Auteur Topic: Witte kousen  (18467 keer gelezen)

Diverander

  • Gebruiker
  • Berichten: 64
    • Bekijk profiel
Re: Witte kousen
Reactie #15 Gepost op: 10 april 2009 – 09:45:42
[ at ] GSA: Goed alternatief, helemaal gelijk in!

[ at ] Diverander: Met mijn schoenmaat lijkt het elke dag wel of de latten nog onder mijn voeten zitten, dus de witte kousen mogen. ;) En een zeer zonnige Paasgroet terug!

Haha +1

Groet,
D
"Het bezit van de zaak, is het einde van het vermaak"

Narcissus

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.372
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Witte kousen
Reactie #16 Gepost op: 10 april 2009 – 09:54:13
*Vanwege het mooie weer is Narci even niet in staat om te reageren. Graag uw begrip hiervoor.*


:lol:
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

oscar wilde

  • Gebruiker
  • Berichten: 57
    • Bekijk profiel
Re: Witte kousen
Reactie #17 Gepost op: 13 april 2009 – 14:22:15
Niet mee eens. Het feit dat veel Nederlanders graag witte sokken dragen - dan bedoel ik dus die sportsokken, het liefst met een flink logo erop - en de walging die daarmee gepaard gaat, hebben ertoe geleid dat zelfbenoemde modekenners zeggen dat men in het geheel geen witte sokken of kousen kan dragen. Een paar goede kousen, bijvoorbeeld van Pantherella, kan echter wel degelijk op een stijlvolle wijze gedragen worden.

Narcissus, ik heb lichte Pantherella-kousen die ook wat verkleurd zijn. Bij mij komt het, volgens mij, voornamelijk door een paar schoenen dat wat afgeeft, maar na het wassen, valt de verkleuring wel mee (niet geheel weg). Ik ben dus geneigd te zeggen dat je je schoenen de schuld moet geven. Het lijkt mij onzinnig om ze na vijfmaal dragen weg te gooien, aangezien je de (lichte) verkleuring alleen ziet wanneer je geen schoenen draagt.

Helemaal mee eens. Mooie witte sokken/kousen kunnen prima naar mijn mening bij een zomerse look. Kijk naar andere landen, waar ze niet zo hysterisch doorslaan. Het is het typische verhaal van de klok en de klepel, de kenners vonden het terecht als een vlag op een modderschuit staan als je bij een net pak, witte sportsokken (met ook nog rood/wit/blauwe band bovenaan) draagt en nu vindt iedere Piet/Mien uit Assen dat alle witte sokken niet meer kunnen. Juist reden om dit te gaan dragen denk ik. Zeker bij witte broek/(blauwe) blazer of preppy look kan het prima, niet? Kan zelfs iets aristocratisch hebben.

Narcissus

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.372
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Witte kousen
Reactie #18 Gepost op: 13 april 2009 – 21:38:44
Interessante aanvulling, Oscar Wilde.

Let's start a revolution. :lol:
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

oscar wilde

  • Gebruiker
  • Berichten: 57
    • Bekijk profiel
Re: Witte kousen
Reactie #19 Gepost op: 14 april 2009 – 09:19:21
OP DE BARRICADES!!!
Worden we net als tijdens de Franse Revolutie misschien door de meute (de sanscullotes) ook afgevoerd naar de guillotine...
Laatst bewerkt op: 14 april 2009 – 09:26:05 door oscar wilde

Narcissus

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.372
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Witte kousen
Reactie #20 Gepost op: 14 april 2009 – 09:26:19
:lol:

Maar net wat je zegt; onder een witte broek, en dan met een blauw jasje, zal het zeker niet misstaan!
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

oscar wilde

  • Gebruiker
  • Berichten: 57
    • Bekijk profiel
Re: Witte kousen
Reactie #21 Gepost op: 14 april 2009 – 11:14:03
Voor het vies worden heb ik echter ook geen oplossing, ik merk wel dat het aan de schoenen ligt volgens mij (bruin suede heel erg), maar dat neem ik maar voor lief. Heeft iedereen last van (zie ik om me heen) zeker bij lichtere kleuren zoals lichtblauw, rose of geel. Over aristocratisch gesproken, ik heb zelfs ooit eens lange witte zijden kousen op de kop getikt.
Laatst bewerkt op: 14 april 2009 – 11:21:13 door oscar wilde

Narcissus

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.372
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Witte kousen
Reactie #22 Gepost op: 14 april 2009 – 11:25:51
Voor het vies worden heb ik echter ook geen oplossing, ik merk wel dat het aan de schoenen ligt volgens mij (bruin suede heel erg), maar dat neem ik maar voor lief. Heb je bij alle lichtere kleuren.

Gister mijn babyblauwe Pantherella's in de oranje-bruinige Magnanni's belopen, ook bruingekleurd uiteindelijk.
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

oscar wilde

  • Gebruiker
  • Berichten: 57
    • Bekijk profiel
Re: Witte kousen
Reactie #23 Gepost op: 14 april 2009 – 11:31:49
Moeten we maar voor lief nemen, hoort er nu eenmaal bij vrees ik. Misschien idee voor de sokkenfabrikanten: witte/lichte sokken, maar dan met andere donkere kleur voet (zie je toch niet zolang je schoenen aan hebt).

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Witte kousen
Reactie #24 Gepost op: 14 april 2009 – 11:37:55

Narcissus

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.372
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Witte kousen
Reactie #25 Gepost op: 14 april 2009 – 11:41:05
http://gentlemenstandard.blogspot.com/2009/04/standard-recommendations-shoe-liner.html

Is wellicht interessant?

Ik ben van mening dat je nooit voorzichtig genoeg kunt zijn over titels als deze; Gentleman's Standard... Legt toch een bepaalde lat heel erg hoog, maar er moet nog op die plank erboven geslagen worden...

Ennuh, ondertitel roept een interessante vraag op bij Narci:

Sophisticated Perspective for the Distinguished Man of Color
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Witte kousen
Reactie #26 Gepost op: 14 april 2009 – 12:05:37
Is een redelijk bekend blogje hoor! Af en toe hele leuke dingen ertussen. Bovendien kan ik zijn christelijke stukjes tussendoor wel waarderen, maar goed, dat is persoonlijk. Hij heeft best een leuke smaak, lekker keurig en kleurig.

En de interessante vraag heeft al vrij snel een racistische bijklank: de man is namelijk vrij donker getint :)

Narcissus

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.372
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Witte kousen
Reactie #27 Gepost op: 14 april 2009 – 13:00:16
Is een redelijk bekend blogje hoor! Af en toe hele leuke dingen ertussen. Bovendien kan ik zijn christelijke stukjes tussendoor wel waarderen, maar goed, dat is persoonlijk. Hij heeft best een leuke smaak, lekker keurig en kleurig.

En de interessante vraag heeft al vrij snel een racistische bijklank: de man is namelijk vrij donker getint :)

Alright, ik zal niet te vlug oordelen, zat alleen even hardop na te denken. :-)

Hehe, juist dat kleurtje van Mr. Bruin deed de vraag bij mij opkomen. Verder ben ik verre van racistisch, moge dat duidelijk zijn.
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Ramone

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.438
    • Bekijk profiel
Re: Witte kousen
Reactie #28 Gepost op: 14 april 2009 – 13:16:58
Helemaal mee eens. Mooie witte sokken/kousen kunnen prima naar mijn mening bij een zomerse look. Kijk naar andere landen, waar ze niet zo hysterisch doorslaan. Het is het typische verhaal van de klok en de klepel, de kenners vonden het terecht als een vlag op een modderschuit staan als je bij een net pak, witte sportsokken (met ook nog rood/wit/blauwe band bovenaan) draagt en nu vindt iedere Piet/Mien uit Assen dat alle witte sokken niet meer kunnen. Juist reden om dit te gaan dragen denk ik. Zeker bij witte broek/(blauwe) blazer of preppy look kan het prima, niet? Kan zelfs iets aristocratisch hebben.


Goed betoog.

Narcissus

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.372
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Witte kousen
Reactie #29 Gepost op: 14 april 2009 – 15:38:53
Schade! (Duits dat is). Heer Kooiman, commercieel directeur van Gaastra laat in de nieuwste Quote het volgende optekenen in een interview:

Stijlmisser: 'Nog steeds kom ik mannen tegen die witte sokken dragen. Heel bijzonder, want dat is natuurlijk uit den boze!'

I could care less. Maar toch een dreigmailtje naar de redactie gestuurd; ook DAT is Narci.
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.