Auteur Topic: Zomermode  (107727 keer gelezen)

TDG

• Bekijk profiel
Re: Zomermode
Reactie #270 Gepost op: 21 maart 2009 - 01:39:14
Bij mij zal het wel geregeld iets dergelijks worden: een lange broek van linnen/katoen in een licht kleurtje (wit, beige, lichtblauw et cetera), een standaard maathemd, eventueel een los zomerjasje, Pantherella-kousen in een leuke kleur (of een kleurrijke argyle) en ik moet nog nieuwe loafers kopen (waarschijnlijk suède, wellicht de C&J Merton).

Ik ben zelf ook opzoek naar een lichte zomerbroek, waarschijnlijk gewoon wit. Iemand hier die toevallig een goede winkel rond Arnhem Utrecht weet?

Narcissus

• Gebruiker
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #271 Gepost op: 21 maart 2009 - 08:15:13
Probeer het eens bij Edgar N (Klik.) te Driebergen-Rijsenburg. Zij voeren onder andere Incotex, Jacob Cohen en Sartoria Tramarossa.

Voorwaarts!
Laatst bewerkt op: 21 maart 2009 - 08:18:27 door Narcissus
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Des Esseintes

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #272 Gepost op: 27 maart 2009 - 07:16:37
In de zomer kan ik eindelijk een oude jaren '20 plus-fours uit de kast halen (niet de Engelse variant, maar het meer sporty type "knicker", van linnen, hoewel hij wel met een 4" plooi over de knie valt), een eBay=aanwinst uit Amerika, gecombineerd met een effen of argylkniekous en niet al te strak zittende spencer (een beetje klassieke golfspencer met klassiek patroon/relief is trouwens amper te vinden op internet, kan iemand me wat aanraden?)

Hony soit qui mal y pense

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #273 Gepost op: 27 maart 2009 - 07:36:02
Met zo'n outfit ben je een held. Plaats je te zijner tijd dan ook even een foto in Wat dragen de heren vandaag? Misschien is deze spencer, slipover of hoe je het ding ook wilt noemen, iets voor je.

Edit: Iets wat hierop lijkt:

Laatst bewerkt op: 27 maart 2009 - 07:55:58 door Jesper

Narcissus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #274 Gepost op: 27 maart 2009 - 07:55:40
Fabulues, kan niet anders zeggen!
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

Des Esseintes

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #275 Gepost op: 27 maart 2009 - 13:23:24
Als ik even mijn eer opzij zet en genoegen neem met vrouwensokken zijn die argylsokken voor een spotprijs op de markt te krijgen..
Ben momenteel nog in onderhandeling over onderstaande broek (zijde/linnen, jaren '20), volgens de verkoper een 26" die tot een 27 1/4" kan worden versteld.. Heel misschien wat aan de krappe kant, maar het risico waard, me dunkt.

Met dit model is ook niets mis, de veiling op eBay houdt over 12 uur op... "original with tags" en maat 32

Het is overigens een schande dat plus fours tegenwoordig niet zelden uit polyester vervaardigd worden, wie speelt er nou met plezier een klassiek spel met een boterhamzakje om de benen?

Onderstaand model is "Made of 100% MicroGab"

Dezelfde aanbieder verkoopt op http://www.golfknicker.com/500bs.html wel voor 100 dollar een katoen/linnen mix, zowaar in 6 verschillende dessins, beginnend vanaf maat 20..

Op http://www.spencers-trousers.com/plus_fours.php heeft de geinteresseerde de keuze uit ruim 50 verschillende stoffen, verschillende sluitingen voor de benen (elastiekdraad, gesp, klitteband), lengte (plus 2, breeks, plus 4), eventuele bretelknopen, soort rits etc., +- 150 euro per broek
Laatst bewerkt op: 27 maart 2009 - 13:32:14 door Des Esseintes

InMotion

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #276 Gepost op: 27 maart 2009 - 17:12:44
ehm, waar ga je zo'n plus four eigenlijk dragen..?

Pico

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #277 Gepost op: 27 maart 2009 - 18:04:09
doorgedraaide kuifje-fan :lol:

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #278 Gepost op: 27 maart 2009 - 19:48:08
doorgedraaide kuifje-fan :lol:

*gniffel*

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #279 Gepost op: 27 maart 2009 - 20:16:57
ehm, waar ga je zo'n plus four eigenlijk dragen..?
Op interbellum-partijen?

Des Esseintes

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #280 Gepost op: 27 maart 2009 - 21:12:28
Bij de premiere van Tintin in 2011 Daniel Craig een handje vragen..

Zeg, aan het burgerlijk conformisme van de gemiddelde stadsgenoot moet toch wat tegenwicht gegeven worden? Hier in Utrecht heeft men zich maar vooral normaal te kleden, dan is het al hip genoeg.. Zelfs op een drukke zonnige zaterdag merk ik nauwelijks iets smaakvols op, eerder haal ik meermaals de neus op voor het o zo fantasieloze Armani/Bjorn Borg-volk.

Narcissus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #281 Gepost op: 27 maart 2009 - 21:25:33
Zeg, aan het burgerlijk conformisme van de gemiddelde stadsgenoot moet toch wat tegenwicht gegeven worden? Hier in Utrecht heeft men zich maar vooral normaal te kleden, dan is het al hip genoeg.. Zelfs op een drukke zonnige zaterdag merk ik nauwelijks iets smaakvols op, eerder haal ik meermaals de neus op voor het o zo fantasieloze Armani/Bjorn Borg-volk.

Hier heb je absoluut een punt. Maar dan nog vraag ik mij af of dit nog steeds (of weer) wordt gedragen. Naast jou, Des Esseintes ken ik, laat mij denken, niemand?!

dech

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #282 Gepost op: 27 maart 2009 - 21:36:21
Ieder zijn ding toch. Ik kan me net zo goed voorstellen dat mensen bovenstaand ontzettend preppy vinden.

Narcissus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #283 Gepost op: 27 maart 2009 - 21:44:03
Ieder zijn ding toch. Ik kan me net zo goed voorstellen dat mensen bovenstaand ontzettend preppy vinden.

Daarover geen twijfel. Het is echter een zo goed als uitgestorven kleeddracht, zoals Des Esseintes hier optekent. Daarvoor hulde.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #284 Gepost op: 27 maart 2009 - 21:45:34