Auteur Topic: Het onderhoud van sučde schoenen  (270965 keer gelezen)

Gaja

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Het onderhoud van sučde schoenen
Reactie #120 Gepost op: 25 april 2009 - 16:25:26
Narci, dank voor je moeite. Helaas werkt de bovenste link niet bij mij; krijg één of andere foutmelding in Frans en wat klooien met het webadres levert niks op. Andere ideeėn? De tweede is geen online zaak, maar kan ik even bellen.

Life is too short to drink bad wine

Narcissus

• Gebruiker
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanitą - modern tailors
Reactie #121 Gepost op: 25 april 2009 - 16:28:31
Ai, ik gebruikte eerlijk gezegd ook alleen de zoekfunctie hier.. Bij Frans haak ik al snel af ;)

Tweede zou je dan even kunnen bellen inderdaad, voor de rest ben ik niet bekend met online shops voor Saphir, excusez-moi!
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Gaja

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #122 Gepost op: 25 april 2009 - 16:29:02
Ho, verkeerd gekeken bij quality shop: ze hebben het daar wel! Stop al jullie zoekacties: het is terecht.

Edit: Narci, dubbel dank!
Life is too short to drink bad wine

Narcissus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #123 Gepost op: 25 april 2009 - 16:33:35
Dubbel geen dank! :-) Succes met de reļncarnatie, bij succes kun je eens foto's plaatsen. Ben benieuwd of ik de shampoo ook eens moet aanschaffen.
Groet!
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

M.

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #124 Gepost op: 25 april 2009 - 18:28:27
Gister bij de aankoop van mijn Crockett & Jones loafers (zie *klik*) bij Shoes & Shirts uiteraard ook gevraagd hoe ik deze het beste kan onderhouden.

De verkoper vertelde mij dat suede schoenen haast geen onderhoudt nodig hebben, af en toe borstelen met een stugge borstel (nagel borstel) is voldoende. Mochten ze toch vuil worden (rode wijn bijvoorbeeld) dan met lauw water en een beetje afwasmiddel schoonmaken, en vervolgens weer borstelen.

Verder mocht ik ze daar over een aantal weekjes weer eens langsbrengen voor een service beurt, wat 'ie graag voor me zou doen als service :)

Narcissus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #125 Gepost op: 25 april 2009 - 18:37:49
Dat heb ik hier volgens mij ook al eens verteld inderdaad, dat sučde niet veel meer onderhoud nodig heeft dan af en toe borstelen. Toch ben ik het hier niet helemaal mee eens, mijn borstelpraktijken halen nooit de gwenste resultaten, en ik kan je zeggen dat er toch met heel wat liefde geborsteld wordt.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #126 Gepost op: 25 april 2009 - 18:57:54
Gebruiken jullie geen spray die de kleur ophaalt? Ik heb om te proberen bij mijn laatste aankoop een spuitbusje van Collonil meegenomen en het werkt verrassend goed. Eerst borstelen met een schone schoenenborstel of bij sterkere vervuiling een crźpeborstel en dan even insprayen. Alles ZGAN.

M.

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #127 Gepost op: 25 april 2009 - 19:17:16
Dat heb ik hier volgens mij ook al eens verteld inderdaad, dat sučde niet veel meer onderhoud nodig heeft dan af en toe borstelen.
Kan, heb niet het hele topic doorgespit ;)

Citaat
Toch ben ik het hier niet helemaal mee eens, mijn borstelpraktijken halen nooit de gwenste resultaten, en ik kan je zeggen dat er toch met heel wat liefde geborsteld wordt.
Hou je het zelf dan wel bij borstelen, of heb je nog een goede tip? Wil m'n schoentjes natuurlijk wel in topconditie houden!

Narcissus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #128 Gepost op: 27 april 2009 - 08:13:57
Kan, heb niet het hele topic doorgespit ;)
Geeft niks, ik wilde het enkel even vermelden zodat je eventueel nog eens kan terugkijken. :-)

Citaat
Hou je het zelf dan wel bij borstelen, of heb je nog een goede tip? Wil m'n schoentjes natuurlijk wel in topconditie houden!

Vooralsnog doe ik aan borstelen, en nog eens borstelen. Geloof echter wel dat ik aan mijn techniek moet werken, aangezien er op sommige 'vlakken' van de schoen, meer sučdehaartjes loskomen.. Of dit moet een typische eigenschap zijn van de huid. Ben wel van plan anytime soon een shampoo te proberen.

Een enkele keer gebruik ik de Waterproofing Spray van the Royal treatment, want:

Gebruiken jullie geen spray die de kleur ophaalt? Ik heb om te proberen bij mijn laatste aankoop een spuitbusje van Collonil meegenomen en het werkt verrassend goed. Eerst borstelen met een schone schoenenborstel of bij sterkere vervuiling een crźpeborstel en dan even insprayen. Alles ZGAN.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #129 Gepost op: 01 mei 2009 - 10:39:22
Zoals ik eerder in dit topic las kan je de schoen helemaal wassen. Nu is het zo dat ik een deel van de schoenen met water heb schoon gemaakt en nu heb ik het idee dat ik het sučde heb verstikt want uit het niets komen er af en toe geurtjes naar boven die er hiervoor niet waren. Iemand anders hier ook ervaring mee?
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #130 Gepost op: 25 januari 2010 - 18:07:19
Heeft iemand een prijsindicatie van die Saphir-shampoo? Ik kan het spul niet vinden op Quality Shop.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #131 Gepost op: 25 januari 2010 - 18:08:43
Heeft iemand een prijsindicatie van die Saphir-shampoo? Ik kan het spul niet vinden op Quality Shop.

Mafkees.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #133 Gepost op: 25 januari 2010 - 23:43:13
Oh, is dat 'm? Wat is dat spul duur zeg  :P

Thanks, in ieder geval. Had er overheen gekeken.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #134 Gepost op: 25 januari 2010 - 23:47:26
Ik heb weleens gehoord dat je ook gewone shampoo kunt gebruiken, maar ik durfde eerlijk gezegd niet door te vragen.