Auteur Topic: Mijn trouwpak  (738105 keer gelezen)

Artjanvk

• Bekijk profiel
Re: Mijn trouwpak
Reactie #1725 Gepost op: 11 september 2012 - 09:20:55
We zijn het in ieder geval ergens over eens.

:mrgreen:

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1726 Gepost op: 11 september 2012 - 09:32:35
Heb je dit topic doorgelezen, Artjan?

Artjanvk

• Bekijk profiel
Reactie #1727 Gepost op: 11 september 2012 - 10:00:33
Heb je dit topic doorgelezen, Artjan?

Ik heb hem globaal doorgerend. Het meeste gaan jullie in op details maar niet het geheel. Ik zal eerst mijn geheel moeten bepalen alvorens ik overga op de details. Ik weet dat mijn pak gaaf kan worden mits dit juist uitgevoerd word het dan iets moois kan worden. Wellicht lijkt het alsof ik te veel in de extremen zit maar ik probeerde hiermee juist aan te geven dat ik zoekend ben naar een uniek hip pak met veel kleur. De trouwpakken van Archetipo vind ik mooi maar ik mis kleur... Bijvoorbeel de Suitsupply pakken kan ik ook aan naar mijn werk en dat vind ik nou niet de bedoeling van een trouwpak.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #1728 Gepost op: 11 september 2012 - 10:02:36
....geven dat ik zoekend ben naar een uniek hip pak met veel kleur. De trouwpakken van Archetipo vind ik mooi....

Hier gaat het mis. Anders gezegd, hier wijkt jouw smaak af van de heersende smaken hier.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1729 Gepost op: 11 september 2012 - 10:04:44
... waardoor het lastig wordt om mee te denken.

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1730 Gepost op: 11 september 2012 - 10:05:34
Dit is wat me te binnen schoot:

yeah, baby.

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1731 Gepost op: 11 september 2012 - 10:05:39
Hmm, zijn wel opbeurende reacties  :roll:    Zie je wel dat ik hulp nodig heb  :evil:
Als dit echt je smaak is dan vrees ik dat je hier weinig hulp gaat vinden. Ik zou mijn geld liever in een gewoon pak steken dan in dit soort kermisoutfits. Maar goed: wie betaalt bepaalt.
The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1732 Gepost op: 11 september 2012 - 10:07:18
Wat vind je precies mooi aan de pakken van Archetipo, Artjan? De crux van herenkleding is dat de basisingrediënten van een pak vrij constant zijn, en dat je in de details de extremen probeert op te zoeken. Nauw gesneden, aparte details etc. Ga je meteen al aan de basis morrelen, dan leert de ervaring dat je gewoon een modderfiguur slaat. Mijn twee centen.

NielsK

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1733 Gepost op: 11 september 2012 - 10:13:40
Ik heb hem globaal doorgerend. Het meeste gaan jullie in op details maar niet het geheel. Ik zal eerst mijn geheel moeten bepalen alvorens ik overga op de details. Ik weet dat mijn pak gaaf kan worden mits dit juist uitgevoerd word het dan iets moois kan worden. Wellicht lijkt het alsof ik te veel in de extremen zit maar ik probeerde hiermee juist aan te geven dat ik zoekend ben naar een uniek hip pak met veel kleur. De trouwpakken van Archetipo vind ik mooi maar ik mis kleur... Bijvoorbeel de Suitsupply pakken kan ik ook aan naar mijn werk en dat vind ik nou niet de bedoeling van een trouwpak.
Hoi Artjan,
Dit forum draait om klassieke herenkleding.
Het pak wat je beschrijft past daar niet echt in, vandaar de reacties.
Ik denk nog eens na moet gaan of je echt wel een 'hip' pak wil op je bruiloft.
Is het niet verstandiger om een tijdloze en klassieke outfit te kiezen?
Dit voorkomt dat je over 5 jaar al met een vertrokken gezicht naar de foto's van 'de' dag kijkt.
Succes in ieder geval!

Artjanvk

• Bekijk profiel
Reactie #1734 Gepost op: 11 september 2012 - 10:19:14
Wat vind je precies mooi aan de pakken van Archetipo, Artjan? De crux van herenkleding is dat de basisingrediënten van een pak vrij constant zijn, en dat je in de details de extremen probeert op te zoeken. Nauw gesneden, aparte details etc. Ga je meteen al aan de basis morrelen, dan leert de ervaring dat je gewoon een modderfiguur slaat. Mijn twee centen.

Archtipo heeft  extremen, nauw gesneden, mooie kragen, aparte stoffen, mijn inzien gewaagde pakken. Ik zwem in de keuzes die je worden aangeboden. Vooraf denk je een pak uitkiezen voor je bruiloft is gemakkelijk maar nu ik er al een paar weken naar aan het kijken ben vind ik het alleen maar lastiger worden. Dank voor je tip in ieder geval.

Cicero

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1735 Gepost op: 11 september 2012 - 10:20:45
Wat vind je van de gedachte om voor overdag een mooi, stijlvol pak uit te zoeken of te laten maken en voor 's avonds bijvoorbeeld een combinatie met een wat meer 'in your face'-achtig jasje? Ik weet natuurlijk niet hoe jullie dag eruit gaat zien, maar in mijn ervaring komt zo'n opvallende outfit als jij in gedachten hebt bij het feest 's avonds meer tot zijn recht dan overdag. Ben bang dat je je overdag toch enigszins een verdwaalde zuurstok zult voelen, zeker als een groot deel van de gasten in het net komt. En als dat niet zo is, dan nog zou ik voor een meer klassiek pak gaan voor overdag. Juist daardoor onderscheid je je als bruidegom van de rest van het gezelschap. Als zowel de gasten als jij voor de (fel)kleurige look gaan, krijg ik een beetje het beeld van een rondreizend circusgezelschap...

LJW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • LJW Architectuur
Reactie #1736 Gepost op: 11 september 2012 - 10:22:02

Ik zou zeggen ga gewoon eens vrijblijvend langs bij bijv. Vanita, Ettemadis, Oger, en bespreek met hen je ideeen. Wellicht kunnen zij je verder helpen om van de tamelijk uitgebreide rij wensen een mooi pak te maken. Het zou niet de bedoeling moeten zijn dat je de rest van je leven als clown door vrienden en familie wordt uitgemaakt lijkt mij.
Architectuur is de materialisatie van hogere idealen...
http://www.beerari.tumblr.com/

Artjanvk

• Bekijk profiel
Reactie #1737 Gepost op: 11 september 2012 - 10:23:24
Hoi Artjan,
Dit forum draait om klassieke herenkleding.
Het pak wat je beschrijft past daar niet echt in, vandaar de reacties.
Ik denk nog eens na moet gaan of je echt wel een 'hip' pak wil op je bruiloft.
Is het niet verstandiger om een tijdloze en klassieke outfit te kiezen?
Dit voorkomt dat je over 5 jaar al met een vertrokken gezicht naar de foto's van 'de' dag kijkt.
Succes in ieder geval!

Dankje.. Ik zag inderdaad veelal klassieke pakken hier maar ik dacht er moeten hier toch ook mensen zijn die bekend zin met "hippere" pakken en mij hier een duwtje de goeie richting op kunnen geven. Ik ben het met je eens dat het risico er is dat ik op die wijze ernaar terug kijk maar anderzijds zal het gevoel van die dag meer bepalend zijn en de herinnering daarop gebaseerd zijn.

Artjanvk

• Bekijk profiel
Reactie #1738 Gepost op: 11 september 2012 - 10:24:12
Wat vind je van de gedachte om voor overdag een mooi, stijlvol pak uit te zoeken of te laten maken en voor 's avonds bijvoorbeeld een combinatie met een wat meer 'in your face'-achtig jasje? Ik weet natuurlijk niet hoe jullie dag eruit gaat zien, maar in mijn ervaring komt zo'n opvallende outfit als jij in gedachten hebt bij het feest 's avonds meer tot zijn recht dan overdag. Ben bang dat je je overdag toch enigszins een verdwaalde zuurstok zult voelen, zeker als een groot deel van de gasten in het net komt. En als dat niet zo is, dan nog zou ik voor een meer klassiek pak gaan voor overdag. Juist daardoor onderscheid je je als bruidegom van de rest van het gezelschap. Als zowel de gasten als jij voor de (fel)kleurige look gaan, krijg ik een beetje het beeld van een rondreizend circusgezelschap...

:P haha, dank je. Goed idee!

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #1739 Gepost op: 11 september 2012 - 10:24:45
Ik zou zeggen ga gewoon eens vrijblijvend langs bij bijv. Vanita, Ettemadis, Oger, en bespreek met hen je ideeen. Wellicht kunnen zij je verder helpen om van de tamelijk uitgebreide rij wensen een mooi pak te maken. Het zou niet de bedoeling moeten zijn dat je de rest van je leven als clown door vrienden en familie wordt uitgemaakt lijkt mij.

- Fuchsia/ roze broek met streep of witte broek met roze streep of ruit. Ik ben stiekem bang dat roze in broek schreeuwerig/ ordinair word maar wil deze uitdaging toch aan gaan. Iemand tips?
- Schoenen wil ik gewoon allstars aan kleur ntb. Zit fantastisch en vind het hip onder een mooi pak

Ik denk dat dit hoe dan ook niet gaat matchen.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."