Het is niet een kwestie van per sé wel of per sé niet willen dragen; het is meer een kwestie van het missen van een 'gevoel' bij een dergelijk merk. Daarbij hoop ik dat het duidelijk mag zijn dat ik geen merknamen-freak ben, over de kwaliteit van merken als RL en Corneliani zul je mij nooit iets negatiefs horen zeggen...
@ Imperatore, hoe zit het bij jou met auto's dan?! (no offence btw
)
Ok, ok. Je hebt gelijk. Je zult mij nooit in een Opel zien rijden, mede door het imago dat het merk (bij mij) heeft. Maar daarbij komt ook dat ik Opels gewoon nooit mooi vind. Een beetje het 'kip en het ei-verhaal': vind ik Opels nou nooit mooi en vind ik het daarom een fout merk of andersom.

Wat die kledingmerkjes aangaat. Het ging mij er om dat mensen die non-conformistisch willen zijn, uiteindelijk ook weer conformistisch zijn. Als je uit principe geen merkkleding draagt, creeër je al dan niet onbewust en ongewild een nieuwe conforme stroming. Zo was er een aantal jaren geleden een stroming die inderdaad geen merkkleding wilde dragen omdat iedereen dit maar klakkeloos deed. Mensen uit deze stroming besloten bepaalde merkloze (bestaat dat?) t-shirts te gaan dragen, waardoor dit ook weer een hype werd (terwijl ze juist hypes wilden vermijden).
Ok, misschien ga ik te diep. Terug naar zomermode dan maar?

Edit: typo