Auteur Topic: Mijn trouwpak  (738109 keer gelezen)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Mijn trouwpak
Reactie #1710 Gepost op: 29 juli 2012 - 15:51:06
Hoe durft-ie hè?

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1711 Gepost op: 29 juli 2012 - 16:13:47
Hij moet gewoon doen wat hij zelf wil.Zal best een mooi pak worden.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1712 Gepost op: 29 juli 2012 - 16:31:00
Zal best een mooi pak worden.
Dat denk ik, eerlijk gezegd, ook; Marx denkt over en tot in alle alle details veel na over zijn trouwpak. Dat vind ik boeiend om te lezen.

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1713 Gepost op: 29 juli 2012 - 17:06:50
bof bon.
live and let die

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Reactie #1714 Gepost op: 29 juli 2012 - 19:25:08
opgestikte zakken?

Ik begrijp Wolf zijn opmerking wel.

Echter MMoreley denkt er vanuit zijn eisen- en wensen pakket goed over na en het moet een pak worden zoals hij het hebben wil.

Zijn "patroon" vindt het al jammer dat hij in een "werkpak" en niet in Jacquet gaat trouwen.
Wolf en ik vinden de opgestikte zakken wellicht te informeel, voor een dergelijke toch wel formele plechtigheid.
Zo zullen er wel meer SF-leden en andere mensen met meningen en ideeën zijn.

Het gaat er om dat MMoreley heel goed weet wat hij wil, en zijn opties heeft afgewogen (en dat laatste daar is hij blijkens zijn postst erg goed in).

Het klinkt goed MMoreley, dit wordt vast een mooi pak, specs klinken goed en je hebt je keuzes om voor jou bestaande redenen gemaakt.
Ik ben heel benieuwd naar de fit-pics.  :wink:
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1715 Gepost op: 29 juli 2012 - 23:03:55
Bedankt voor de complimenten!

Wellicht is een trouwerij van oorsprong een formele plechtigheid, maar formeel is het sowieso niet als je trouwt in een geruite flannel. En bij een ruit kunnen die opgestikte zakken prima. Het maakt het pak heel anders dan wat ik heb hangen :). Bovendien zijn de opgestikte zakken bij 'Oger Handmade' mooi! In de binnenkant van het jasje staat overigens de trouwdatum gestikt. Stephen van Oger kwam zelf nog met de suggestie: "Ja, ik wil!" als alternatief. Eigenlijk nog leuker, maar is als je het pak plant te dragen na de trouwerij een beetje raar. Vandaar mijn keuze voor alleen de trouwdatum :)

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1716 Gepost op: 29 juli 2012 - 23:44:07
Het is vandaag dan toch Oger Handmade geworden. Na zo'n basic pak te hebben gepast, bleek dat het patroon maar op een paapr puntjes aangepast hoefde te worden. Kost een tijd sporten, maar RTW pas ik ondertussen prima.

Jasje was ontzettend licht en gaf erg veel comfort. Ook de broek was mooi, met een stevige broeksband. Plooitjes op de schouder is ook gewoon een leuk detail. Meerprijs voor dergelijke opties: ongeveer 100 euro. t.o.v. DFS-mtm. Uiteindelijk is het een flannel (PoW-check) van Loro Piana geworden, 320 (of 340) g/m2.

Opties
-zachte schouder
-plooitjes op de schouder
-opgestikte zakken
-tweeknoops, double vent
-donkere hoornen knopen
-stitching op 2mm
-normale revers
-donkerblauwe (bijna zwart) voering
-flat front broek
-5cm omslag
-rits i.p.v. knopen
-riemlusjes

Levertijd: 6 weken.

Ik zou stitching op 4mm doen. Is mooier.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1717 Gepost op: 30 juli 2012 - 08:56:07
Ik weet niet of dat een van de mogelijkheden was Boggi. Volgens mij besprak Stephen of 2mm of 6mm met mij. 6mm vind ik op een pak te opvallend. Bij (losse) jasjes geeft het een leuk detail.

Artjanvk

• Bekijk profiel
Reactie #1718 Gepost op: 11 september 2012 - 08:56:30
Goedemorgen, I NEED HELP!!

Het duurt nog even maar 30 mei 2014 ga ik trouwen! We willen alles lekker relaxed aanpakken om alles goed te kunnen regelen en lang te kunnen genieten van alle voorpret. Nu ben ik langzaam op zoek gegaan naar een pak. Ik heb al een moodboard gemaakt met bepaalde dingen die ik helemaal te gaaf vind maar het loopt allemaal nogal uiteen. Ik wil geen standaard trouwpak maar iets wat je maar 1 keer van je leven aan zal doen, hip/ stijlvol/ kleurrijk. De kleuren heb ik eigenlijk al wel bepaald. Fuchsia/roze, Oranje, Antraciet/ Grijs en licht blauw. Ik heb al vele ideeën voorbij zien komen en veel pakken die mij aanspraken maar geen van de pakken had het helemaal. Ik moet ook opletten dat het pak door de kleuren niet ordinair word maar wel stijlvol blijft. De pakken van Archetipo spreken mij het meest aan.

Ik zal opschrijven zoals ik het voor me zie:
- Fuchsia/ roze broek met streep of witte broek met roze streep of ruit. Ik ben stiekem bang dat roze in broek schreeuwerig/ ordinair word maar wil deze uitdaging toch aan gaan. Iemand tips?
- Schoenen wil ik gewoon allstars aan kleur ntb. Zit fantastisch en vind het hip onder een mooi pak
- licht blauw bretels en licht blauwe sokken
- manchetknopen met eigen logo erin geslagen/ gegraveerd (we hebben logo laten ontwerpen)
- Wit overhemd oid
- bewerkte jas (zie foto's) en jacket in lichtgrijs en antraciet. Oranje binnenzijde of oranje jacquet oid?

De kleuren wil ik allemaal, ze hoeven niet allemaal nadrukkelijk aanwezig te zijn maar wel aanwezig. Wie heeft nog gave ideeën hierbij?

Dit model jas spreekt mij erg aan maar dan kort aangezien ik 180cm ben en een lange jas mijn korter laat lijken:

Deze uitstraling vind ik gaaf en dit is zoals je ziet erg uiteenlopend:

De uitdaging is dus iets te vinden waardoor ik helemaal een uniek hip knallend maar stijlvol gekleed ben. Ik weet echt niet waar ik moet beginnen en hoe ik nu tot het juiste pak moet komen. Wie kan wil mij op weg helpen en/of begeleiden bij deze uitdaging en mij aan een pak helpen wat stoerder dan stoer is en of wie heeft tips voor mij zonder dat ik een vermogen kwijt ben (ca. 1500,--)?

Alvast dank voor evt. hulp!

Lennon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1719 Gepost op: 11 september 2012 - 08:59:28
oh lord....

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #1720 Gepost op: 11 september 2012 - 09:02:59

+

"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1721 Gepost op: 11 september 2012 - 09:11:15

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1722 Gepost op: 11 september 2012 - 09:14:55
Goede grap wel! :lol:

Ok, ok, wie was het?

Artjanvk

• Bekijk profiel
Reactie #1723 Gepost op: 11 september 2012 - 09:18:22
Hmm, zijn wel opbeurende reacties  :roll:    Zie je wel dat ik hulp nodig heb  :evil:

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1724 Gepost op: 11 september 2012 - 09:19:40
Zie je wel dat ik hulp nodig heb  :evil:

We zijn het in ieder geval ergens over eens.