Auteur Topic: Zomermode  (107717 keer gelezen)

Des Esseintes

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Zomermode
Reactie #285 Gepost op: 27 maart 2009 - 21:46:04
En daarom grijp ik bij dezen de gelegenheid aan iedere sterke Hollandse knaap op te roepen tot herbezinning van het cultureel confectief erfgoed!

Nee, inderdaad wordt de broek nog weinig gedragen, eigenlijk onvoorstelbaar dat hij zo snel in de jaren '50 uit het modebeeld verdwenen is, en later weer min of meer werd heruitgevonden in de kniebroek (met die vreselijke polyester outdoorbroeken als het ergste voorbeeld van de nageboorte)

Ik vind de plus four eigenlijk gewoon een hoogstaardig kledingstuk, maar hoef hem niet persé consequent te dragen, d.w.z. met authentieke vintagestukken om dan in een soort nostalgische zeepbel te gaan flaneren. Alhoewel het natuurlijk toch verleidelijk is als het binnenkort lente wordt me met de broek aan met een opafiets richting strand te begeven, om op een oer-Hollands kleedje in het zand wat klassieke literatuur van Hermans of Bordewijk uit een glimmende leren aktetas te halen (een divisie stroopsoldaten in het borstzakje)
Bovendien zit hij heel lekker: de geruite plus four uit Amerika zit echt zomers om de benen, is dun van stof, doch stevig van structuur.

Hony soit qui mal y pense

Mediaman

• Gast
Reactie #286 Gepost op: 27 maart 2009 - 21:47:43
Mooi of niet mooi, is een kwestie van persoonlijke smaak, interessant om te zien en een die zin een verrijking van het forum.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #287 Gepost op: 27 maart 2009 - 21:54:41
op een oer-Hollands kleedje in het zand wat klassieke literatuur van Hermans of Bordewijk...
Wat is dat dan voor soort kleedje? En Hermans en Bordewijk zijn voor mij ook pràchtig (vooral de laatste in onbekende romans als Apollyon of Rood Paleis - ik bezit toevallig (?) zijn niet zo goed uitgegeven Verzameld Werk in 13 delen), maar eerder modern dan klassiek.

Des Esseintes

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #288 Gepost op: 28 maart 2009 - 08:02:45
Dat zou ik ze toch graag na willen doen.. in een zomers flanel pak met panama me in een niet ongemakkelijk zittende gondel door Venetie laten peddelen

Jammer dat er geen detailfoto is van de linkerstropdas; in de film een prachtig stuk vakwerk.
Laatst bewerkt op: 28 maart 2009 - 08:10:38 door Des Esseintes

Narcissus

• Gebruiker
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #289 Gepost op: 28 maart 2009 - 11:22:19
Zonder meer een bepalende factor om de film eens te zien; de kleding. Ik zal eens kijken of ik een detailfoto kan vinden!
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #290 Gepost op: 28 maart 2009 - 13:57:08
Dat zou ik ze toch graag na willen doen.. in een zomers flanel pak met panama me in een niet ongemakkelijk zittende gondel door Venetie laten peddelen

Jammer dat het geen foto van de originele versie betreft, maar van de recente remake.

Patrick Bateman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #291 Gepost op: 29 maart 2009 - 19:31:02
precies het origineel met Jeremy Irons is echt 10 keer beter (en zeker een van de sf-aanraders)
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

Narcissus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #292 Gepost op: 29 maart 2009 - 19:55:37
Absoluut, maar daarom moet men de laatste verfilming wel kijken; vanwege de (zomer)kleding in de film, waar niets op aan te merken valt.
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #293 Gepost op: 30 maart 2009 - 11:35:29
Het goeie aan de kleding in de serie was dat die er gedragen uitzag, alsof ze al langer deel uitmaakte van de levens van de personages. Ik heb de recente verfilming niet gezien maar als ik op het plaatje hierboven mag afgaan is dat bij deze film niet gelukt: deze kleding ziet er nagelnieuw uit, het geheel maakt veel meer een gekostumeerde indruk.

Narcissus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #294 Gepost op: 30 maart 2009 - 11:44:40
Zou je denken?! Ik vind het wel redelijk nonchalant; het giletje bijvoorbeeld, zit dubbel bij de middelste..
Lijkt mij dus dat er niet eindeloos naar de kleding gekeken werd.

Groet!

Evan_S

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #295 Gepost op: 30 maart 2009 - 12:08:58
Apart detail overigens bij het borstzakje van de rechter persoon.

Narcissus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #296 Gepost op: 30 maart 2009 - 12:16:05
Apart detail overigens bij het borstzakje van de rechter persoon.

Mooi toch Evan?! De vaktechnische term ontbreekt mij even, maar je zag het ook veel op casual broeken (met name 'van die zakken aan de zijkant') jaren terug. Een inkeping, nu nog vaktechnisch, anyone?

Des Esseintes

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #297 Gepost op: 30 maart 2009 - 23:55:18
Het is jammer dat ik er op het net geen foto's van kan vinden, maar in het begin van de film, zeg maar ergens in het eerste kwartier, begeeft de protagonist van het verhaal zich naar een Engelse universiteit (ik meen Oxford) alwaar hij al gauw in een vriendenkring van rijkeluiszoontjes opgenomen wordt die allen adepten van Wilde lijken: turquoise blazertjes, roze pakken, een rijke verscheidenheid aan panama's, grote tropische bloemen als Boutonnières etc. ziet men voorbijkomen, een sublimatie van (laat) dandyisme.

Narcissus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #298 Gepost op: 31 maart 2009 - 04:11:53
Des Esseintes, nog een kiekje van de das:

Mr. X

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #299 Gepost op: 08 april 2009 - 01:07:38
Lekker even vloeken in de kerk.

Kon het topic waar ik deze foto's oorspronkelijk in wilde posten niet meer tegen. Gelukkig staan ze hier ook prima :lol:.

De kleur wit van het overhemd en de (Paul&Shark) broek komen perfect overeen. De riem heeft de kleur van de slippers en de trademark kleur(en) (groen)rood(groen) past weer bij de binnenkant van de kraag en het stiksel op het overhemd.

Niet iedereen zijn smaak, dat wist ik van tevoren. Persoonlijk vind ik het een goede, frisse combinatie.
De tijd dat ik twee koters heb rond huppelen is gelukkig nog in de verre toekomst. Daarom kan dit nu nog, als vader zou ik namelijk niet gezien willen worden in een korte broek. Thans, dat idee/ideaalbeeld heb ik.

Nu lees ik al een tijdje mee maar heb nog geen Paul&Shark voorbij horen komen. Niemand te spreken over dit merk? Heb twee van deze korte broeken en persoonlijk vind ik ze prima. Niet zo duur als twee broeken gelezen in een ander topic (€ 180,- en € 200+,-) maar met een € 150,- per stuk ook niet 'el cheapo' te noemen. Zelf ben ik er aardig over te spreken.

Gegroet!
Hoog water.. Want we wonen niet voor niets in Nederland.