval contact opnemen met Meermin over de maat. Oxfords zijn helaas voor jou (en ook voor mij) niet de makkelijkste schoenen.

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1823 Gepost op: 26 februari 2013 - 10:41:26
Hier nog wat inspiratie. Klassiek, maar niet oubollig, door de snit van het pak, de feestelijke, frisse das en de schoenen (wholecuts).

Mooi. Zou mijn keuze zijn.

k0ewl

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1824 Gepost op: 26 februari 2013 - 10:43:27
Mooi. Zou mijn keuze zijn.
Grapjes  :P

Ik ben erg onder de indruk van deze schoenen: Lanvin Oxford

Helaas buiten budget, als je ze al ergens kan vinden.
Laatst bewerkt op: 26 februari 2013 - 10:45:08 door k0ewl

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1825 Gepost op: 26 februari 2013 - 10:51:48

Mooie schoentjes, ik zou in jouw geval in ieder geval kiezen voor live passen door de hoge wreef en niet online risico's lopen op niet passen.  :-k
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1826 Gepost op: 26 februari 2013 - 10:55:16
Dat lijkt me ook verstandig. Wordt dan wel weer lastig met Meermin.

guest45

• Gast
Reactie #1827 Gepost op: 26 februari 2013 - 10:57:44
Van Bill, ook een broekie.
Iedereen is voor jou een broekie :lol:

Meermin lijkt me voor dat budget idd een goede optie howel passen idd een probleem wordt. Loake anders?

Dit is van Herring schoes maar er zijn vast ook wel winkels in NL te vinden die het hebben.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1828 Gepost op: 26 februari 2013 - 11:01:04
Iedereen is voor jou een broekie :lol:

Meermin lijkt me voor dat budget idd een goede optie howel passen idd een probleem wordt. Loake anders?

Loding. Bang. Buck.