Auteur Topic: Het onderhoud van suède schoenen  (270968 keer gelezen)

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Het onderhoud van suède schoenen
Reactie #90 Gepost op: 02 oktober 2008 - 19:26:21
Ik vond het lekker spul en het resultaat vind ik niet verkeerd (die sneakers zijn twee jaar oud en heb ik nooit iets aan gedaan). Sponsje is gewoon van AH.

Dank...ik kan het weekend weer op pad :-)
Niets zo veranderlijk als de mens

Storm

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #91 Gepost op: 28 februari 2009 - 00:36:27
Gisteren mijn suede Santoni loafers onderworpen aan een shampoo kuur. De schoenen waren na een uit de hand gelopen pilsch avond op mijn vereniging (tijdens het carnavalsfeest, waarbij ik als J. Kelder was verkleed;)) echt toe aan een mooie poetsbeurt. Het werkte echt goed door een niet te erg geconcentreerd sopje te maken met lauw water. Het borsteltje depte ik hier dan voorzichtig in voordat ik het over de schoenen veegde. Voor deze borstelbeurt heb ik wel met een harde suedeborstel de ergste troep er af geborstelt. Na het poetsen heb ik met wcpapier de schoenen drooggedept en voorzien van een cederhouten spanner. De schoenen zien er weer als nieuw uit. Erg mooi!
A trouser should hang from the shoulders, not from the waist.’
-Oscar Wilde-

Narcissus

• Gebruiker
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #92 Gepost op: 28 februari 2009 - 00:38:23
Proficiat Storm, mijn stappers mogen morgen of overmorgen in bad, na een uit de hand gelopen zomibo (zondagmiddagborrel).

PS: Feestje was desalniettemin geslaagd hoop ik?!  :-D
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #93 Gepost op: 28 februari 2009 - 01:03:29
Gisteren mijn suede Santoni loafers onderworpen aan een shampoo kuur. De schoenen waren na een uit de hand gelopen pilsch avond op mijn vereniging (tijdens het carnavalsfeest, waarbij ik als J. Kelder was verkleed;)) echt toe aan een mooie poetsbeurt. Het werkte echt goed door een niet te erg geconcentreerd sopje te maken met lauw water. Het borsteltje depte ik hier dan voorzichtig in voordat ik het over de schoenen veegde. Voor deze borstelbeurt heb ik wel met een harde suedeborstel de ergste troep er af geborstelt. Na het poetsen heb ik met wcpapier de schoenen drooggedept en voorzien van een cederhouten spanner. De schoenen zien er weer als nieuw uit. Erg mooi!

Welke shampoo heb jij precies gebruikt Storm ?
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Storm

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #94 Gepost op: 28 februari 2009 - 01:05:06
Ja zeker! Al nodigen bretels natuurlijk uit om te brassen (zij het zonder jasje (JK-style)) Het was wel een beetje nep-carnaval georganiseerd door een commissie vol Brabo's. Zelf ongeveer de helft van mijn jeugd in Zuid-Limburg gewoond en ga er nog regelmatig heen, waardoor ik toch wel veel verschil ervaar tussen Brabants en Limburgs carnaval :-k Ach te veel om over uit te wijden in dit topic :D

@ Timothy: Saphire shampoo, gekocht bij Berlioz/ Greve Flagshipstore in Kralingen.
A trouser should hang from the shoulders, not from the waist.’
-Oscar Wilde-

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #95 Gepost op: 28 februari 2009 - 01:06:19
Thanks, die ga ik dus ook maar eens aanschaffen.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Luigi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #96 Gepost op: 28 februari 2009 - 01:18:34
Ja zeker! Al nodigen bretels natuurlijk uit om te brassen (zij het zonder jasje (JK-style)) Het was wel een beetje nep-carnaval georganiseerd door een commissie vol Brabo's. Zelf ongeveer de helft van mijn jeugd in Zuid-Limburg gewoond en ga er nog regelmatig heen, waardoor ik toch wel veel verschil ervaar tussen Brabants en Limburgs carnaval :-k Ach te veel om over uit te wijden in dit topic :D

@ Timothy: Saphire shampoo, gekocht bij Berlioz/ Greve Flagshipstore in Kralingen.

De LCA suedeshampoo kan ik uit eigen ervaring ook aanbevelen. Die gebruik ik in combinatie met een suedeborstel van hetzelfde merk.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #97 Gepost op: 01 maart 2009 - 21:54:30
Ik kan ook de Saphire shampoo aanraden! Nu een aantal keren gebruikt op mijn suede C&J wakefields. Werkt perfect!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

flipster

• Bekijk profiel
Reactie #98 Gepost op: 26 maart 2009 - 14:22:59
Nou vraag ik me toch af: als je kijkt naar de kwetsbaarheid van suede schoenen, gaan deze veel minder lang mee ivm gladleren bovenwerk? Ik twijfel op het moment tussen suede en leer namelijk..
you will forget the price. But never the quality

Narcissus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #99 Gepost op: 26 maart 2009 - 19:21:49
Nou vraag ik me toch af: als je kijkt naar de kwetsbaarheid van suede schoenen, gaan deze veel minder lang mee ivm gladleren bovenwerk? Ik twijfel op het moment tussen suede en leer namelijk..

In verhouding tot bedoel je Flipster? Dat klopt ook wel, suede is in feite 'de achterkant' van leer. Een stuk zachter en gevoeliger, maar als jij ze met gepaste trots en een dosis liefde behandeld, gaan de suede varianten ook dergelijk lang mee. Belangrijk is dat je het suede vooral wat rust moet geven, en niet dagelijks gaan borstelen, etc.

Gegroet!
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #100 Gepost op: 27 maart 2009 - 09:31:55
Vers gevallen sneeuw, dat reinigt suede schoenen nog altijd het beste.

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #101 Gepost op: 27 maart 2009 - 09:44:06
Tapijt trouwens ook. Omgekeerd in de sneeuw leggen. Alle troep trekt eruit.
Niets zo veranderlijk als de mens

Mediaman

• Gast
Reactie #102 Gepost op: 27 maart 2009 - 09:48:14
Tapijt trouwens ook. Omgekeerd in de sneeuw leggen. Alle troep trekt eruit.

Dat meen je niet?! Hoe werkt dat? De combinatie van temperatuur en de vochtigheid?
Laatst bewerkt op: 27 maart 2009 - 13:43:52 door Mediaman

Narcissus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #103 Gepost op: 27 maart 2009 - 09:56:26
Dantès en Maboc, u heeft wat uit te leggen; hier staan mijn oren wel naar!

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #104 Gepost op: 27 maart 2009 - 10:17:30

De pest is dat ze hier meestal al strooien voordat het gaat sneeuwen. Die zilte drap wil je niet op je schoenen.  [-(