Auteur Topic: Witte kousen  (18371 keer gelezen)

Narcissus

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.372
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Witte kousen
Gepost op: 09 april 2009 – 09:42:45
Voor velen not done; witte kousen (danwel sokken). Maar omdat ik ze wel wil gaan dragen, onder bijvoorbeeld een witte pantalon/jeans, ben ik wel benieuwd naar het volgende:

Na een dag witte kousen gedragen te hebben, met uiteraard schoenen aan, zijn ze helemaal verkleurd door de binnenkant van de schoen. Ligt dat specifiek aan de stof waar een kous van gemaakt is, ligt het aan de kwaliteit van de schoen, of is het toch een kwestie van de voet zelf?

EN: Is dit er makkelijk weer uit te wassen, of moet je het maar voor lief nemen en na vijf draagbeurten nieuwe aanschaffen?

Gegroet!
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.358
    • Bekijk profiel
Re: Witte kousen
Reactie #1 Gepost op: 09 april 2009 – 10:16:21
Misschien is Botox iets voor jou? :mrgreen:

Narcissus

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.372
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Witte kousen
Reactie #2 Gepost op: 09 april 2009 – 10:28:12
Tried it, didn't help.. :mrgreen:
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Diverander

  • Gebruiker
  • Berichten: 64
    • Bekijk profiel
Re: Witte kousen
Reactie #3 Gepost op: 09 april 2009 – 11:55:27
mijn witte tennissokken krijg ik gewoon schoon!

Waarom wit, en niet gewoon een leuke kleur (roze, lichtblauw, lila ...enz)

Wit hoort echt in de sportschool of tennisbaan en daar moeten we het ook laten.

Succes Narcissus!
"Het bezit van de zaak, is het einde van het vermaak"

J

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.888
    • Bekijk profiel
Re: Witte kousen
Reactie #4 Gepost op: 09 april 2009 – 12:28:03
(...) Wit hoort echt in de sportschool of tennisbaan en daar moeten we het ook laten. (...)

Niet mee eens. Het feit dat veel Nederlanders graag witte sokken dragen - dan bedoel ik dus die sportsokken, het liefst met een flink logo erop - en de walging die daarmee gepaard gaat, hebben ertoe geleid dat zelfbenoemde modekenners zeggen dat men in het geheel geen witte sokken of kousen kan dragen. Een paar goede kousen, bijvoorbeeld van Pantherella, kan echter wel degelijk op een stijlvolle wijze gedragen worden.

Narcissus, ik heb lichte Pantherella-kousen die ook wat verkleurd zijn. Bij mij komt het, volgens mij, voornamelijk door een paar schoenen dat wat afgeeft, maar na het wassen, valt de verkleuring wel mee (niet geheel weg). Ik ben dus geneigd te zeggen dat je je schoenen de schuld moet geven. Het lijkt mij onzinnig om ze na vijfmaal dragen weg te gooien, aangezien je de (lichte) verkleuring alleen ziet wanneer je geen schoenen draagt.

Narcissus

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.372
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Witte kousen
Reactie #5 Gepost op: 09 april 2009 – 12:30:20
mijn witte tennissokken krijg ik gewoon schoon!

Waarom wit, en niet gewoon een leuke kleur (roze, lichtblauw, lila ...enz)

Wit hoort echt in de sportschool of tennisbaan en daar moeten we het ook laten.

Succes Narcissus!

Ik heb een verbod op sportscholen en tennisbanen, dus vandaar dat ik het in het dagelijks leven wil dragen. Nee gekkigheid, uiteraard heb ik ook andere kleuren, maar ik wil ook graag een setje wit dragen.

Ik zie namelijk aan mijn Richard James kousen dat de roze 'tenen' erg snel bruin worden door de binnenkant van mijn schoen, vind ik zonde.
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.654
    • Bekijk profiel
Re: Witte kousen
Reactie #6 Gepost op: 09 april 2009 – 12:30:38
Niet mee eens. Het feit dat veel Nederlanders graag witte sokken dragen - dan bedoel ik dus die sportsokken, het liefst met een flink logo erop - en de walging die daarmee gepaard gaat, hebben ertoe geleid dat zelfbenoemde modekenners zeggen dat men in het geheel geen witte sokken of kousen kan dragen. Een paar goede kousen, bijvoorbeeld van Pantherella, kan echter wel degelijk op een stijlvolle wijze gedragen worden.

Narcissus, ik heb lichte Pantherella-kousen die ook wat verkleurd zijn. Bij mij komt het, volgens mij, voornamelijk door een paar schoenen dat wat afgeeft, maar na het wassen, valt de verkleuring wel mee (niet geheel weg). Ik ben dus geneigd te zeggen dat je je schoenen de schuld moet geven. Het lijkt mij onzinnig om ze na vijfmaal dragen weg te gooien, aangezien je de (lichte) verkleuring alleen ziet wanneer je geen schoenen draagt.

+1

Ik heb ook een paar witte Pantherella's en ik kan J's relaas onderschrijven.

Narcissus

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.372
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Witte kousen
Reactie #7 Gepost op: 09 april 2009 – 12:35:39
Ah Jesper, dank voor dit antwoord (en de heer Fuoco voor de onderbouwing :-)). Vijf maal dragen en dan in de Humana-bak is wat overdreven, maar je snapt wat ik bedoel. Vind het nogal stijlloos om bij iemand thuis mijn schoenen uit te doen en dan met zwaar verkleurde en dus vies ogende kousen rond te lopen.

Ik zat zelf inderdaad te denken aan Pantherella's, omdat ik daar gewoon zeer tevreden over/mee ben.
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.654
    • Bekijk profiel
Re: Witte kousen
Reactie #8 Gepost op: 09 april 2009 – 12:36:56
Zo vaak zal je ze uiteindelijk toch niet dragen Narci. Heb ze over de hele zomer misschien vijf keer gedragen. En dan blijven ze gewoon mooi.

Narcissus

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.372
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Witte kousen
Reactie #9 Gepost op: 09 april 2009 – 12:40:57
Een week lang, en dan wassen toch?! :mrgreen: Nee, je hebt hier gelijk in Mikey, maar ik ben hier een Pietje Precies in; kom je, compleet in nette kledij, op visite en heb je gebruinde kousen aan. Voor Narci een no go.
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.654
    • Bekijk profiel
Re: Witte kousen
Reactie #10 Gepost op: 09 april 2009 – 12:46:21
Ik houd eigenlijk altijd wel het liefst mijn schoenen aan. :P Behalve bij een Surinaamse vriend van mij waar ik me dan aanpas als ik op visite ben, of als het specifiek verzocht wordt. ;)

Narcissus

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.372
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Witte kousen
Reactie #11 Gepost op: 09 april 2009 – 12:48:58
Oh, jij wast je kousen gewoon helemaal nooit?!  :P Vooral dat laatste telt bij mij, specifieke wensen om niet met schoenen aan door het huis heen te wandelen. Daar kwam dit hele vraagstuk uit voort. :-)
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

GSA

  • Gast
Re: Witte kousen
Reactie #12 Gepost op: 09 april 2009 – 13:28:03
Oh, jij wast je kousen gewoon helemaal nooit?!  :P Vooral dat laatste telt bij mij, specifieke wensen om niet met schoenen aan door het huis heen te wandelen. Daar kwam dit hele vraagstuk uit voort. :-)

gewoon altijd een extra paar paraat houden, dan kun je toch n nog stijlvol rondtaffelen  \:D/

Diverander

  • Gebruiker
  • Berichten: 64
    • Bekijk profiel
Re: Witte kousen
Reactie #13 Gepost op: 09 april 2009 – 14:11:36
Ha Narcissus, Jesper en Mikey,

Succes met de witte sokken of kousen, ik vind het gedurft blijven.

Maar je voelt je pas lekker als je er geheel zelf achterstaat en daar gaat het om.

In mijn Skischoenen moet ik eerlijk bekenen heb ik ook wel een witte kousen aan.

Groet en een zonnig Pasen.

Diverander
"Het bezit van de zaak, is het einde van het vermaak"

Narcissus

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.372
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Witte kousen
Reactie #14 Gepost op: 09 april 2009 – 22:17:22
[ at ] GSA: Goed alternatief, helemaal gelijk in!

[ at ] Diverander: Met mijn schoenmaat lijkt het elke dag wel of de latten nog onder mijn voeten zitten, dus de witte kousen mogen. ;) En een zeer zonnige Paasgroet terug!
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.